/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Ferkai András építész, építészettörténész - 2002-ben Ybl-díjas

1/1

Ferkai András

?>
Ferkai András
1/1

Ferkai András

Ferkai András építész, építészettörténész - 2002-ben Ybl-díjas
Közélet, hírek

Ferkai András építész, építészettörténész - 2002-ben Ybl-díjas

2002.03.14. 10:02

szakmai életrajz

Ferkai András
1/1
Ferkai András

Ferkai András (1953) építész, építészettörténész
2002-ben Ybl díjas

szakmai életrajz
Diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki karán szerezte (1977). Szakmai továbbképzés: a MÉSZ és a BME Mérnöktovábbképző Intézet Építész Mesteriskolája (1982-84). A műszaki tudomány kandidátusa (1995), PhD (1996). Disszertációjának témája: a nemzeti építészet értelmezése két világháború közötti építészetünkben.

Előbb építész tervezőként dolgozott a Köztiben és az ÁÉTV-ben (1977-86), majd a Magyar Építőművészet folyóiratot szerkesztette (1986-88). 1988-89-ben az MTA-Soros Alapítvány ösztöndíjával folytatott építészettörténeti kutatást, később az MTA Művészettörténeti Kutatócsoportjának megbízására végzett topográfiai gyűjtést. A Magyar Iparművészeti Főiskola Szakelméleti Kutatócsoportjának vezetője (1990-93), az Építész tanszék és az Elméleti Intézet tanára (1993-tól) adjunktusi, majd docensi rangban.

Szakmai tevékenysége
A 20. századi építészet kutatásával, a modern építészet műemlékvédelmével és az építészet-belsőépítészet történetének oktatásával foglalkozik. Mintegy hetven cikket, tanulmányt publikált a magyar és közép-kelet európai építészet, továbbá a hazai környezetkultúra témájában. Hazai és külföldi szakmai kongresszusok rendszeres résztvevője, számos ösztöndíjat nyert, többek között a. Canadian Centre for Architecture (Montreal: Visiting Scholarship 1998) kutatási ösztöndíját. A DOCOMOMO (Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement) magyar munkabizottságának és ISC for Registers nemzetközi bizottságának tagja.

Fontosabb könyvei:

Konsztantyin Melnyikov, Bp. 1988. Akadémiai Kiadó.
Buda építészete a két világháború között, Bp. 1995. MTA Művészettörténeti Kutató Intézet kiadása.
Üzletportálok, Bp. 1997. Sík Kiadó.
Budapest építészeti kalauz, Bp. 1997. 6BT Kiadó. (társszerző)
The Architecture of Historic Hungary, Cambridge - London, MIT Press 1998 (Szerk.: Dora Wiebenson és Sisa József), magyarul: Magyarország építészetének története, Budapest, Vince Kiadó 1998 (társszerző)
Pest építészete a két világháború között, Bp. 2001. Modern Építészetért Kht. kiadása. (szerk. és társszerző)
Jánossy György építőművész, Bp. 2001. 6BT Kiadó. (szerk. és társszerző)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk