/ MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet
Közélet, hírek

Indulhat az 5-ös metró tervezése

1/1

?>
1/1

Indulhat az 5-ös metró tervezése
Közélet, hírek

Indulhat az 5-ös metró tervezése

2020.02.24. 14:40

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
Budapest Fejlesztési Központ

Címkék:
infrastruktúra

Vélemények:
1

A Budapest Fejlesztési Központ kiírta a pályázatot az 5-ös metró első ütemének tervezésére. Az infrastruktúra-tervezéssel a következő évtized legjelentősebb budapesti és agglomerációs fejlesztése valósulhat meg.

Az 5-ös metró koncepciójának lényege a H5-ös, a H6-os és a H7-es HÉV összekötése a belváros alatt, ezzel egy észak-déli, gyorsvasúti rendszer létrehozása. A tervezésről szóló pályázat előkészítéséről még 2018. novemberében született döntés – a Fővárosi Önkormányzattal közösen kialakítva –, ahogy arról is, hogy a fejlesztést európai uniós forrásokból valósítsák meg. A fővárossal, az agglomerációs településekkel, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK), a MÁV-val és szakmai szervezetekkel folytatott egyeztetések alapján hétfőn (2020. február 24.) jelent meg az első szakasz tervezőjének kiválasztására kiírt nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárás.

Az északi és a déli HÉV-vonalak Duna alatti összeköttetését jelentő 5-ös metró gyorsabbá, kényelmesebbé, átszállásmentessé teheti a közlekedést, jelentősen csökkentheti a dugókat és javítja majd a budapesti levegőminőséget.

Ahogy Vitézy Dávid írja, a tervezési feladat tartalmazza a H6-os (ráckevei) és a H7-es (csepeli) HÉV teljes felújítását, megállóinak akadálymentesítését, az utastájékoztatás megújítását, az állomások környezetének rendezését, P+R parkolók létesítését, Csepelen vonalhosszabbítási tervek készítését az Erdősor útig. A tervek között szerepel, hogy a H6-os és a H7-es vonalát - összefonódva - a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállással a Kálvin térig meghosszabbítják, új átszállási kapcsolattal a 3-as és a 4-es metróra, megteremtve ezzel a közvetlen belvárosi kapcsolatot. A beruházási program része a csepeli HÉV felszíni, Duna-parti nyomvonalának kiváltása után új Duna-parti sétány tervezése a Boráros tér és a Déli Városkapu fejlesztési terület között, valamint a fejlesztés által érintett fontos budapesti közterek, csomópontok rendezése (Boráros tér, Közvágóhíd). A H5-ös (szentendrei) HÉV vonalán modern, akadálymentesített megállókat és Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek az állomások környezetének rendezésével.

Címlapkép forrása: Budapest Fejlesztési Központ

 

Vélemények (1)
Reki
2020.02.25.
06:29

Nagyon jó ötlet a két HÉV vonal összekötése a föld alatt. A Hév vonalakra egyébként is ráfér a felújítás, a járműcsere, valamint a Duna part rendezése a MÜPA és Nemzeti Színház mellett.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PALATINUS // Egy hely + Építészfórum

2021.10.13. 10:43
00:06:31

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Nézőpontok/Történet

A PÁCINI MÁGOCSY-KASTÉLY // Egy hely + Építészfórum

2021.09.08. 16:03
00:06:34

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk