Galvani híd tervezés stop
Tarlós István főpolgármester felszólította a Galvani hidat és hozzá kapcsolódó útrendszert építtető céget, hogy állítsa le a beruházás előkészítését. A városházi sajtótájékoztatón elhangzott indoklás szerint a tervezett Illatos úti levezetés hátrányosan befolyásolja a fővárosi településszerkezetet és a fejlesztési lehetőségeket.
A Galvani híd és a csatlakozó úthálózat ügyében Tarlós István azt közölte: a főváros - Fürjes Balázs, a kiemelt beruházásokért felelős kormánybiztossal és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel egyetértve - levelet írt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, hogy állítsák le a munkát. Azt mondta, a NIF úgy adott megbízást a tervezőnek, hogy figyelmen kívül hagyta a főváros korábbi döntéseit és a kormány elképzeléseit is.
Tarlós István közölte azt is, hogy a mostani tervezett híd nemcsak a Ferencváros és Kispest közötti kiserdőt veszélyezteti, hanem kifejezetten hátrányosan befolyásolja a településszerkezetet és a fejlesztési lehetőségeket. A főváros ezért a NIF döntését opponálja, a céget a munkák leállítására szólította fel, azzal, hogy azt csak a fővárossal, a kormánybiztossal és az érintett kerületekkel egyeztetve folytassák - fűzte hozzá.
forrás: MTI
07:53
Érdekes!
Éppen am jelent meg a NIF tervezési felhívása, amely a Gubacsi híd felújításával, a Szabadkikötő vasúti csatlakozásának megoldásáról szól.
Ezt pedig nem lehet sem az, az ominózus 150-es MÁV vonal áthelyezésétől – amin már vagy egy éve, mint az őrölt dolgoznak a kínaiak és a MÉV - , sem a Csepel szigetet átszelő Galvani híd megoldásától függetleníteni (arról nem is beszélve, hogy a híd Nagy-Dunai szakaszát tervpályáztatják, mint állat).
De talán éppen az a probléma, hogy Budapest hosszú távú rendezési terveiben ezek a kérdések el vannak kefélve, mint, honnan és hová vezetnek a hidak (keleten a dzsumbujba, nyugaton meg hová köt be, mi lesz a Soroksári út kapcsolata, mikorra lesz (ha tényleg meg lesz-e egyáltalán a 150e-s vasútvonal átépítéséből valami), stb., stb.