/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Egyéb cikkek

Ötletpályázat a Roosevelt téri irodaház átépítésére

1/12

pinceszinti alaprajz

?>
pinceszinti alaprajz
?>
földszinti alaprajz
?>
I. emeleti alaprajz
?>
II. emeleti alaprajz
?>
általános emeleti alaprajz
?>
legfelső szint alaprajza
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/12

pinceszinti alaprajz

Ötletpályázat a Roosevelt téri irodaház átépítésére
Egyéb cikkek

Ötletpályázat a Roosevelt téri irodaház átépítésére

2001.11.07. 09:01

A Mesteriskola győztes pályaműve Tervezők: Borsay Attila, Csendes Mónika, Herczeg László, Pintér Tamás, Szokolyai Gábor

I. díjas pályázat
Készítette: ÉME Mesteriskola

Bírálat:
A pályamű végtelen egyszerűséggel és bátorsággal fogalmazta át az épület meglévő problematikus struktúráját és teremtett egy új és friss szellemű építészeti világot. Az épület alaprajzi rendszere - az itt egykor állott "Európa" szálloda kettős rizalitos homlokzatára asszociálva - a Duna felé megnyitott kettős francia-udvar köré szerveződik. A térre nyitott udvarok lehetővé teszik, hogy az épület belső világa közvetlen vizuális kapcsolatba kerüljön a tér és a város külső világával a híddal és a Dunával.

Az épület földszintje világos és áttekinthető, a Vigyázó Ferenc utcát passage köti össze a Zrínyi utcával és a passage-t kettős francia-udvar a térhez kapcsolja. A pályamű radikálisan csökkenti a meglévő épület tömegét és így szerencsésen illeszkedik a tér léptékrendszerébe. A tér egykor volt egysége és nyugalma helyreáll. A pályamű vitathatatlan és kiemelkedő értékeinek elismerése mellett elgondolkoztató észrevételek is megfogalmazódtak, vitatható a homlokzatok túl zárt, az oldalhomlokzatok esetében túl monoton megfogalmazása, az alig megnyitott földszintek, a tetőemelet szögelfordulása, a kissé merev csatlakozás a szomszédos épületekhez. A Bíráló Bizottság a pályamű új építészeti világát és bátorságát magasra értékelve, 1. díjban részesíti 13.000,- DM összeggel.



Tervezők: Borsay Attila, Csendes Mónika, Herczeg László, Pintér Tamás, Szokolyai Gábor

Szakági tervezők: Horváth Z. Kálmán, Klinda László, Buella Mónika, Kovács Zoltán

Építész munkatársak: Kéry Balázs, Pethő László, Krikovszky Balázs, Vonnák Katalin, Mozsár Péter, Szőke Mariann, Anschau Péter

Építész konzulensek: Czigány Tamás, Golda János

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk