Közélet, hírek

MagDi

1/22

Péchy Cecília Panna munkája

Molnár Mária Virág munkája

Farkas Imola munkája

Hamvas Annamária munkája

Horváth Anikó munkája

Klausz Andrea munkája

Horváth Anna munkája

Rományi Nóra munkája

Sipos Péter munkája

Solymosi Borbála munkája

Stunya János munkája

Szabó László munkája

Takács Ildikó Beáta munkája

Terebessy Tóbiás munkája

Vitányi Anna munkája

Szőke Barbara munkája

Szentirmai Zsuzsanna munkája

?>
?>
Péchy Cecília Panna munkája
?>
?>
?>
Molnár Mária Virág munkája
?>
?>
Farkas Imola munkája
?>
Hamvas Annamária munkája
?>
Horváth Anikó munkája
?>
Klausz Andrea munkája
?>
Horváth Anna munkája
?>
Rományi Nóra munkája
?>
Sipos Péter munkája
?>
Solymosi Borbála munkája
?>
Stunya János munkája
?>
Szabó László munkája
?>
Takács Ildikó Beáta munkája
?>
Terebessy Tóbiás munkája
?>
Vitányi Anna munkája
?>
Szőke Barbara munkája
?>
Szentirmai Zsuzsanna munkája
?>
1/22

Péchy Cecília Panna munkája

Molnár Mária Virág munkája

Farkas Imola munkája

Hamvas Annamária munkája

Horváth Anikó munkája

Klausz Andrea munkája

Horváth Anna munkája

Rományi Nóra munkája

Sipos Péter munkája

Solymosi Borbála munkája

Stunya János munkája

Szabó László munkája

Takács Ildikó Beáta munkája

Terebessy Tóbiás munkája

Vitányi Anna munkája

Szőke Barbara munkája

Szentirmai Zsuzsanna munkája

MagDi
Közélet, hírek

MagDi

2007.02.12. 12:14

Környezetkultúra ide vagy oda, a Magyar Dizájn két emblematikus ösztöndíjának kiállítása nem tudta belakni az Iparművészeti Múzeum terét (és ez még a kisebbik baj). MagDi bajban lenne a divattervezők nélkül.

Február 6-án megnyílt a 2006-os Moholy-Nagy László Formatervezési és a Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti ösztöndíjasok kiállítása az Iparművészeti Múzeumban.
Az alternatív divatberkekben tapasztalható, butikvirágzással kísért közelmúltbeli pezsgés itt is érezteti hatását, a legmeggyőzőbb, legkiforrottabb munkák ebből a műfajból kerültek ki (alighanem a hímzett anatómia, Vigh Krisztina Deviációk-ja, viszi el a pálmát). A divat- és ruhatervezőt viszont öltözéktervező(iparművész)nek nevezi a hivatalos
magyar szakzsargon, ami jelképértékű probléma. Ez a csak önmagához képest értelmezhető nyelvi szörnyszülött  közeli rokonságban áll a kiállítási anyag jelentős részét jellemző öncélú nyakatekertséggel és erőlködéssel.

A mezőny finoman szólva heterogén, ami azt jelenti, hogy kevés tényleges teljesítményt képviselő, revelatív vagy legalább tisztességes, szolid munka, van viszont egy-két botrányos tévedés, a többség pedig egyszerűen érdektelen: privát önmegvalósító piszmogás, ihlethiányos pótcselekvés és hasonlók.
Nem mintha a milánói Triennale egynémely kiállítása ne lenne ugyanilyen értelemben hajmeresztő. Ugyanakkor az olasz-japán-német-holland- katalán-angol stb. design-nak van egy markáns élvonala is, ami nálunk sehogy sem látszik kibontakozni (ez alól talán a már említett divattervezés képez kivételt).

Nyilvánvaló, hogy ennél jóval magasabb minőség lappang Magyarországon (mint ahogy focizni is nyilvánvalóan jobban tudnánk). Valószínű tehát, hogy a tehetséggondozással, oktatással és az ösztöndíjrendszerrel van baj. Még csak másfél évtizede vagyunk úgy-ahogy felnőtt társadalom, így esetleg érthető, ha a dizájnunk is csak félig-meddig olyan-amilyen. Pont ezért: ekkora minőségi szórást megengedni komolynak szánt ösztöndíjak odaítélése kapcsán, az talán nem éppen a helyes irányba mutató döntés.

Ilyenkor szokták megkérdezni jó tollú újságírók: „quo vadis, MagDi?"

Török Tamás


 
 


Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.