| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Homokszobrok és árnyékoló installáció

1/7

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/7

Homokszobrok és árnyékoló installáció
Közélet, hírek

Homokszobrok és árnyékoló installáció

2006.08.10. 08:24

A Sziget Fesztivál „nulladik" napján már látható és kézzel fogható volt az, amit a Medence Csoport az Octopus helyszínre tervezett. A csoport vezető tervezőjétől, Terebessy Tóbiástól tudtuk meg a névválasztás eredetét.

A társaság három éve találta ki a labirintust és a nyolcszög alakú nagysátrat, ebből egyenesen következett a többi sátor és pavilon nyolcszögletű elrendezése, és a helyszín elnevezése is. Még az udvar – amelyeket a helyszínek körülvettek – is nyolc oldalú közösségi tér volt. Azóta az eredeti helyszínre hatalmas csúszdákat építettek be, emiatt arrébb kellett építkezni. A Sziget nagyobb területet már nem tervezett a művészeti helyszínnek, így a Medence Csoport a partnereivel együtt egyre nívósabbá próbálja tenni a meglévő Octopust.

 

A Művészetek Palotája és a többi szervezőcsoport élére is olyan vezetők kerültek, akik ismerik a Sziget korosztályát és annak igényeit, így minden évben egyre színvonalasabb és az igényeket a lehető legjobban kielégítő programokat terveznek. És nem csak a programokat, de minden egyes pavilont, sátrat is a Medence Csoport tervez, ettől válik az egész helyszín egységessé és bensőségessé. Ahogy a megnyitón is elhangzott, ez az a hely, ahol a megfáradt közönség némi pihenést és kikapcsolódást talál magának; ahová nem ér el a rock és a techno dübörgése.

Fotók+szöveg: Könyves Viktor


 

Állandó progamok az Octopus Összművészeti Helyszínen:
Pavilon I. - a Moholy Nagy Művészeti Egyetem hallgatóinak installációi és performance-ai

Homokszobrok
Az óriás homokozóban egyetemi hallgatók segítségével homokszobrok épülnek minden nap.

Videó- és hanginstalláció: Samu Bence, Nagy Ágoston
Egy oldalról nyitott sátorban akusztikai eszközökkel, analóg módon "kiölik" a környezet kakofon zaját. Az így keletkezett tér egy hangszigetet teremt a Szigeten belül. Ez a hangfalakkal körbejelölt tér olyan különleges zajcsökkentett nyitott teret képez, mely akár meditációs helyzetet is képes teremteni.

Octopus árnyékoló installáció, Bodóczky Antal
"A sátor nem csak védettséget nyújtó közösségi tér lehet, hanem szakrális, spirituális és transzcendentális közvetítő objektum is." Az Octopus idei koncepciója a reciklálás témakörében keresi az új művészeti formákat, felületeket. Célunk, hogy a városokban látható óriás plakátok ne a szemétbe kerüljenek, hanem megtaláljuk a lehetőséget újrahasznosításukhoz.

Pavilon III.: A We Collective csoport: Metamorfózis gép
Angol és magyar egyetemistákból álló művészeti csoport, akik folyamatosan változó, interaktív installációt hoznak létre. Minden nap meghatározott tematika alapján két változatot készítenek egymás mellett: a "Gép" egyik felében angol a másikban magyar színezettel. A kiállítást a Szigeten fellelhető tárgyakból építik fel. A tárgyakat, miután felhasználták és kiszedték a "Gépből", a Szigetlakókkal újakra cserélik, amiket aztán ismét a "Gépbe" építenek. Így a már kidobott, használhatatlan holmiknak új jelentőséget tulajdoníthatunk.
Ezen felül a csoport tagjainak korábban megvalósult alkotásaiból készült képeslapokat a Szigetlakóknak a bélyeg áráért postáznak

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.