Pályázatok/Nemzetközi

Kassa, patak, revitalizáció – Nemzetközi tervpályázat

1/8

Archív fotó a helyszínről. Forrás: Mlynsky náhon

?>
Archív fotó a helyszínről. Forrás: Mlynsky náhon
?>
Archív fotó a helyszínről. Forrás: Mlynsky náhon
?>
Archív fotó a helyszínről. Forrás: Mlynsky náhon
?>
A terület egykor és ma. Forrás: Mlynsky náhon
?>
A jelenlegi autóút. Fotó: Mlynsky náhon
?>
A helyszín ma. Fotó: Mlynsky náhon
?>
A helyszín ma. Fotó: Mlynsky náhon
?>
A helyszín ma. Fotó: Mlynsky náhon
1/8

Archív fotó a helyszínről. Forrás: Mlynsky náhon

Kassa, patak, revitalizáció – Nemzetközi tervpályázat
Pályázatok/Nemzetközi

Kassa, patak, revitalizáció – Nemzetközi tervpályázat

2020.08.14. 10:52

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Kassa, Szlovákia

Beadási határidő:
2020.08.26. 20:00

Kassa városa a Mlynský náhon civil szervezettel közösen nemzetközi táji-városi tervezési versenyt hirdet a tágabban értelmezett belvároson áthaladó patak 1,7 kilométeres szakaszának revitalizációjára.

Nyílt, nemzetközi tervpályázatot írtak ki a kassai Mill Race területének revitalizációjára, ahol a feladat a városban áthaladó Hernád egyik oldalági partszakaszának rendezése, a terület átalakítása oly módon, hogy a jelenleg rendezetlen állapotok helyett a kikapcsolódás egyik fontos helyszínévé váljon, miközben a biodiverzitás a városi környezetben is hangsúlyos szerephez jut. 

A Mill Race területe a Hernád egyik természetes oldalágánál helyezkedik el, amely egykor keresztülszelte Kassát. A 20. század végéig a terület fontos városi elem és energiaforrás volt három malom számára is, melyekből egyet vízerőművé alakítottak át. A ´60-as években a város vezetősége úgy döntött, hogy a városban szabadon folyó vizet megszüntetik, medrében pedig egy négysávos autóútat építenek ki, amely akkor jó ötletnek tűnt a dinamikusan növekvő város forgalmi problémáinak megoldására. Az északi és déli partszakaszt megőrizték, a forgalom áthaladása valamint a városvezetés érdektelensége következtében állapota folyamatos romlásban van. Noha a kétezres évek elején megpróbálkoztak az északi szakasz részleges fejleszétésvel, azonban a beavatkozás során nem vették figyelembe se a környezetet, se az élővilágot, így a fejlesztés nem lett túl sikeres. 

A terület egykor és ma. Forrás: Mlynsky náhon
A terület egykor és ma. Forrás: Mlynsky náhon
4/8
A terület egykor és ma. Forrás: Mlynsky náhon

A pályázat kiírói a terület jelenlegi helyzete és a benne rejlő potenciál alapos elemzése során egy olyan tervpályázatot írtak ki, ahol a koncepció beadását 3 workshop is követi. A feladat kiírásában nemcsak a beruházó, hanem a lakóközösség és civil szervezetek is résztvettek. 

Olyan megoldásokat várnak, melyben a tervezők figyelembe veszik az élővilágot: a madaraknak költőhelyet biztosítanak, míg az állatoknak a vízhez való szabad lejárást. Emellett kisebb építészeti elemek, hidak, padok, közterek, gyalogos sétány és kerékpársáv kialakítása is a feladat szerves része.

A pályázatok benyújtásának határideje: 2020. augusztus 26. Az első workshop szeptember 8-án lesz.

Regisztráció és további információ a pályázat oldalán olvasható.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk