/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Programok

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek
Programok

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek

2013.10.01. 13:47

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Építészek, alkotók:
Robitz Anikó, Vargha Márk Péter

Esemény kezdete:
2013.10.04. 16:00
Esemény vége:
2013.10.29. 17:00

Robitz Anikó és Vargha Márk Péter kiállítása.

kurátor: Telek-Nay Ágnes
megnyitja: Katona Vilmos építész

Épület alapú fotográfia – ez lehet az óvatos, bár tágnak tűnő, mégis pontos megnevezése Robitz Anikó és Vargha Márk Péter összegyűjtött képeinek. Itt ugyanis nem a hagyományos értelemben vett épületfotográfiával találkozunk:az architektúra mint eszköz, kiindulási pont, ha úgy tetszik múzsa indítja el a folyamatot. Kettejük alkotói folyamata az épített struktúrát nem reprodukálja, hanem felhasználja a képalkotásához, ezáltal új szempontokat illetve dimenziókat nyitva meg.

A fotószuprematizmus egyik fiatal magyar képviselője Robitz Anikó. Fotográfiája a tárgyi vonatkozást el nem vető geometrikus absztrakció változatos formanyelvén tolmácsolja az építészet létrehozói és befogadói felé, hogy mennyi nézőpontot rejt egy-egy számtalanszor látott és ismert épület is, ha a megfelelő időben és hangulatban talál meg minket. Érzékletesen és pontosan mutat rá a struktúrát felülíró struktúrákra.

Számos fotóelméleti-történeti szakirodalom hívta már fel a figyelmet arra, hogy egy fotográfia nem úgy adja vissza a valóságot, ahogy azt a saját szemünkkel látjuk. Vargha Márk Péter építészeti fotói is jól alátámasztják ezt; munkája során ugyanis több fényforrásos megvilágítást használ, melynek következtében művi, a kiinduló szerkezettől eltérő struktúra rajzolódhat ki a szemünk előtt. A mesterséges, irányított, külön expozícióra kerülő sok fényforrásos eljárás szétbontja és tetszőlegesen építi újra a meglévő architektúrát.

Ahogyan a két fiatal fotográfust inspirálják az épületek, úgy lendítik képeikkel a befogadókat is tovább egy nyitottabb, szemlélődőbb vagy épp progresszívabb látásmód felé.

Kamarai tagok 0,5 kreditpontot igényelhetnek (500 Ft/ fél FUGA kártya).

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.