Egyéb cikkek

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása

1/11

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
?>
1/11

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása
Egyéb cikkek

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása

2008.10.09. 11:54

2. díj: 3. sorszámú pályamű Vezető tervezők: Halas Iván, Baranyai BálintSzakági tervező: Deák AdrienMunkatársak: Pintér István, Lukács Árpád

2. díj: 3. sorszámú pályamű
Vezető tervezők: Halas Iván, Baranyai Bálint
Szakági tervező: Deák Adrien
Munkatársak: Pintér István, Lukács Árpád

 

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
1/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
2/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
3/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
4/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
5/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
6/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
7/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
8/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
9/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint
10/11
Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása, Halas Iván, Baranyai Bálint

 


Részletes bírálat:

Pályamű a pályázati kiírásban tervezési feladatként meghatározott területek közötti gyalogos és kerékpáros közlekedésre elfogadható javaslatokat ad. A Zsolnay Vilmos utca átalakításánál javasolt mindkét oldali sűrűs fasor telepítése árnyékoló, levegőszűrő hatása miatt kedvező.

A Zsolnay Vilmos utca- Felsővámház utca- Diósi út csomópontjának átalakításával tervezett körforgalom jó megoldás, a kifelé irányuló forgalmat szökősávok segítik.
A Király utca forgalmát nem vezeti ki a Lánc utcára, hanem déli irányban levezeti a Lánc utca – Koller utcai csomópontra így a kiírásban megkívánt gyalogos preferenciát ugyan nem veszi figyelembe, viszont a javasolt forgalmi renddel egy jól használható L alakú összefüggő gyalogosteret alakít ki, melyet nagyméretű vízfelülettel, tematikus szoborcsoporttal gazdagít. A parkolóház bejáratánál tervezett körforgalom rossz megoldás, a merőleges parkolás elhibázott, a tér használhatóságát csökkenti. Az egyirányú gépjármű és kétirányú kerékpáros közlekedést biztosító Egyetem utcában a kétoldalú fasor pótlásával az utca vizuális megjelenését javítja.

A 48-as téren a növényzet megtartásával és a közlekedő utak organikus vonalvezetésével a tér parkjellegét hangsúlyozza, azonban az emlékművek környezetében tervezett burkolatok felületének nagysága, anyaghasználatának és raszterképzésének sokfélesége zavaró, nem indokolt.

A Balokány-ligeti tó partján a meglévő mészkő lépcsősorok felújítása, megtartása jó gondolat, a Szent koronát mintázó virágágyás visszaállítása a téri szituáció megváltozása miatt vitatható.

A Zsolnay Gyár előtt kialakítandó információs toronyra adott javaslata nem elfogadható.

A pályamunka több plasztikus elemet tartalmaz, melyek közül a Zsolnay Negyed felé vezető útirányokat jelző „Zsolnay ösvényen" elhelyezett térkövek gondolata figyelemre méltó.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk