Épülettervek/Ipari és kereskedelmi épület

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

1/13

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
?>
1/13

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010
Épülettervek/Ipari és kereskedelmi épület

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

2011.01.10. 11:07

Bemutatjuk a KKAT tervpályázat második díjban részesült Kern és Klenk Építészeti Bt. pályaművét.

Második díjban részesült 1. számú pályamű
vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
1/13
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
5/13
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
8/13
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor
11/13
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Kern Andrea, Klenk Csaba, Kozma Gábor, Varga Dániel, Takács Tibor

 

A Bíráló Bizottság részletes értékelése:

A terv mérnökiesen rendezett, logikus kapcsolatokkal rendelkező épületet mutat. A telepítés megtartja a meglevő beépítés koordináta rendszerét. Déli irányban telepíti az új parkoló területet, és innen nyitja a főbejáratot. Az új beépítés tömegével és arculatával hűvös távolságtartást mutat a meglevő épülettől, ám ez egyúttal a „békés egymás mellett élés" lehetőségét is megadja: a két épület közötti távolság megteremti a megfelelő homlokzatalakítás lehetőségét és helyet biztosít a kondenzvíz csatorna átvezetéséhez.

Az alaprajzi rendszer funkcionálisan megfelelő, a látogatói és a belső ellenőrzött zóna elválasztása kiváló. Különösen jó a többirányú közlekedési kapcsolatot biztosító felvonó telepítése. A recepció, a kiállítótér és az előadóterem együttese összességében jó. A több-traktusos alaprajz lehetőséget teremt a zömök kontúr kialakítására, de az emeleten ez már jelentős közlekedő terület többletet eredményez az új épületen belül és a két épület közötti átkötésben. Az alapterületek emiatt jelentősen megnövekedtek, összességében ez a terv hozza a legnagyobb bekerülési költséget. A megállapítás még abban az esetben is igaz, ha a költségekben külön kezeljük a javasolt (de a beruházó által nem támogatott) geotermikus fűtés jelentős fedezet igényét. A tömeget tagoló tetőkert és télikert ilyen módon már olyan extrának számít, melynek előnyei összességében nem térülnek meg.

A homlokzat formálása elegáns, de a megközelítés útvonalán talán túlzottan zárkózott. Az autóval érkezők csak a parkoló felől kapnak információt az épületről, melynek bejárata a zárt tömegek között nyílik meg. Ez a megoldás inkább egy elegáns irodaház bejárat, mely keveset enged meglátni a látogatóépület funkcióból. Ennek okán az építészeti arculat – bár igényes részleteivel a korszerű építészet jeles példája – kevésbé alkalmas az érkezők számára egy látogatóbarát szándék kifejezésére.

A tervet a bíráló bizottság a rendezett funkcionális kialakítás és a részletekben gazdag, igényes építészeti gondolatok miatt a meghívásban foglalt költségtérítésen felül bruttó 350.000,- Ft összegű II. díjban részesíti.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk