/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Free for All – A Disegno új lapszámának bemutatója

1/1

?>
1/1

Free for All – A Disegno új lapszámának bemutatója
Programok

Free for All – A Disegno új lapszámának bemutatója

2020.10.12. 10:07

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Esemény kezdete:
2020.10.14. 19:00
Esemény vége:
2020.10.14. 21:00

Leülhet-e egy kiborg az ulmi hokedlire? Miképpen szövődik Fenimore Cooper sok zsebben megforduló keszkenője? Designvallássá lehet-e a városbranding? A válaszokért – és a nyomtatott példányokért – mindenkit várnak a Disegno új száma, a Free-for-All bemutatójára, október 14-én a Magvető Kávézóba.

A Disegno, az egyetlen magyar tudományos designfolyóirat ezúttal szabad kezet adott adesign teoretikus feldolgozásával foglalkozóknak arra, hogy a diszciplína kereteit feszegessék – innen a lapszám címe. Az új lapszám tanulmányai között Veres Bálint a múzeumi közegbe visszatérő haptikus tapasztalat lehetőségeiről és kihívásairól ír, míg – a képzőművészként gyakran hasonló kérdéseket feszegető – Lakner Antal a HfG UlM létrejöttének, fénykorának és bukásának máig ható ellentmondásairól. A designszemiotikus Klaus Krippendorff, a HfG egykori hallgatója, azt elemzi, miért emberközpontú, s miért nem szigorúan tudományos tevékenység a design research, Schneider Ákos viszont arra kérdez rá: beszélhetünk-e még emberközpontú designról.

Az esszék sorában szerepel Hannah Carlson írása James Fenimore Cooper tárgyéletrajzáról, melyben az indiánregények szerzője egy hímzett zsebkendő sorsán keresztül vizsgálja a 19. század eleji Amerikát, Jessica Hemmings pedig a kortárs textil metaforikus és materiális szálait vezeti a virtuális szövedékek világáig. Tony Fry az ökológiai és gazdasági válságok jelszavakon túlmutató kiútjáról ír, saját pedagógiai tevékenységét is elemezve. Körösvölgyi Zoltán – Fry gondolataihoz is kapcsolódva – arra keresi a választ, lehet-e az új közösségiség egyfajta felekezetek feletti vallás, s az ebben elkötelezett művészetet tekinthetjük-e designnak. 

Míg Tamás Dénes a design és az identitás viszonyát a posztszocialista – közelebbről: erdélyi – városok példáján vizsgálja, Szabó-Reznek Eszter egy bukaresti designkiállítás, A Román Giccs Múzeuma bemutatásával elemzi a szocialista tárgykultúra identitásképző lehetőségeit. Mészáros Zsolt recenziója a divat- és viseletkultúra friss szemléletű francia folyóirata, a Modes pratiques első számait mutatja be, a Műhely rovatban pedig Kovács Péter kutatja, honnan számíthatjuk hazánkban a mai értelemben vett designkultúra-tudomány gondolatának kezdeteit.

A Disegno honlapján az összes írás elérhető. A lapszámot 2020. október 14-én 19 órakor mutatják be a Magvető Kávézóban (Dohány utca 13.). További részletek a Facebook-eseményben.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk