/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

Krakkói Nemzetközi Építészeti Biennále

1/1

?>
1/1

Krakkói Nemzetközi Építészeti Biennále
Pályázatok/Nemzetközi

Krakkói Nemzetközi Építészeti Biennále

2017.06.08. 14:46

Krakkó város és a Lengyel Építész Szövetség Krakkói Tagozata nagy tisztelettel teszi közzé felhívását a Krakkói Nemzetközi Építészeti Biennálé pályázatain való részvételre. Jelentkezési határidő: 2017. augusztus 16.

Ebben az évben a Biennálé (MBA KRK 2017) október 12-13-án a krakkói ICE Kongresszusi Központban kerül megrendezésre. A Biennálé kurátora Grzegorz Stiasny lengyel építész, építészeti kritikus. A nyolc építészből álló nemzetközi bírálóbizottságban a lengyel, olasz és finn tagok mellett a magyar építészeket Wesselényi-Garay Andor, a Magyar Építőművészek Szövetsége delegáltja képviseli.

A Biennálét 1985 óta minden évben megrendezik. Az idei Biennále jelmondata: „A hátsó udvar - a képzelőerő helye" A téma a kiírók megfogalmazásában a város félig magántereit jelenti. Ez a hátsóudvarok, tömbbelsők különböző módon hasznosított világa, melyet kerítések osztanak részekre, amely falak, szemeteskukák és autók helyszíne, egyes részeken gondozott zöldfelületekkel. Háztömbök közötti tájak, sokszor a szocialista kor beépítései, olyan területek, amiket ma leginkább senki sem használ, nincs igazán céljuk, és jellemzőjük leginkább a rosszul gondozott zöldfelület, amit helyenként oszt meg egy-egy térképző-, kertépítési elem vagy ritkán egy gondozott kiskert.

A kiíró a Biennále résztvevőitől különböző formátumú prezentációkat vár a vizsgált témában és területen, és különös tekintettel az alábbi megközelítési módokra:

  • várostervezés kis léptékben
  • a város és a városi élet a magán és közterületek szélén és azok találkozásánál
  • kutatások / javaslatok a kisléptékű terek megformálására és alakjára
  • kutatások / javaslatok a sokféle terek egységes kezelésére

A kiíró a fenti szempontoknak és a témának megfelelően a pályázati kiírásban megadott három megközelítésben és formában vár pályázatokat céljai elérése érdekében:

  • „A" pályázat építészeti és városépítészeti pályázat
  • „B" pályázat tanulmány pályázat
  • „C" pályázat multimédia pályázat

A Biennálé elvárt eredménye a közösség aktivizálása az épített környezet jobb minőségért, a félig magántulajdonú terek megnyitása a közösség felé. A vizsgálat során nemcsak praktikus, de esztétikai és lélektani szempontokat szem előtt tartva, és alapvetően emberbarát és élhető környezetként kíván tekinteni ezekre a városi terekre.

A pályázatra a jelentkezési határidő 2017. augusztus 16. A pályázatok beadási határideje: 2017. szeptember 4. (a postabélyegző kelte).

A pályázatok első három helyezettje díjazásban részesül, az első helyezett díja az „A" kategóriában 50 000 zloty (~ 3 650 000 Ft), „B" kategóriában 10 000 zloty (~ 730 000 Ft) „C" kategóriában 7000 zloty (~ 510 000 Ft), a pályázat során egy Fődíj is kiadásra kerül.

A pályázattal kapcsolatban kérdésekkel ide lehet fordulni:

Stowarzyszenie Architektow Polskich Oddział Krakow (Plac Szczepański 6, 31-011 Krakow, Poland, telefon: +48 12 422 75 40): mba-office@sarp.krakow.pl

építészet, városépítészet kategóriában: mba-competition@sarp.krakow.pl 

tanulmány kategóriában: mba-seminar@sarp.krakow.pl

a multimedia kategóriában: mba-multi@sarp.krakow.pl


További információk az Biennáléval (MBA KRK 2017) kapcsolatban a hivatalos honlapon, illetve a Facebookon

További információk és kiírás a pályázatokkal kapcsolatban Biennále keretében a honlapon és a Facebookon.


Bohdan Lisowski építész, elnök / Lengyel Építész Szövetség, Krakkói tagozat

Marek Kaszyński építész / az MBA KRK 2017 biztosa / Lengyel Építész Szövetség, Krakkói tagozat

Krizsán András DLA építész elnök / Magyar Építőművészek Szövetsége

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk