// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Közélet, hírek

Ismét landol a régi Ferihegy

1/14

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/14

Ismét landol a régi Ferihegy
Közélet, hírek

Ismét landol a régi Ferihegy

2005.08.01. 09:49

- szeptembertől a fapados járatokat fogadja a felújított 1-es terminál.

Szeptember 1-től a fapados járatokat fogadja az 1-es terminál.

Budapest nemzetközi légikikötője egyelőre állja a sarat, kapacitása még elegendő az utóbbi években ugrásszerűen megnövekedett forgalomra. Legújabban úgy sikerült ezt elérni, hogy a régi, modern stílusú utasforgalmi épületet felújították és kibővítették, ami néhány évig megoldja a gondokat. A létesítményen az utolsó simitásokat végzik, néhány technikai berendezést most szerelnek be, illetve tesztelnek, az építkezés műszaki átadása július 15-én befejeződött. A tervező és építő cégek a Budapest Airport-tal közösen ezt az időszakot használták ki arra, hogy nagylétszámú szakmai közönségnek mutassák be a létesítményt.

A bemutatón részt vett Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója, Jaklics Ervin dr. építész, a LAKÓTERV Rt. vezérigazgatója, Szécsi Zsolt építész, az ÁMRK igazgatója és Tolnay Tibor, a Magyar Építő Rt. elnök-vezérigazgatója. Ismertetésükből kiderült, hogy a terminál évente 2,5 millió utas fogadására lesz alkalmas, és azok a fapados légitársaságok veszik majd igénybe, melyek voltaképp kiváltották az utóbbi évek forgalmi növekedését. A munkálatok igen gyorsan, 15 hónap alatt készültek el. A közel 24000 m2 alapterületben benne van a régi, Dávid Károly által tervezett repülőtér, melyet a lehetőségekhez képest igyekeztek eredeti állapotában helyreállítani, és két új, acél-üvegszerkezetű utasforgalmi csarnok, valamint számos hozzátartozó új kiszolgáló létesítmény.

Ifjabb Dávid Károly, akinek a nevéhez fűződik a MOM művelődési központ tervezése, és részt vett a Népstadion (ma Puskás Ferenc Stadion) tervezésében is, 1939-ben tervpályázaton nyert megbízást a Ferihegyi új repülőtérre. Az építkezés 1942-ben kezdődött, amikor már folyt az odavezető gyorsforgalmi út építése. Az út 1943-ra el is készült, azonban a második világháború miatt az igen érdekes, alaprajzában repülőgép formáját idéző épület kivitelezése megszakadt. A szerkezetkész épület bombatalálatot kapott, és csak 1947-ben kezdtek hozzá a helyreállításához, miután egy évvel korábban megalakult a MASZOVLET, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt. A kivitelezés 1950-ben fejeződött be, s ekkor az éves forgalom 50000 utas volt, ami az 1980-as évekre duzzadt 1 millióra. Ekkor indult meg a Ferihegy fejlesztése előbb a 2A majd a 2B terminál megépítésével. A továbbtervezésre is gondoltak már, de időközben logikus módon döntés született, hogy felújítják a régi épületet. Korábban ezt csak kisgépek fogadására szánták, de időközben divatba jöttek a fapadosok. A kisgépek utasai így kiszorultak, számukra egy konténer-rendszerű kisebb csarnokot emeltek az 1-es terminál mellett. A további bővítések tervezésének előkészítése folyik, valószínűleg nem pontosan abba az irányba, amit a legutóbbi pályázattal meghatároztak.

 

 
 

fotó, szöveg: vm

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.