Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Programok

Japán építészeti performansz Budapesten

1/3

Japán építészeti performansz Budapesten

Japán építészeti performansz Budapesten

Japán építészeti performansz Budapesten

Hirdetés
?>
Japán építészeti performansz Budapesten
?>
Japán építészeti performansz Budapesten
?>
Japán építészeti performansz Budapesten
1/3

Japán építészeti performansz Budapesten

Japán építészeti performansz Budapesten

Japán építészeti performansz Budapesten

Japán építészeti performansz Budapesten
Programok

Japán építészeti performansz Budapesten

2014.05.29. 08:31

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
MÜSZI

Építészek, alkotók:
Takuma Ishikawa, Noriyuki Kiguchi

Esemény kezdete:
2014.05.31. 15:00
Esemény vége:
2014.05.31. 17:00

Mi születhet a színház és az építészet találkozásából? A Carry In japán művészeti projekt nemsokára Budapesten!

Noriyuki Kiguchi kortárs színházi rendező és Takuma Ishikawa építész (Akumanoshirushi művészcsoport) 2008-ban, Tokióban gondolt először arra, hogy egy épülethez tervezzen egy olyan tárgyat, ami méreténél és fura alakjánál fogva oda éppenhogy befér, majd egy performansz keretében, a közösséggel együttműködve bevigye oda. A projekt azóta Japánban és másutt 15 különböző helyen valósult meg, a tokiói felhőkarcolótól a kis falusi művházig. Minden helyszínen a helyieket bevonva, a hely (fizikai és kulturális) adottságaihoz igazodva alakítják ki a koncepciót, és magát a tárgyat.

Ezúttal a Müszi hívta meg a japán művészeket, hogy budapesti művészekkel, építészekkel, diákokkal és cigányzenészekkel dolgozzanak május 23-tól bő egy hétig, a közös munka eredménye lesz a május 31-i performansz a Müsziben.

A projekt első ránézésre az épület és ember közötti kapcsolat témája körül forog, de a művészet szerepéről, a közösségi együttműködés fontosságáról, a fogyasztói társadalom problémáiról is elgondolkodtat, miközben látványos és újszerű művészeti kísérlet: az ember csak ámul, hogy az a nagy kígyó tényleg be fog-e férni az ablakon.

Japán építészeti performansz Budapesten
1/3
Japán építészeti performansz Budapesten

A budapesti műhelymunkát záró performansz május 31-én, szombaton 17 órától lesz a Müsziben.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.