Épületek/Irodaépület

Új irodaház épül a Hungária körúton

1/5

Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor

?>
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
?>
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
?>
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
?>
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
?>
lead
1/5

Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor

Új irodaház épül a Hungária körúton
Épületek/Irodaépület

Új irodaház épül a Hungária körúton

2016.11.03. 11:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Sajtos Gábor, Peschka Alfréd

Cég, szervezet:
Óbuda Group

Irodaház, Budapest, XIV. Hungária krt. 17-19.

URL:
Óbuda Group

Tervezés éve:
2006

Stáblista

felelős építész tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor

építész tervező: Gyüre Zoltán

statika: Gecsényi Róbert (Dinám kft.)
épületgépészet: Pavlics György (PPL Plan Kft.)
elektromos tervező: Kovács György (Provill Kft.)
épületszerkezetek: Barta Ferenc (Barta és Társa Kft.)
sprinkler tervező: Scharbert Gyula (PIRO-PLAN Kft.)
környezetvédelem: Szökörny Tamás
zajvédelem: Csott Róbert

Végre befejezik a Hungária körút egy rég félbehagyott irodaházát. Peschka Alfréd és Sajtos Gábor tervei szerint hét szintes irodaházat és három szintes mélygarázst építenek a Puskás Ferenc Stadion metróállomással szemben lévő, évek óta befejezetlen betonszerkezetből.

Helyszín

A tervezett irodaház épülete Budapesten, a XIV. kerület Hungária körút és Tábornok utca sarkán helyezkedik el a Hungária krt. 17-19. szám alatt.

Beépítés

A telken a Hungária krt felőli oldalon egy 5 méter széles sáv került kiszabályozásra, amely közterületté válik és a kötelező építési vonalat itt, a szomszédos épület homlokzati síkjával megegyező vonalban határozták meg.
A telken belül az udvar felőli oldalon a szabályozási terv előírja az építési hely határát, amely a Hungária körúttal párhuzamosan a hátsó telekhatártól számítva 20 méterre került. 

A terepszint feletti L alakú beépítés a saroktelek adottságaiból valamint a szabályozási előírásokból következik, a Hungária krt felőli szárnynál földszint + 5 emelet + tetőtér, a Tábornok utcai szárny egy részénél pedig földszint + 5 emelet kialakítással. Az 5. emelet és a tetőtér az utca felől már egy visszahúzott szintként jelenik meg. A terepszint alatt 100%-os beépítettséggel 3 pinceszint készül parkoló céljából.

Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
4/5
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor

Építészeti koncepció

A tervezett épület kialakításánál a megbízói elvárások teljesítése mellett fontos szempontnak tartottuk a telek adottságainál fogva kialakult sarok kezelését a szomszédos épületekhez való illeszkedéssel párhuzamban. A Hungária krt. felőli kapuszerű, teljes magasságot átfogó bejárat sarok felé való eltolásával az egész épület szerves részét képezően, visszafogott architektúrális eszközökkel és tömegalakítással igyekeztünk a sarokszituáció megfogalmazására.

A hangsúlyos bejáratot erősíti a főbejárat felett az első emeleti magasságban elhelyezett savmaratott üvegtetővel kombinált üveglapba gravírozott irodaház elnevezését feltüntető reklámtábla.

Funkciók

Az épület emeleti szintjein irodák helyezkednek el, amelyeknél az egyterű és a cellás elrendezésre is lehetőség van, a legfelső szinten pedig tárgyalók kapnak helyet.

A földszintre egy bankfiók, egy kereskedelmi egység és egy önkiszolgáló étterem kerül, amelyek egy későbbi engedélyeztetési eljárás keretében alakítandók ki.

A 3 pinceszint parkoló célját szolgálja a szükséges gépészeti helyiségek elhelyezése mellett.

Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor
2/5
Hungária körúti irodaház - tervezők: Peschka Alfréd, Sajtos Gábor

Anyaghasználat

Az épület utcai homlokzatai nagytáblás szerelt kőburkolatos kialakításúak vöröses bordós színnel, matt felülettel. Az udvari homlokzat halvány szürkére festett (RAL 9002) vakolattal készül. A bejárati részt sávos sík fémlemez burkolatú színes üvegcsík betétekkel láttuk el. A tetőszint szintén sávos sík fémlemez burkolatot kap. A kishajlású magas tetők fémlemez héjalásúak.

Árnyékolás

Az árnyékolás külső árnyékoló szerkezetekkel megoldott. Az utcai homlokzatokra külső fém reluxa-szerű állítható és felhúzható; a nyílászáróval megegyező színű porszórt felületű, rejtett tokszerkezetű árnyékoló lamella kerül. Az udvari homlokzatokon külső, időjárásálló textil rolókat helyeztünk el.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk