Épülettervek/Hallgatói terv

Némedi Réka Kamilla: Új-Zéland, Whangarei folyóparti revitalizáció

1/3

?>
?>
?>
1/3

Némedi Réka Kamilla: Új-Zéland, Whangarei folyóparti revitalizáció
Épülettervek/Hallgatói terv

Némedi Réka Kamilla: Új-Zéland, Whangarei folyóparti revitalizáció

2005.10.25. 22:00

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Némedi Réka Kamilla

A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara építész és településmérnök hallgatóinak munkái

Whangarei:

  • Új-Zéland legmelegebb és az északi rész legvárosiasabb városa, 2000h napsütés/év,
  • Kulturális, kiszolgáló, szórakoztató központja az egész Northlandnak,
  • Populációja meghaladja a 72 ezer főt a kerületen belül (városi központban 47 ezer fő a populáció),
  • 1996 óta a populáció 2%os növekedést mutat,
  • 70,4% a letelepülteknek rendelkezi saját otthonnal,
  • 24,2%-os a 15 év alattiak száma és 14%-os a 65 év , vagy afölöttiek száma.
 

 

1/3

 

Önkormányzati és regionális fejlesztések és infrastruktúra:

  • Wilsons vízgyűjtő (2003) mely ellátja az egész területet vízzel
  • 5 ágú körforgalom, a közlekedési dugó kiküszöbölésére - kulcs a kereszteződések megoldása a városközpontba
  • Átszervezése a Dent Street/Quay Street kapcsolatának a városközponttal a keleti városrészbe.
  • Fejlesztés a pótlólagos parkolási oldalon a városközpontban
  • Előreterjesztés ócenárium kialakítására
  • Folyamatos, összefüggő főutcaprogram a városközpontban

A tervezés során a főbb szempontok a következők voltak:

  • növelni a belváros zöldfelületeit, az emberek számára használható közösségi rekreációs tér kialakítása.
  • A jelenlegi parkoló szám megtartása, áthelyezése és az új funkcióhoz szükséges parkolók kialakítása
  • Élhető városi környezet, városközpont kialakítása
  • Gépjárműforgalom átszervezése, rendszerezése, szabályozása
  • Biciklis forgalom számara útkialakítás
  • Walton Street és James Street-ről gépkocsival megközelíthető legyen a terület (tervezési terület, mint egy körforgalom közepe)
  • John Street és a Cameron Street lezárása a gépjárműforgalom elöl, új gyalogos tengely létrehozása
  • Környezetbe illeszthető új épület kialakítása
  • Vízpart közvetlen kapcsolatának megoldása a városközponttal
  • Vízi forgalom, vízi taxi megvalósítása, öböl kialítás
  • Átkelő forgalom kialakítása-híd
  • Központi csomópont megoldása, kialakítása

A Quay Street és Dent Street valamint a Rathbone Street és Hatea Drive kereszteződése a város egyik legjelentősebb csomópontja, amibe belefut a szemközti partot összekötő híd, a sziget északi részét összekötő főútvonal, valamint itt halad keresztül az elkerülő útról beérkező gépjárműforgalom. A gyalogosforgalom átkelése a csatornán úgyszintén egy kényes és feltétlenül megoldandó probléma.

 

2/3

3/3

 

Az öböl felé a lapos tetős kialakítás belvárosias léptéket adhatna a térnek. A tömb belseje a nagy épülettömegnek köszönhetően zárt, csendesebb. Gyalogosok számara ideális terület tud kialakulni a 4 tömb között, valamint a már meglévő sétálóutca kibővítésével, folytatásával. Egyfajta összekötő kapocsként funkcionál a part és a városmag között, valamint "terelő" szerepet kap a vízpart felé. Ez a tengely alkalmas földszinti kiskereskedelmi, vendéglátó- ipari egységek kialakítására, ez a rész remekül illeszthető a város szubtrópus hangulatú arculatába.

A teresedések üvegacél szerkezettel fedettek, tekintetbe véve az éves szinten nagy mennyiségben lehulló csapadékot, valamint a magas UV sugárzást.

A nagyméretű épülettömegek a befektetői igényektől függően alkalmasak éttermek, kávézók szórakoztatási kulturális központok, valamint üzletházak kialakítására az alsó szinteken, a felsőbb szinteken lakások és szállást adó funkciók helyezhetők el. A parkolás mely az épületeket szolgálja ki, terepszint alatt került elhelyezésre, egy szinten megközelítőleg 1000 férőhelyet biztosít.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.