Egyéb cikkek

Hársfa utcai óvoda, Budaörs

1/10

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
?>
1/10

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda, Budaörs
Egyéb cikkek

Hársfa utcai óvoda, Budaörs

2009.07.17. 13:06

megvételt nyert (2. díjkategória) a 17 sz. pályaműArchitectura 2001 Bt.vezető építész tervezők: Hőnich Henrik, Paládi-Kovács Ádám

megvételt nyert (2. díjkategória) a 17 sz. pályamű
Architectura 2001 Bt.
vezető építész tervezők: Hőnich Henrik, Paládi-Kovács Ádám
munkatársak: Bátori Róbert, Szilágyi Balázs

 

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
1/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
2/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
3/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
4/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
5/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
6/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
7/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
8/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001
9/10
Hársfa utcai óvoda - Architectura 2001

 


Részletes bírálat

Telepítés
A pályamű gondosan kiérlelt alaprajzi koncepcióval építi be a telket. Az épület É-D-i hossztengellyel, fésűs elrendezésben áll a telek keleti oldalán. A fésűs kialakítás nagy alapterületet igényel, de védi, és jól tagolja a játszókertet. Foglalkoztató pavilonjai déli tájolásúak. A parkoló és a bejárat kapcsolata jó, az épület az utca mindkét irányából megközelíthető gyalogosan. A keleti oldalon lévő előkert túl nagy (az ide néző helyiségek nem igényelnek ekkora védettséget/távolságot az úttól); az erre fordított terület sokkal jobban hasznosulna a játszókertben. A járható tetőkert alkalmazása egy földszintes épület esetében általában megkérdőjelezhető, itt azonban jól szervesül a foglalkoztató egységekkel, az azok előtti „intim" teraszokkal.

Építészet
Az épület funkcionális tagolása jó, áttekinthető. A foglalkoztató egységek kettesével szerveződnek egységbe, az öltöző- és mosdó kapcsolatuk jól működik, minden egységnek önálló kijárata van a kertbe. A csoportszobák összenyithatóak, és külön figyelmet fordítottak az elosztó folyosón a szülők leülő területére is, jó rálátással a foglalkoztatók előtti teraszokra. Összességében a tervpályázat egyik legjobban működő foglalkoztató egysége található itt.

A főbejárat előtetője túlzó, a nagy, előreálló konzol nem barátságos, a bele vágott minták kicsit modorosak. A tetőkerteken végigfutó pergolák szépen tagolják a megjelenést. Lefutó ágaik azonban árnyékot – északi oldal lévén –, nem adnak. A déli oldalakon viszont nem találunk árnyékoló szerkezeteket, és az épület sem nyúlik túl a csoportszobák kontúrján.

Az utcai homlokzatok visszafogott anyaghasználata szerencsés, nem hivalkodó, ám főleg a dél-keleti és dél-nyugati homlokzatok nem eléggé összefogottak.

Oktatási-nevelési szakmai kritériumok
A bejárati megjelenés méreteit tekintve kevésbé gyermek közeli, azonban a kialakított terek megfelelő alapot biztosítanak a szakmai program megvalósításához. A jól tagolt épület együttesben nyílt, és egyenes közlekedési útvonalak segítik a gyors és biztonságos eligazodást. Az intézmény védettséget és biztonságot sugalló a gyermekek és felnőttek számára egyaránt, baleseti veszélyforrást nem rejt.

Valamennyi, a kiírásban szereplő helyiség elhelyezésre került. Belépve az intézménybe, a központi helyen lévő aulát mindenki érinti. 2-2 csoport alkot egységet oly módon, hogy a csoportszobák igény szerint akár egybenyithatók, mely a szocializáció, illetve adott esetben a szervezési feladatok (reggeli gyülekező, stb.) miatt is fontos lehet. Említést érdemlő a két-két csoportonként biztosított szabadtéri foglalkoztató, valamint a tetőkerti pavilonok.

A csoportszoba és az udvar kapcsolata a teraszokon keresztül biztosított. Az egybefüggő nagy játszóudvart védett zugok tagolják, melyek alkalmasak az intimebb jellegű szabadtéri foglalkozások szervezésére is.

Összegzés: A tervpályázat a szakmai elvárásoknak minden tekintetben megfelel.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk