Közélet, hírek

Újabb repülőteret tervez Szaúd-Arábiába a Foster + Partners

1/2

Az új repülőtér várhatóan 2023-ban nyílik meg Szaúd-Arábiában. Terv: Foster + Partners

?>
Az új repülőtér várhatóan 2023-ban nyílik meg Szaúd-Arábiában. Terv: Foster + Partners
?>
Az új repülőtér várhatóan 2023-ban nyílik meg Szaúd-Arábiában. Terv: Foster + Partners
1/2

Az új repülőtér várhatóan 2023-ban nyílik meg Szaúd-Arábiában. Terv: Foster + Partners

Újabb repülőteret tervez Szaúd-Arábiába a Foster + Partners
Közélet, hírek

Újabb repülőteret tervez Szaúd-Arábiába a Foster + Partners

2020.07.01. 13:28

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Szaúd-Arábia

Építészek, alkotók:
Foster + Partners, Foster+Partners

Délibábot idéző repülőteret tervez a Foster + Partners Szaúd-Arábiába. Az épület várhatóan 2023-ban valósul meg, de a híre máris ambivalens reakciókat váltott ki többeknél: a klímavészhelyzet idején valóban pozitívan hat majd környezetünkre?

A londoni iroda ismét repülőteret tervez Szaúd-Arábiába: tavaly a Vörös-tenger partszakaszán már terveztek egy hasonló koncepciót, most az AMAALA nyaralóközpont vendégei számára készítenek egy terminált. A hír hallatán azonban többen megkérdőjelezik a klímavészhelyzetben vállalt szerepüket, hiszen a Foster + Partners az elsők között írta alá tavaly az Architects Declare nevű kiáltványt, melyben az Egyesült Királyság legbefolyásosabb építészei alkottak véleményt az építőipar és az építészet környezetre gyakorolt hatásáról.

A tervek szerint az új repülőtér az AMAALA luxus üdülőhely kapujaként épülhet fel. Míg a terminál és az irányítótorony tervezéséért a Foster + Partners stúdiója, addig a repülőtér mestertervéért az Egis mérnökiroda felel. A tervek szerint a repülőtér 2023-ban kezdi meg működését és évi egy millió utasforgalmat generál majd. A koncepció a térségben gyakori délibábot idézi: madártávlatból a hatalmas tükröződő üvegfelületek látszódnak majd. Az épületet a tágas terekkel és a kortárs művészetek megjelenítésével próbálják izgalmassá tenni, miközben a koncepció még mindig közelebb áll a zárt, üzleti világhoz.

Az AMAALA üdülőhely 3 partszakaszt foglal magában a Vörös-tenger mentén, a fejlesztés tanácsadói között egyébként szintén szerepel az iroda. A 3800 négyzetkilométeren húzódó projektben több szálloda, apartman, villa, sport- és rekreációs központ kap majd helyet. Gerard Evenden, a Foster + Partners senior ügyvezető partnere megjegyezte, hogy a tervezés során környezetbarát és fenntartható anyagokat használtak, de ez valóban elegendő egy ilyen csúcskategóriás helynél, illetve egy olyan építészirodától, akik aláírták az Architects Declare kiáltványát, melyben vállalták, hogy 2019-től csak olyan projektek megvalósításában vesznek részt, melyekben a szén-dioxid kibocsátás mértéke jelentősen csökken, illetve pozitív hatással vannak környezetükre. Közlekedési tereink zöldítésére több példát is láthattunk már, a Moshe Safdie által tervezett szingapúri reptérbővítésnél például egy zöld oázissal kivántak új modellt teremteni. 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk