Egyéb cikkek

Sopron, Várkerület pályázat

1/6

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

?>
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
?>
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
?>
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
?>
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
?>
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
?>
1/6

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

Sopron, Várkerület pályázat
Egyéb cikkek

Sopron, Várkerület pályázat

2009.12.09. 06:34

A 2. díjban részesült a 17. számú pályamű szerzői: Hetedik Műterem – Szabó Levente DLA, Almer Orsolya, Dvorzsák Jessica, Simon Orsolya, Tánczos Tibor, Páll András; – GEUM Műterem Kft: Csontos Csenge, Gyüre Borbála

2. díjban részesült a 17. számú pályamű
szerzői: Hetedik Műterem - Szabó Levente DLA, Almer Orsolya, Dvorzsák Jessica, Simon Orsolya, Tánczos Tibor, Páll András
GEUM Műterem Kft: Csontos Csenge, Gyüre Borbála
Rohrer Ádám

 

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
1/6
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
2/6
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
3/6
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
4/6
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem
5/6
Sopron, Várkerület - Hetedik és GEUM Műterem

 


Részletes bírálat
„A Soproni Várkerület olyan egyedi, csak a városra jellemző izgalmas városi képződmény, amely komoly identitásképző lehetőséget rejt magában" A fenti bevezető sorokkal kezdődik a pályamű koncepcionális leírása. A probléma feltárását és a problémák javasolt megoldását („a hely komoly lehetőségeit") is ez a szűkszavú, lényeglátó pontosság jellemzi. Semmi fölösleges mondat, semmi szószátyárság, semmi önmegvalósítási fantázia-ötletroham. Csak az ezekre adott pontos válaszok. A Várkerület szépsége, hogy csaknem fél kilométer hosszan folyamatosan változó metszetet, folyamatosan változó térbeli viszonyokat teremt, mindezt a Várkerület részeként, annak lendületével és nagyvonalúságával („hosszirányú lendület és a keresztirányú változatosság kettőssége…").

Érdeme a történeti beépítés térfalainak mint meghatározó városképi elemeknek a tisztelete, értékeinek kihangsúlyozása és teljes áttekinthetősége a terveken, a zöldfelületek „lírai indíttatású" térmetszete, a közlekedési rendszer lényeglátó elemzése és ütemezett megvalósítási javaslatai, valamint a köztér-építészeti elemek imponáló szűkszavúsága és a térberendezési tárgyak egységes megfogalmazása. Bírálható - sodró lendülete ellenére is - a tér felületeinek túltagolása, a túltagolt felületek arányainak, helyzetének esetlegessége.

Alapossága, finom kidolgozása, fegyelmezett megfogalmazása mellett  bírálható részletei, egyes megoldási javaslatai ellenére is kidolgozottsága és nagyvonalúsága okán a Bíráló Bizottság e 17. számú pályaművet II. díjban részesíti.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk