Közélet, hírek

Nemzetközi elismerés: az ELTE II. világháborús emlékműve

1/2

ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos

?>
ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos
?>
ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos
1/2

ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos

Nemzetközi elismerés: az ELTE II. világháborús emlékműve
Közélet, hírek

Nemzetközi elismerés: az ELTE II. világháborús emlékműve

2015.11.24. 10:13

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
MM Csoport

Az idei Piranesi-díjra összesen 38 projektet jelöltek Európa-szerte és ezek közül az MM Csoport által tervezett, az ELTE Bölcsészkarán lévő 280 méter hosszú emlékmű a Piranesi-díj átadóján dicséretben részesült. 

A 33. nemzetközi Piráni Építészeti Napok az egyik legfontosabb nemzetközi építészeti konferencia. A rendezvény elengedhetetlen részét képezi a Nemzetközi Piranesi Építészeti Kiállítás, ahol az év legkiemelkedőbb épületei versengenek a Piranesi-díjért. A konferencia témája idén a feltalálás és a tradíció volt.  


ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos
2/2
ELTE emlékmű - építész: MM Csoport - fotó: Polgárdi Ákos



Jel a kertben - az ELTE Bölcsészkarának II. világháborús emlékműve

Tervezők: Albert Farkas, Bujdosó Ildikó, Fajcsák Dénes, Lukács Eszter, Polgárdi Ákos, Róth János DLA, Szabó Levente DLA és Szigeti Nóra (MM Csoport)

"Ez egy nagyon erős emlékmű, amely diszkréten ágyazza az épület szövetébe annak a 198 tanárnak és hallgatónak a nevét, akik életüket vesztették a II. világháború idején. A projekt kerüli a hatalmas gesztusokat, a "kevesebb néha több" elv pedig másoknak is követendő példa lehet. Annak ellenére, hogy ez egy 280 méteres emlékmű, mégis láthatatlan marad azok számára, akik nem akarják látni vagy megtalálni. Azokban, akik keresik, akik megtalálják képes a mély érzelmek, az erőteljes emlékek felidézésre." - hangzott a nemzetközi zsűri véleménye.

 

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk