Programok

Virtuális diplomakiállítást rendez a MOME

1/2

Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME

?>
Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME
?>
Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME
1/2

Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME

Virtuális diplomakiállítást rendez a MOME
Programok

Virtuális diplomakiállítást rendez a MOME

2020.05.14. 15:12

Az idei lenne az első diplomakiállítás a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen – ehelyett azonban az intézmény első virtuális diplomakiállítását rendezi meg 2020-ban. A fennálló helyzethez alkalmazkodva június 18-tól a Sziklak Virtuális Galéria által tervezett virtuális térben lesznek láthatóak az idén diplomázók munkái. 

Az első virtuális diplomakiállítás megtervezését a MOME Brand Iroda felkérésére a Homo Phis kiállítást jegyző Sziklak Virtuális Galéria csapata (Iszlai Gáspár, Iszlai József, Miklós Ádám, Nagy Hunor, Vatány Szabolcs) vállalta. A fiatal tervezőcsapat, amelynek két tagja is MOME-s hallgató, a campus tereiből és az idei diplomaarculat koncepciójából inspirálódva, egy olyan virtuális élményt hoznak létre, vertikálisan és horizontálisan is végtelennek tűnő terekkel, melyben a látogató kedvére barangolhat és fedezheti fel az idei mesterszakos diplomások munkáit. A grafikát Kertész Kata, valamint az idei diplomaarculatot tervező Tóth Lili készíti. A virtuális kiállítás megismerésében és az új élményben a térhez komponált zene segít elmerülni.

Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME
1/2
Látványterv a MOME online diplomakiállításáról. Forrás: MOME

 

Az idei diplomaarculatot tervező kurzust Borbás Marci vezette. A kiállítás szakmai tanácsadója Fülöp József és Koós Pál. A kurátori teendőket Kókai Zsófia látja el.

Az online diplomakiállítás lehetőséget teremt arra, hogy szélesebb közönséghez jusson el és nemzetközileg is láthatóvá váljon a 2019/20-as tanévben diplomát szerzők mestermunkája.  A kiállítás megnyitásának tervezett időpontja: 2020. június 18. A kiállítás a MOME honlapjáról lesz elérhető, és várhatóan kurátori tárlatvezetéseket is meghirdetnek majd hozzá. 

Forrás: MOME

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk