Nézőpontok/Vélemény

Időtlen Velence

1/22

Chiesa di San Rocco. A főhomlokzat precíz, zsúfolt és díszített felületével szemben, az oldalsó homlokzat egyenlőtlen, lefoszlott vakolatú rétegeit a templomhajó ritmusos félkör és kör alakú bevilágítói és a meglepően előbukkanó ereszcsatorna tagolja.

Scuola Grande di San Rocco. A San Rocco templommal szemben található „nagy iskola” a 14. századtól kezdve szolgál az önkéntes vallásos szervezet (konfraternitás) székházaként. A fotón az épület keleti sarkának komplexen megformált részlete látható.

Scuola Grande di San Rocco. Ismét a scuola Campo San Rocco terecske felé néző keleti sarka, alulnézetből. Az épület tágas földszinti terme a közösség nappalijaként, az emelet a csoportok találkozására szolgált, a kettőt egy gáláns lépcső köti össze.

Scuola Grande di San Rocco. A scuola főbejárata félköralakú lépcsőfokokon közelíthető meg, az épület belsejét Tintoretto freskói díszítik.

Scuola Grande di San Rocco. Az épület átellenes, kevésbé reprezentáns nyugati sarka, ahol csak sávokban jelenik meg a fehér mészkőburkolat.

San Pietro di Castello. A bazilika főhomlokzatának és a hozzá tapadó épületrész izgalmas találkozása. A 841-ben épített templom mai megjelenése Andrea Palladio 1556-os tervét, és tanítványai változtatásait tükrözi.

Campanile di San Pietro di Castello. A San Pietro harangtornyát a templomtól különálló módon, teljes egészében fehér isztriai mészkőből építették, Mauro Codussi tervei alapján 1482 és 1488 között.

Torre del Arsenale di Venezia. Az Arzenál csatornájának bejáratát őrző romosodó tornyok időutazó antropomorf ikonokként emlékeztetnek az ipari terület múltjára, mely több mint 900 évig Európa legnagyobb hajó- és fegyvergyáraként működött.

Lando Arch of Sant'Antonio di Castello. Egykor a Lando kápolna bejárata, Napóleon terveinek köszönhetően 15 évig a földön hevert darabokban, jelenleg a Giardini kertjének műtárgya.

Padiglione della Germania. Az 1938-ban átépített „náci” pavilon lecsupaszított klasszikus épületének párkányzattal, bevilágítókkal és keresztgerendákkal tagolt sarokrészlete.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A dongaboltozatú, egyhajós templom nyugati sarka: a kör motívumokkal díszített félkör formájú oromzat, a mészkő párkányzat és a színes márvány formákkal és panelokkal díszített épülethomlokzat.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom északi sarka: a templomhajóhoz hozzátapasztott „scarsella” komplex geometriája, téglatest, henger és kupola kompozíciója.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. Az északi sarok távolabbról; a négy csegelyes kupola alatt a Mária csodájának szentelt oltár, alatt pedig a sekrestye található. A kupolához hozzá tapad a harangtorony.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A külső és belső homlokzatokat isztriai mészkőpárkányok és márványpanelek sorozatai borítják, melyeket 18 cm széles márványsávok kereteznek.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A márvány színes felülete absztrakt ornamentikaként szolgál az üres templomhajóban, mely tágas terében egy faszerkezetű orgonagaléria is található, a bejárat fölött.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom 2,4 méter magas szentélyének platformjához 3 méter széles lépcső vezet fel, alatta, süllyesztve a sekrestye kapott helyet.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templomhajótól elemelt presbitériumot 1,1 méter magas L formájú balusztrád fogja körbe, az összetett márványrácsendszerek ezen a ponton ütköznek össze.

Scuola Grande della Misericordia. A scuolát 1261-ben alapította a konfraternitás, a 15. századtól egy selyemszövő céh vette birtokba, jelenleg koncertterem is található benne. A fotón a frissen olajozott és letakart főbejárata látható.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. A kétarcú templom nyugati sarka, a főhomlokzat geometriai szigora és anyaghasználata ráerősít díszletszerűségére, mely hirtelen elmetszi és lezárja a mögötte kaotikusan feltáruló formákat.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. Az épület keleti sarkán, az utca felé szintén megmutatkozik a tégla architektúra, mögötte vakolt geometriai tömegek kompozíciója sejlik fel.

Parrrochia di Santa maria formosa. A tér felé néző barokk homlokzat és a mögötte feltáruló reneszánsz geometriák. A kupolát a 17. században újra kellett építeni, mert egy földrengés során beomlott.

Chiesa di San Francesco di Paola. Harangtorony, városi óra, párkányzatok, oszlopfők és oromzatok tökéletes találkozása.

?>
Chiesa di San Rocco. A főhomlokzat precíz, zsúfolt és díszített felületével szemben, az oldalsó homlokzat egyenlőtlen, lefoszlott vakolatú rétegeit a templomhajó ritmusos félkör és kör alakú bevilágítói és a meglepően előbukkanó ereszcsatorna tagolja.
?>
Scuola Grande di San Rocco. A San Rocco templommal szemben található „nagy iskola” a 14. századtól kezdve szolgál az önkéntes vallásos szervezet (konfraternitás) székházaként. A fotón az épület keleti sarkának komplexen megformált részlete látható.
?>
Scuola Grande di San Rocco. Ismét a scuola Campo San Rocco terecske felé néző keleti sarka, alulnézetből. Az épület tágas földszinti terme a közösség nappalijaként, az emelet a csoportok találkozására szolgált, a kettőt egy gáláns lépcső köti össze.
?>
Scuola Grande di San Rocco. A scuola főbejárata félköralakú lépcsőfokokon közelíthető meg, az épület belsejét Tintoretto freskói díszítik.
?>
Scuola Grande di San Rocco. Az épület átellenes, kevésbé reprezentáns nyugati sarka, ahol csak sávokban jelenik meg a fehér mészkőburkolat.
?>
San Pietro di Castello. A bazilika főhomlokzatának és a hozzá tapadó épületrész izgalmas találkozása. A 841-ben épített templom mai megjelenése Andrea Palladio 1556-os tervét, és tanítványai változtatásait tükrözi.
?>
Campanile di San Pietro di Castello. A San Pietro harangtornyát a templomtól különálló módon, teljes egészében fehér isztriai mészkőből építették, Mauro Codussi tervei alapján 1482 és 1488 között.
?>
Torre del Arsenale di Venezia. Az Arzenál csatornájának bejáratát őrző romosodó tornyok időutazó antropomorf ikonokként emlékeztetnek az ipari terület múltjára, mely több mint 900 évig Európa legnagyobb hajó- és fegyvergyáraként működött.
?>
Lando Arch of Sant'Antonio di Castello. Egykor a Lando kápolna bejárata, Napóleon terveinek köszönhetően 15 évig a földön hevert darabokban, jelenleg a Giardini kertjének műtárgya.
?>
Padiglione della Germania. Az 1938-ban átépített „náci” pavilon lecsupaszított klasszikus épületének párkányzattal, bevilágítókkal és keresztgerendákkal tagolt sarokrészlete.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A dongaboltozatú, egyhajós templom nyugati sarka: a kör motívumokkal díszített félkör formájú oromzat, a mészkő párkányzat és a színes márvány formákkal és panelokkal díszített épülethomlokzat.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom északi sarka: a templomhajóhoz hozzátapasztott „scarsella” komplex geometriája, téglatest, henger és kupola kompozíciója.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. Az északi sarok távolabbról; a négy csegelyes kupola alatt a Mária csodájának szentelt oltár, alatt pedig a sekrestye található. A kupolához hozzá tapad a harangtorony.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A külső és belső homlokzatokat isztriai mészkőpárkányok és márványpanelek sorozatai borítják, melyeket 18 cm széles márványsávok kereteznek.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A márvány színes felülete absztrakt ornamentikaként szolgál az üres templomhajóban, mely tágas terében egy faszerkezetű orgonagaléria is található, a bejárat fölött.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom 2,4 méter magas szentélyének platformjához 3 méter széles lépcső vezet fel, alatta, süllyesztve a sekrestye kapott helyet.
?>
Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templomhajótól elemelt presbitériumot 1,1 méter magas L formájú balusztrád fogja körbe, az összetett márványrácsendszerek ezen a ponton ütköznek össze.
?>
Scuola Grande della Misericordia. A scuolát 1261-ben alapította a konfraternitás, a 15. századtól egy selyemszövő céh vette birtokba, jelenleg koncertterem is található benne. A fotón a frissen olajozott és letakart főbejárata látható.
?>
Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. A kétarcú templom nyugati sarka, a főhomlokzat geometriai szigora és anyaghasználata ráerősít díszletszerűségére, mely hirtelen elmetszi és lezárja a mögötte kaotikusan feltáruló formákat.
?>
Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. Az épület keleti sarkán, az utca felé szintén megmutatkozik a tégla architektúra, mögötte vakolt geometriai tömegek kompozíciója sejlik fel.
?>
Parrrochia di Santa maria formosa. A tér felé néző barokk homlokzat és a mögötte feltáruló reneszánsz geometriák. A kupolát a 17. században újra kellett építeni, mert egy földrengés során beomlott.
?>
Chiesa di San Francesco di Paola. Harangtorony, városi óra, párkányzatok, oszlopfők és oromzatok tökéletes találkozása.
1/22

Chiesa di San Rocco. A főhomlokzat precíz, zsúfolt és díszített felületével szemben, az oldalsó homlokzat egyenlőtlen, lefoszlott vakolatú rétegeit a templomhajó ritmusos félkör és kör alakú bevilágítói és a meglepően előbukkanó ereszcsatorna tagolja.

Scuola Grande di San Rocco. A San Rocco templommal szemben található „nagy iskola” a 14. századtól kezdve szolgál az önkéntes vallásos szervezet (konfraternitás) székházaként. A fotón az épület keleti sarkának komplexen megformált részlete látható.

Scuola Grande di San Rocco. Ismét a scuola Campo San Rocco terecske felé néző keleti sarka, alulnézetből. Az épület tágas földszinti terme a közösség nappalijaként, az emelet a csoportok találkozására szolgált, a kettőt egy gáláns lépcső köti össze.

Scuola Grande di San Rocco. A scuola főbejárata félköralakú lépcsőfokokon közelíthető meg, az épület belsejét Tintoretto freskói díszítik.

Scuola Grande di San Rocco. Az épület átellenes, kevésbé reprezentáns nyugati sarka, ahol csak sávokban jelenik meg a fehér mészkőburkolat.

San Pietro di Castello. A bazilika főhomlokzatának és a hozzá tapadó épületrész izgalmas találkozása. A 841-ben épített templom mai megjelenése Andrea Palladio 1556-os tervét, és tanítványai változtatásait tükrözi.

Campanile di San Pietro di Castello. A San Pietro harangtornyát a templomtól különálló módon, teljes egészében fehér isztriai mészkőből építették, Mauro Codussi tervei alapján 1482 és 1488 között.

Torre del Arsenale di Venezia. Az Arzenál csatornájának bejáratát őrző romosodó tornyok időutazó antropomorf ikonokként emlékeztetnek az ipari terület múltjára, mely több mint 900 évig Európa legnagyobb hajó- és fegyvergyáraként működött.

Lando Arch of Sant'Antonio di Castello. Egykor a Lando kápolna bejárata, Napóleon terveinek köszönhetően 15 évig a földön hevert darabokban, jelenleg a Giardini kertjének műtárgya.

Padiglione della Germania. Az 1938-ban átépített „náci” pavilon lecsupaszított klasszikus épületének párkányzattal, bevilágítókkal és keresztgerendákkal tagolt sarokrészlete.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A dongaboltozatú, egyhajós templom nyugati sarka: a kör motívumokkal díszített félkör formájú oromzat, a mészkő párkányzat és a színes márvány formákkal és panelokkal díszített épülethomlokzat.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom északi sarka: a templomhajóhoz hozzátapasztott „scarsella” komplex geometriája, téglatest, henger és kupola kompozíciója.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. Az északi sarok távolabbról; a négy csegelyes kupola alatt a Mária csodájának szentelt oltár, alatt pedig a sekrestye található. A kupolához hozzá tapad a harangtorony.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A külső és belső homlokzatokat isztriai mészkőpárkányok és márványpanelek sorozatai borítják, melyeket 18 cm széles márványsávok kereteznek.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A márvány színes felülete absztrakt ornamentikaként szolgál az üres templomhajóban, mely tágas terében egy faszerkezetű orgonagaléria is található, a bejárat fölött.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom 2,4 méter magas szentélyének platformjához 3 méter széles lépcső vezet fel, alatta, süllyesztve a sekrestye kapott helyet.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templomhajótól elemelt presbitériumot 1,1 méter magas L formájú balusztrád fogja körbe, az összetett márványrácsendszerek ezen a ponton ütköznek össze.

Scuola Grande della Misericordia. A scuolát 1261-ben alapította a konfraternitás, a 15. századtól egy selyemszövő céh vette birtokba, jelenleg koncertterem is található benne. A fotón a frissen olajozott és letakart főbejárata látható.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. A kétarcú templom nyugati sarka, a főhomlokzat geometriai szigora és anyaghasználata ráerősít díszletszerűségére, mely hirtelen elmetszi és lezárja a mögötte kaotikusan feltáruló formákat.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. Az épület keleti sarkán, az utca felé szintén megmutatkozik a tégla architektúra, mögötte vakolt geometriai tömegek kompozíciója sejlik fel.

Parrrochia di Santa maria formosa. A tér felé néző barokk homlokzat és a mögötte feltáruló reneszánsz geometriák. A kupolát a 17. században újra kellett építeni, mert egy földrengés során beomlott.

Chiesa di San Francesco di Paola. Harangtorony, városi óra, párkányzatok, oszlopfők és oromzatok tökéletes találkozása.

Nézőpontok/Vélemény

Időtlen Velence

2023.06.28. 17:18
1/22

Chiesa di San Rocco. A főhomlokzat precíz, zsúfolt és díszített felületével szemben, az oldalsó homlokzat egyenlőtlen, lefoszlott vakolatú rétegeit a templomhajó ritmusos félkör és kör alakú bevilágítói és a meglepően előbukkanó ereszcsatorna tagolja.

Scuola Grande di San Rocco. A San Rocco templommal szemben található „nagy iskola” a 14. századtól kezdve szolgál az önkéntes vallásos szervezet (konfraternitás) székházaként. A fotón az épület keleti sarkának komplexen megformált részlete látható.

Scuola Grande di San Rocco. Ismét a scuola Campo San Rocco terecske felé néző keleti sarka, alulnézetből. Az épület tágas földszinti terme a közösség nappalijaként, az emelet a csoportok találkozására szolgált, a kettőt egy gáláns lépcső köti össze.

Scuola Grande di San Rocco. A scuola főbejárata félköralakú lépcsőfokokon közelíthető meg, az épület belsejét Tintoretto freskói díszítik.

Scuola Grande di San Rocco. Az épület átellenes, kevésbé reprezentáns nyugati sarka, ahol csak sávokban jelenik meg a fehér mészkőburkolat.

San Pietro di Castello. A bazilika főhomlokzatának és a hozzá tapadó épületrész izgalmas találkozása. A 841-ben épített templom mai megjelenése Andrea Palladio 1556-os tervét, és tanítványai változtatásait tükrözi.

Campanile di San Pietro di Castello. A San Pietro harangtornyát a templomtól különálló módon, teljes egészében fehér isztriai mészkőből építették, Mauro Codussi tervei alapján 1482 és 1488 között.

Torre del Arsenale di Venezia. Az Arzenál csatornájának bejáratát őrző romosodó tornyok időutazó antropomorf ikonokként emlékeztetnek az ipari terület múltjára, mely több mint 900 évig Európa legnagyobb hajó- és fegyvergyáraként működött.

Lando Arch of Sant'Antonio di Castello. Egykor a Lando kápolna bejárata, Napóleon terveinek köszönhetően 15 évig a földön hevert darabokban, jelenleg a Giardini kertjének műtárgya.

Padiglione della Germania. Az 1938-ban átépített „náci” pavilon lecsupaszított klasszikus épületének párkányzattal, bevilágítókkal és keresztgerendákkal tagolt sarokrészlete.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A dongaboltozatú, egyhajós templom nyugati sarka: a kör motívumokkal díszített félkör formájú oromzat, a mészkő párkányzat és a színes márvány formákkal és panelokkal díszített épülethomlokzat.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom északi sarka: a templomhajóhoz hozzátapasztott „scarsella” komplex geometriája, téglatest, henger és kupola kompozíciója.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. Az északi sarok távolabbról; a négy csegelyes kupola alatt a Mária csodájának szentelt oltár, alatt pedig a sekrestye található. A kupolához hozzá tapad a harangtorony.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A külső és belső homlokzatokat isztriai mészkőpárkányok és márványpanelek sorozatai borítják, melyeket 18 cm széles márványsávok kereteznek.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A márvány színes felülete absztrakt ornamentikaként szolgál az üres templomhajóban, mely tágas terében egy faszerkezetű orgonagaléria is található, a bejárat fölött.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templom 2,4 méter magas szentélyének platformjához 3 méter széles lépcső vezet fel, alatta, süllyesztve a sekrestye kapott helyet.

Chiesa di Santa Maria dei Miracoli. A templomhajótól elemelt presbitériumot 1,1 méter magas L formájú balusztrád fogja körbe, az összetett márványrácsendszerek ezen a ponton ütköznek össze.

Scuola Grande della Misericordia. A scuolát 1261-ben alapította a konfraternitás, a 15. századtól egy selyemszövő céh vette birtokba, jelenleg koncertterem is található benne. A fotón a frissen olajozott és letakart főbejárata látható.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. A kétarcú templom nyugati sarka, a főhomlokzat geometriai szigora és anyaghasználata ráerősít díszletszerűségére, mely hirtelen elmetszi és lezárja a mögötte kaotikusan feltáruló formákat.

Chiesa Parrocchiale di San Pantalon. Az épület keleti sarkán, az utca felé szintén megmutatkozik a tégla architektúra, mögötte vakolt geometriai tömegek kompozíciója sejlik fel.

Parrrochia di Santa maria formosa. A tér felé néző barokk homlokzat és a mögötte feltáruló reneszánsz geometriák. A kupolát a 17. században újra kellett építeni, mert egy földrengés során beomlott.

Chiesa di San Francesco di Paola. Harangtorony, városi óra, párkányzatok, oszlopfők és oromzatok tökéletes találkozása.

Projektinfó

Földrajzi hely:
Velence, Olaszország

Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.