Épületek/Lakóépület

Iparvárosi családi ház dekonstrukció

1/9

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/9

Iparvárosi családi ház dekonstrukció
Épületek/Lakóépület

Iparvárosi családi ház dekonstrukció

2005.06.10. 15:10

Projektinfó

Földrajzi hely:
Dunaújváros, Magyarország

Építészek, alkotók:
Muzsai István

Tervező: Muzsai István

Az épület megrendelői igényei között kiemelten szerepeltek a megmozgatott tömeg, 21. századi megjelenés és egy hatalmas fedett terasz, ahova sem utcáról, sem szomszédból nem látni oda, mindez egy oldalhatáron álló beépítésű, 6.00 méter oldalkertes, magastetős kertvárosi övezetben megoldandóan... Emígyen kerültek radikálisan külön-külön tömegbe tervezve a gazdasági, nappali és intim zónák. -1,00 méterre lesüllyesztett a gépkocsitároló, gépészet és a fedett terasz a látványelemekként szolgáló medencével és japánkerttel. +1,80 méter magasságba, a cinklemezzel burkolt "dobozba" került a szélfogós nappali-konyha-étkező egység. Végül földszinti elhelyezést nyert a "hálóház" a 3 szobával, gardróbbal, fürdővel. A három tömeg között az oldalhatár mentén egy félátrium alakult ki.



Alkotói szemszögből a ház egy 55 éves múltú, csak lapostetős középületű iparvárosban, Tiszaújvárosban épült az elhibázott kertvárosi szabályozás és sorra épülő anakronisztikus hamis múltkereső és álhistorizáló neobarokk és neociki családi házak trendjének a valós idejű Építészettel történő szembeállítása céljával. A pályaudvar ferde acélszerkezetű árnyékolása, a Derkovics művelődési ház konzolos tömege, a tömbházak törtlemez vasbeton lépcsői és egy 60-as évekbeli kiszolgált felvonulási bódé alkották a ház helyspecifikus tömegkomponálási genius loci fűszereit. Csak tiszta forrásból, megalkuvás nélkül...

szerző: Muzsai István (szöveg+kép)

 


Tervező: Muzsai István
THEYCOM (Third Eye Communication) Művészeti és Építészeti Iroda

Burkolat: Rheinzink, kivitelező Kujbus Mihály bádogosmester
Kőburkolatok: Mramex kft. Mocsári László
Díszkövek: Teli-Ház Kft. - Farkasné Loy Tünde
Bútorok: Mobili Mania - Tóth Kelemen Ildikó
Gyártott bútorok: (Balogh Bútor) Bútor alu
Tolóajtók: AGF Kft. (Fleischer Tibor)
Konyhabútor: (MAY-RO, Osaka konyha)
Üvegajtók: Dorma (Nemecskó Gábor)
Alumínium tolóajtók: ALUMIL (Sólyom Ferenc)
Belső fa nyílászárók: KUNSÁGFENSTER Kft.
Parkett: Lamarck (Rubint Szabolcs)
Csempe: PONTI plast Kft. (Balázs Gyöngyi)
Világítótestek: ARTLIGHT (Deli Gyöngyvér)
Szaniterek: DAS BAD (Ági Müller)
Külső nyílászárók: SOFA Miskolc (Tutinka Krisztián)
Polikarbonát előtető: Art&P Design (Paczera Lajos)
Lábazati vakolat: JUB
Kültéri vakolat: BAUMIT nemesvakolat

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.