Helyek/Infrastruktúra

Madrid, Barajas Repülőtér

1/15

Fotó: biomaxi, flickr.com

?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: juanele, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: juanele, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
1/15

Fotó: biomaxi, flickr.com

Madrid, Barajas Repülőtér
Helyek/Infrastruktúra

Madrid, Barajas Repülőtér

2006.03.06. 16:48

Projektinfó

Földrajzi hely:
Madrid, Spanyolország

Építészek, alkotók:
Rogers, Richard, Estudio Lamela

Építészet: Richard Rogers Partnership + Estudio Lamela

A madridi Barajas repülőtér 1933-ban épült, azóta sokszor bővítették. Amikor a kilencvenes évek elején kicsinek bizonyult, nemzetközi tervpályázatot írtak ki egy új terminál tervezésére, amit a Richard Rogers Partnership a spanyol Estudio Lamelával közösen nyert meg.



Az új terminált 2006. február elején nyitották meg, és az Európa és Dél-Amerika közötti légiközlekedés legfontosabb pontjának jósolják, ahol évente 65-70 millió utas fordul majd meg. Az 1.200.000 nm-es új terminál építészeti alapgondolata az volt, hogy egy repülőtér nemcsak jelentős légiforgalmat bonyolíthat, hanem mindeközben a város fejlődésének szerves részét is képezheti. A repülőtereket általában másodlagos elemek veszik körül, itt ezeket az épületbe integrálták. A „kanyonok" – hatalmas, természetes fénnyel megvilágított udvarok – a belső térbe engedik a tájat. A tervezési folyamat célja az utasélmény javítása, a vonzó, békés hangulat teremtése volt. Ezért a tervezők az egyszerűséget hangsúlyozó anyag- és elemkészletet használtak. Az épületben, mérete ellenére, könnyű tájékozódni; az érkező és induló utasok által használt terek ésszerű sorozatban követik egymást. Összesen hat szint (három föld alatti és három föld feletti) szolgálja ki a szükséges funkciókat.


 


Építészet: Richard Rogers Partnership + Estudio Lamela

Munkatársak: INITEC + TPS, AENA, Anthony Hunt, OTEP Internacional, HCA, ARUP Façades, Warrington Fire Research, Hanscomb y Gabinete de Ingeniería, Sandy Brown, Jonathan Speirs, OVE ARUP, Biosca & Botey, dosAdos, 3DD, J. Queipo

 
Forrás:
Richard Rogers Partnership

www.flickr.com 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk