Épületek/Közösségi építés

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon

1/13

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon

?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
?>
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
1/13

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
Épületek/Közösségi építés

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon

2019.12.11. 18:05

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Paradigma Ariadné

Cég, szervezet:
Hello Wood

A Photo Booth Panteont a 2019-es Hello Wood fesztiválra tervezte a Paradigma Ariadné, hogy emlékhelyet adjon a Hello Wood évről évre változó, de erős identitással bíró közösségének a Builders Society-nek. Hogy ennek a speciális helyzetnek megfeleljen, a Photo Booth Panteon egy építmény, egy műemlék, egy performatív installáció és egy eszköz egyszerre. Egy igazi fotóautomata, amely egyszerre reprezentálja az emlékezetkultúra történeti és kortárs tendenciáit, amely a közösségi médiumoknak köszönhetően továbbra is nagyon fontos szerepet kap.

A Panteon, a Walhalla mind olyan terek ahol a történelmünk és mitológiáink kulcsfigurái helyet kapnak. Ahol a hőseink és isteneink emlékét őrizzük meg a jövőnek. Ilyen hősök és istenek a Builders Societyben is léteznek. Ők azok, akik évről évre felépítik a különböző installációkat a Hello Wood fesztivál keretében. Ez a fajta fluktuáció, a Hello Wood közösség főszereplőinek folyamatos változása az, amire szintén reflektál a Photo Booth Panteon. Ennek okán a Paradigma Ariadné Panteonjában nincsenek fix mellszobrok a falfülkékben, az üres falfülkék arra várnak, hogy az aktuális közösség tagjai álljanak bele évről évre.

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
12/13
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)

A Photo Booth Panteon egy játékra hívja a Hello Wood közösségének mindenkori tagjait, hogy legyenek folyamatosan részei az emlékműnek. Hogy ez biztosított legyen ebben a Panteonban két fajta téri minőség az, ami létrejön.

Az installáció használói egyfelől beléphetnek a Panteon általános terébe, hogy részesei legyenek az emlékműnek, mint egy átlagos látogató, egy hívő, vagy mint egy turista bármilyen emlékhelyen. Mások beléphetnek a Panteon falába, ahol egy teljesen más tér várja őket, amely csak a jövő emlékeinek háttereként létezik. Egy nonszensz, de fizikailag mégis valós tér a múltban, ha elméleti síkon próbáljuk megérteni ezt a teret.

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)
11/13
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon (Fotó: Bujnovszky Tamás)

E között a terek között kap helyet a falfülke nyílása, amely egyszerre teszi a belső átalános tér kibővítésévé a falban található teret és fordítva. Egy speciális nyílás, egy kapu a múlt és jelen között. Ha valaki a falban sétálva láthatóvá válik ebben a nyílásban, akkor ő egyszerre történelemmé is válik, a Panteon kiállított mellszobrává ameddig kedve tartja.

Ennél a pontnál pedig a Panteonnak egy másik működése is életbe lép.

Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon
3/13
Photo Booth Panteon – a Paradigma Ariadné fotóautomatája a Hello Woodon

Tekintve, hogy ez a Panteon egy fotóautomata is egyben az építmény közepén egy kamera is helyet kapott, amely 360 fokban képes volt rögzíteni az installáció terét. Egy kamera, amely képes arra, hogy egy speciális képet készítsen arról, aki a falfülkében láthatóvá válik. Ezek a fotók pedig látványosak, könnyen emészthetők és fotó formájában teszik örökké válóvá, ha valaki egyszer a Photo Booth Panteon szobra volt. Vagy ha nem is örökké válóvá, legalább olyan hosszú életűvé, amilyen hosszan majd az Instagram létezik, ahol ezek a képek megoszthatók.

(Szöveg: Paradigma Ariadné)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

A MARRIOTT SZÁLLÓ // Egy hely + Építészfórum

2020.08.11. 11:04
00:06:01

Elizabeth Taylor és Richard Burton nyitotta meg a híres vendégek sorát, de lakott itt Woody Allen és Freddy Mercury is. A háború előtti Duna-korzó híres szállodasorának örököseként az egykori Duna Intercontinental, ma Marriott ötvenegy évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit, és több felújítás után még mindig Budapest vendégeit szolgálja. De mennyire szeretik a budapestiek?

Elizabeth Taylor és Richard Burton nyitotta meg a híres vendégek sorát, de lakott itt Woody Allen és Freddy Mercury is. A háború előtti Duna-korzó híres szállodasorának örököseként az egykori Duna Intercontinental, ma Marriott ötvenegy évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit, és több felújítás után még mindig Budapest vendégeit szolgálja. De mennyire szeretik a budapestiek?

Épületek/Örökség

AZ ÓBUDAI FALUHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.08.11. 11:02
00:04:54

Szovjet technológiájú panelház. Magyarország legnagyobb épülete. Egy falunyi ember lakja – innen kapta közkeletű elnevezését is. Budapest városképének meghatározó eleme, remek kilátó, és nem utolsósorban a legutóbbi felújítás óta egy fenntarthatóbb panelkép közvetítője. Ez az óbudai Faluház, ahova Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében kalauzol el minket.

Szovjet technológiájú panelház. Magyarország legnagyobb épülete. Egy falunyi ember lakja – innen kapta közkeletű elnevezését is. Budapest városképének meghatározó eleme, remek kilátó, és nem utolsósorban a legutóbbi felújítás óta egy fenntarthatóbb panelkép közvetítője. Ez az óbudai Faluház, ahova Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében kalauzol el minket.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk