| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Középület

Táblakép megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva — pályázati eredmény

1/9

Várnai Gyula: Téli rege

Várnai Gyula: Tavaszi rege

Várnai Gyula vizuális terv

Várnai Gyula műleírás

Juhász Dóra: Mohalila

Juhász Dóra: Nagy türkiz

Juhász Dóra: Műleírás

Juhász Dóra: Műleírás

?>
Várnai Gyula: Téli rege
?>
Várnai Gyula: Tavaszi rege
?>
Várnai Gyula vizuális terv
?>
Várnai Gyula műleírás
?>
Juhász Dóra: Mohalila
?>
Juhász Dóra: Nagy türkiz
?>
Juhász Dóra: Műleírás
?>
Juhász Dóra: Műleírás
?>
1/9

Várnai Gyula: Téli rege

Várnai Gyula: Tavaszi rege

Várnai Gyula vizuális terv

Várnai Gyula műleírás

Juhász Dóra: Mohalila

Juhász Dóra: Nagy türkiz

Juhász Dóra: Műleírás

Juhász Dóra: Műleírás

Táblakép megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva — pályázati eredmény
Épülettervek/Középület

Táblakép megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva — pályázati eredmény

2009.04.23. 06:00

A pályázat nyertesei:Várnai Gyula: Téli rege (Dózsa Gy. út 35. sz. épület)Juhász Dóra: Mohalila (Dózsa Gy. út 37. sz. épület)

A Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva, a Dunaújvárosi Főiskola és a STRABAG Oktatási PPP Kft. megbízásából, a Kortárs Művészeti Zsűri nyilvános, egyfordulós, névaláírásos pályázatot hirdetett a Magyar Universitas Program keretén belül.

A pályázat nyertesei:

Várnai Gyula: Téli rege (Dózsa Gy. út 35. sz. épület)

 

Várnai Gyula: Téli rege
1/9
Várnai Gyula: Téli rege

Várnai Gyula: Tavaszi rege
2/9
Várnai Gyula: Tavaszi rege

Várnai Gyula vizuális terv
3/9
Várnai Gyula vizuális terv

Várnai Gyula műleírás
4/9
Várnai Gyula műleírás

 

 

Juhász Dóra: Mohalila (Dózsa Gy. út 37. sz. épület)

 

Juhász Dóra: Mohalila
5/9
Juhász Dóra: Mohalila

Juhász Dóra: Nagy türkiz
6/9
Juhász Dóra: Nagy türkiz

Juhász Dóra: Műleírás
7/9
Juhász Dóra: Műleírás

Juhász Dóra: Műleírás
8/9
Juhász Dóra: Műleírás

 

 


A nyertes pályaművek méltatása:

Várnai Gyula: Téli rege

Várnai Gyula műve a rendelkezésre álló teret szellemesen tágítva „sajátságos kitekintést nyújt egy líraian megrajzolt virtuális világra", így az adott környezetben térképző elemként és meditációs objektumként is működik. A hármas tagolást követő táblakép mintegy ablakot nyit a külső tájra, miközben sajátos technikájának köszönhetően háromdimenziós térélménnyel ajándékozza meg a nézőt.

A korábban elsősorban installációkat készítő Várnai Gyula a 2000-es évektől kezdődően digitális printeket is készít, melyeknek egyik fő jellegzetessége a rétegezettség, több kép- és valóságsík egymásra vetítése. A hatást a mélységélesség változtatásával, a tárgyak „lebegtetésével" éri el, ezt erősíti fel ezúttal a különleges lentikular technika. A képek egyik rétegében gyakran a számok és betűk virtuális világa jelenik meg; a téli fákat ábrázoló fotóra ezúttal a térben hópehelyként lebegő betűk sokasága vetül, egy képbe sűrítve a szavak fogalmi és a külső táj anyagi síkját

Juhász Dóra: Mohalila

Juhász Dóra pályaműve a festői életműbe szervesen illeszkedő, par excellence képzőművészeti teljesítmény.

Táblakép, ami úgy felel meg maradéktalanul az alkalmazkodást igénylő (applied art) feladatnak, hogy megőrzi autonóm státuszát. Ez a keskeny határmezsgyén való természetes „közlekedés" abból fakad, hogy Juhász Dóra az ornamentális rendszerek bizonyos sajátosságait kezeli festészete tárgyaként és ihlető forrásaként. Az általa használt formák jelentés és pontosan meghatározható ornamentális funkció nélküli foltok, a tiszta festőiség szigetei, melyek státusa csak az „alappal", „háttérrel" együtt értelmezhető. Helyzetük egyértelmű a kép határaihoz, ám fölöttébb talányos a kép virtuális síkjához viszonyítva. Felfoghatók a síkon mutatkozó nyílásként, hiányként vagy arra rétegződő felületként, többletként, de nem hozhatók összefüggésbe a dekoráció kétdimenziós válfajaival. Folt és nem folt (azaz pozitív és negatív folt) viszonya válik a kompozíció kulcsává. Ez az ikonikus evidenciák világa, ahol nem szükséges és nem is lehetséges a dekódolás. Az egyetlen, ami „kézzel fogható", a rend érzete.


További szerzők és alkotásaik (a nyilvánosságrahozatalhoz való hozzájárulás alapján):

Antos Péter: Genezis I. II.
Czékmány Vera: Élet-Örvény / Élet-Törvény
El-Hassan Róza: Üzenőfal 2009
Fukui Yusuke: Szirmaim 2008. I-II.
Gábor Imre: Falak és Koleszosok
Gacsályiné Rédai Erika: Kohász /Szalamandrák
Hatházi László András
: Dzsungel / Bonsai
Hegedűs 2 László: Ellipszineztézia I-II.
Joseph Rac: Új virtuális egyensúlytalanság
Kiss Miklós - Görög Ferenc Gábor - Szigeti Gábor Csongor: Én, Martinász / Mi, az aratók
Kucsora Márta: Fűzfás
Lakatos Botond: Energia IV-V.
Lugosi Lugo László: Csavaros mérőóra 1-2.
Lugosi Lugo László - Regős István: Ipari táj 1-2 (Szélturbinák és Szemétégető)
Lugosi Lugo László - Szotyory László: Tájak 1-3., (Mandala, Parkok, felhők)
Molnár József Gábor: Kapu / Híd
Nagy-Lantos Marianna: Bábel torony
Ocztos István - Galambos István - Randi Antonsen: "Fű, fa..."
Orgoványi Gábor - Selmeczi Zsuzsanna - Pokorádi Árpád: Café Centauri I. - Egy pohár nektár, Café Centauri II. - Az Eötvös ingáról lengőteke közben
Polgár Ildikó: Campuszunk I-II
Sipos Barbara: "Eddig a pillanatig" és "Örökké így maradni"
Somody Péter: Színballonok I-II.
Szabó Roland: Lépésről lépésre 1-2.
Szarka Péter: Konfetti-pozitív / Elvágott zsinórok
Szépfalvi Ágnes: Kézben tartott veszedelem
Tolnay Imre: Kút-töredékek I-II. / Scriniumok I-II-III.
Várady Róbert: 1. Áramlás, 2. Cyber, 3. Fraktálok, 4. A filozófus háza, 5. Hölderlin-nek
Varga Szilvia Marcella - Valdhauser Judit Eszter: Virágnyelv
Weber Imre - Bakos Gábor: Vágy (Vágy 26-29.)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.