/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Id. Janáky István építész retrospektív kiállítása

1/6

?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/6

Id. Janáky István építész retrospektív kiállítása
Programok

Id. Janáky István építész retrospektív kiállítása

2007.06.29. 08:20

Eseményinfó

Esemény kezdete:
2007.07.05. 08:00
Esemény vége:
2007.08.22. 16:00

Ernst Múzeum, 2007. július 5 – augusztus 22.

Az Ernst Múzeumban 2007. július 5-én nyílik id. Janáky István retrospektív kiállítása.

 

1/6


A kiállítás idősebb Janáky István (1901 – 1966) építész 14 épületének fotóit mutatja be. Munkássága 1936-tól kezdve egyre jelentősebb szerepet kapott a II. világháború előtti és az azt követő évtizedek magyar építészetében. 1953-ban megalapítója volt a Mesteriskolának, amely azóta is otthona és menedéke a hazai haladó építészeti gondolkodásnak.

 

2/6

3/6

 

Munkáira erős hatást gyakoroltak a nemzetközileg is erősödő romantikus tendenciák és a beinduló falukutatási programok. Épületein, a modernizmussal szembehelyezkedve, társművészeti alkotásokat szerepeltetett, gyakran használt nyers téglaburkolatot, terméskövet, klinkerburkolást és fát.

 

4/6

5/6

 

Az Ernst Múzeum kiállítóterében, mint ahogy az idősebb Janákyt bemutató, frissen megjelent könyvben is, az általa tervezett épületek jelenlegi állapotukban láthatók. A tárlat demonstrálni kívánja e házak szellemi, funkcionális, szerkezeti időtállóságát, valamint azt, hogy hogyan illeszkednek bele a körülöttük évtizedek alatt elváltozott és folyvást módosuló tárgyi környezetbe. A budapesti épületek bemutatása elsősorban a város rejtett, esetleg ismeretlen szépségeit kívánja a nagyközönségnek bemutatni.

Ernst Múzeum, Budapest, VI.,  Nagymező utca 8.
A kiállítás megnyitója: 2007. július 4., szerda, 18 óra

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk