/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok

Ötletpályázat a bronxi Grand Concourse út jövőjéről

1/2

?>
?>
1/2

Ötletpályázat a bronxi Grand Concourse út jövőjéről
Pályázatok

Ötletpályázat a bronxi Grand Concourse út jövőjéről

2009.02.26. 11:36

Milyen szerepet kaphat Bronx legszélesebb útja a jövőben? Hogyan javítható a közösség életminősége a Grand Concourse építészetén keresztül? Elavult-e a Grand Concourse? Hogyan fejthet ki hatást Bronx fejlődésére?Regisztrációs határidő: 2009. április 24.Beadási határidő: 2009. május 1.

1/2

A New York-i Bronx negyed lakóházas Champs Élysée-jeként emlegetett Grand Concourse promenádot 1909-ben, a város szépítésére elindult mozgalom idején alakították ki azzal a céllal, hogy minőségi kialakítása révén harmonikus szociális rendet inspiráljon. Az 55 méter széles, fákkal szegélyezett, lovaglóúttal és süllyesztett keresztutcákkal kiegészített útvonal Észak-Bronx parkjait köti össze Manhattannel. Ma is az út mentén áll az Art Deco és modernista épületek legnagyobb csoportja Amerikában, az azokra jellemző nagy előcsarnokokkal, tervezett kertekkel, nagyméretű ablakokkal és minőségi díszítésekkel. Mára Bronx a művészeti, a zenei és a kulturális élet központjává vált, és a városrészbe várhatóan egyre többen költöznek majd.

A környék felértékelődése miatt ezért a Grand Concourse promenáddal kapcsolatban kiírt pályázat az alábbi kérdésekre keresi a választ: Milyen szerepet kaphat Bronx legszélesebb útja a jövőben? Hogyan javítható a közösség életminősége a Grand Concourse építészetén keresztül? Elavult-e a Grand Concourse? Hogyan fejthet ki hatást Bronx fejlődésére?

A pályázati tervek bármilyen módon megválaszolhatják a fenti kérdéseket: egy kisebb városi részlet, egyetlen tömb, vagy akár egy egész városrész vizsgálatán keresztül is. Javasolt a terület épített környezetén kívül annak természeti, kulturális és szociális kontextusának figyelembevétele is.

A legsikeresebb ötleteket, terveket, leírásokat és illusztrációkat a Bronx Museum kiállításán mutatják be ez év novemberében. A hét legjobb pályamű alkotója 1000 USD ösztöndíjat kap javaslatának részletes kidolgozására, amelyek a kiállításon is szerepelnek majd. Az 1. helyezett 5000 USD díjazásban részesül.

Regisztrációs határidő: 2009. április 24.
Regisztrációs díj: 30 USD

Beadási határidő: 2009. május 1.

További információ

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk