Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Nézőpontok/Vélemény

6+1 különleges Erzsébet híd Komáromtól Békéscsabáig

1/22

A budapesti Erzsébet híd nem csak hazánk legnagyobb függőhídja, de a világörökségi városkép meghatározó eleme is. A hófehér hídszerkezet ősszel ünnepli 60. születésnapját.

A 290 méteres középső nyílását 2007 óta már húsz méterrel meghaladja a dunaújvárosi Pentele híd acélíve, mint hazánk legnagyobb fesztávú hídja. A hivatalos terminológia szerint a napokban átadott sátoraljaújhelyi gyalogos völgyhíd közvetlenül nem versenyez vele, mert a fő függesztőkábelekkel együtt, ívesen futó pályája okán az nem a függő-, hanem a kötélhidak közé tartozik.

A második világháborúban nagyrészt összeomlott régi híd kapcsán 1956-ig konszenzus volt az eredeti formában történő újjáépítéséről. A forradalom után azonban már magánszemélyek is újra vásárolhattak személyautót, illetve a nyugatról keletre tartó 1-es és 3-as főutak összekötését is a városközponton át képzelték el a szakemberek, létrehozva a mai BAH-csomópont – Kerepesi út tengelyt 4-6 forgalmi sávval.  

Japántól kapott ajándékként 2009 őszén, a főváros napja alkalmából a híd díszkivilágítást kapott. Az adomány a költségek fele mellett a tervezésre is kiterjedt, ami Isii Motoko, a díszkivilágítás jeles mesterének munkája.

Bár az építés idején már általánosan elterjedt volt a hegesztés, a pillérek még részben szegecseléssel készültek, amihez ekkor még kipróbált, olcsó technológia és munkaerő állt rendelkezésre. A szerkezet építészeti terveit Sávoly Pál készítette.

Komárom és Révkomárom között áll a Duna egyik legszebb rácstartós hídja, az 1893-ban épült négynyílású Erzsébet híd. Tervezője a 19. századi acélszerkezetek egyik legnagyobb mestere, a budapesti Szabadság hidat is jegyző Feketeházy János.

Míg az 1945-ben felrobbantott két középső nyílása nagyrészt 78 éves, a szélső, 131 éves nyílások a Duna legrégibb, eredeti formában álló hídszerkezetei. A 2006-os felújítás, majd a szomszédos Monostori híd 2021-es elkészülte óta már kisebb forgalmú, jó állapotú hídként akár még ugyanennyi év is állhat előtte.

A sarló alakú nyílások nem tengelyirányban nyomott ívek, csupán kéttámaszú, hajlított rácsos tartók, ívelt formában, mint a hídépítés egyik hungarikuma. A határon álló híd ma Magyarország és Szlovákia osztatlan közös tulajdona, a nagyobb felújítási munkákat a két fél felváltva végzi.

Békéscsaba vasútállomásának nagyszabású felújítása idején, a vágányhálózat átrendezése miatt csupán egyetlen hídpillér számára maradt olyan hely, ami a későbbi bővítésnek sem áll az útjába. A 15 vágány fölött így két 59 méteres nyílás épült.

A híd fő hossztartói nem az út, hanem a járdák alatt vannak. Így ugyan teljes négy sáv széles kereszttartókra volt szükség, viszont az útpálya 30 centiméterrel alacsonyabbra kerülhetett, ami a felhajtó rámpák hosszában már közel négy-négy méter nyereség, amire nagy szükség volt a városközpontban.  

A különleges hídszerkezetet az alsó vörös festés teszi még látványosabbá, ahonnan jól látható a széles kereszttartókból, és két fő hossztartóból álló szerkezet.  

A 2016-ra elkészült ferdekábeles híd negyven méter magas pilonjai a város nagy részéről láthatók. Tervei a Főmterv Zrt-nél készültek.  

A sorban kissé talán kakukktojás az esztergomi Kis-Duna 2005-ben épült hídja, ami nem Erzsébet királynéról, hanem a 13. században élt Árpád-házi Szent Erzsébetről kapta a nevét.  

Az íves szerkezet a Pandúr-szigetre vezető többi híd formájához igazodik. Felépítését tekintve egynyílású kerethíd, a januári képgalériában bemutatott helembai Ipoly-híd közeli rokona. Műszaki kialakítása a Pont-tervnél, építészeti terve az A.D.U. Építészirodában készült.

Szarvas város központjában 2010-re épült fel az új Erzsébet híd, egy korábban ugyanitt álló, egyszerűbb fahíd helyén, Hankó György hídmérnök és Janurik György építész tervei alapján.  

A hetven méter hosszú híd főtartói tölgyfából épültek, középső nyílása pedig az első kosárfül formájú fa ívhíd hazánkban, amelynek befelé döntött főtartói egymást merevítik. A hídba épített vízesés automatikusan megnyílik az érkező hajók előtt.  

Az alföldi Gyomaendrőd város egyik dísze a 131 éves téglaboltozatos Erzsébet híd, ami ma is a Dévaványára vezető út fontos műtárgya.

A híd 1993-as felújítása során a békéscsabai Mike's mérnökiroda tervei alapján egy vasbeton lemezzel jelentősen kiszélesítették, hogy útszűkület nélkül vezethessen át két sávot, járdával.  

A híd korlátját 1994 óta díszíti Kiss György szobrászművész Nepomuki Szent Jánost ábrázoló szobra.

Érdemes még megemlékezni az 1903 és 1945 között állt budapesti Erzsébet hídról is. Ez még nem csak a maival, de a szomszédos Lánchíddal is közeli rokonságban állt, hiszen főtartóit drótkötelek helyett még láncok alkották, azonban pilonjai már csuklókon álltak…

…méghozzá ugyanazokon a csuklókon, amiken a mai híd is. 1964-ben azért épülhetett négy helyett hatsávos híd, mert a két járda már hagyományos módon, a főtartók és pilonok külső oldalára került. Azonban ennél kézzelfoghatóbb formában is megmaradt a régi híd részlete…  

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Kapuváron, a Kis-Rába hídjának háborút követő újjáépítésén bukkantak fel az Erzsébet híd eredeti, díszes korlátjai. Bár nem áll védelem alatt, az üzemeltető a 2011-es felújítás során is vigyázott a különleges örökségre, ami ma is jó állapotban látja el eredeti funkcióját.

?>
A budapesti Erzsébet híd nem csak hazánk legnagyobb függőhídja, de a világörökségi városkép meghatározó eleme is. A hófehér hídszerkezet ősszel ünnepli 60. születésnapját.
?>
A 290 méteres középső nyílását 2007 óta már húsz méterrel meghaladja a dunaújvárosi Pentele híd acélíve, mint hazánk legnagyobb fesztávú hídja. A hivatalos terminológia szerint a napokban átadott sátoraljaújhelyi gyalogos völgyhíd közvetlenül nem versenyez vele, mert a fő függesztőkábelekkel együtt, ívesen futó pályája okán az nem a függő-, hanem a kötélhidak közé tartozik.
?>
A második világháborúban nagyrészt összeomlott régi híd kapcsán 1956-ig konszenzus volt az eredeti formában történő újjáépítéséről. A forradalom után azonban már magánszemélyek is újra vásárolhattak személyautót, illetve a nyugatról keletre tartó 1-es és 3-as főutak összekötését is a városközponton át képzelték el a szakemberek, létrehozva a mai BAH-csomópont – Kerepesi út tengelyt 4-6 forgalmi sávval.

 
?>
Japántól kapott ajándékként 2009 őszén, a főváros napja alkalmából a híd díszkivilágítást kapott. Az adomány a költségek fele mellett a tervezésre is kiterjedt, ami Isii Motoko, a díszkivilágítás jeles mesterének munkája.
?>
Bár az építés idején már általánosan elterjedt volt a hegesztés, a pillérek még részben szegecseléssel készültek, amihez ekkor még kipróbált, olcsó technológia és munkaerő állt rendelkezésre. A szerkezet építészeti terveit Sávoly Pál készítette.
?>
Komárom és Révkomárom között áll a Duna egyik legszebb rácstartós hídja, az 1893-ban épült négynyílású Erzsébet híd. Tervezője a 19. századi acélszerkezetek egyik legnagyobb mestere, a budapesti Szabadság hidat is jegyző Feketeházy János.
?>
Míg az 1945-ben felrobbantott két középső nyílása nagyrészt 78 éves, a szélső, 131 éves nyílások a Duna legrégibb, eredeti formában álló hídszerkezetei. A 2006-os felújítás, majd a szomszédos Monostori híd 2021-es elkészülte óta már kisebb forgalmú, jó állapotú hídként akár még ugyanennyi év is állhat előtte.
?>
A sarló alakú nyílások nem tengelyirányban nyomott ívek, csupán kéttámaszú, hajlított rácsos tartók, ívelt formában, mint a hídépítés egyik hungarikuma. A határon álló híd ma Magyarország és Szlovákia osztatlan közös tulajdona, a nagyobb felújítási munkákat a két fél felváltva végzi.
?>
Békéscsaba vasútállomásának nagyszabású felújítása idején, a vágányhálózat átrendezése miatt csupán egyetlen hídpillér számára maradt olyan hely, ami a későbbi bővítésnek sem áll az útjába. A 15 vágány fölött így két 59 méteres nyílás épült.
?>
A híd fő hossztartói nem az út, hanem a járdák alatt vannak. Így ugyan teljes négy sáv széles kereszttartókra volt szükség, viszont az útpálya 30 centiméterrel alacsonyabbra kerülhetett, ami a felhajtó rámpák hosszában már közel négy-négy méter nyereség, amire nagy szükség volt a városközpontban.

 
?>
A különleges hídszerkezetet az alsó vörös festés teszi még látványosabbá, ahonnan jól látható a széles kereszttartókból, és két fő hossztartóból álló szerkezet.

 
?>
A 2016-ra elkészült ferdekábeles híd negyven méter magas pilonjai a város nagy részéről láthatók. Tervei a Főmterv Zrt-nél készültek.

 
?>
A sorban kissé talán kakukktojás az esztergomi Kis-Duna 2005-ben épült hídja, ami nem Erzsébet királynéról, hanem a 13. században élt Árpád-házi Szent Erzsébetről kapta a nevét.

 
?>
Az íves szerkezet a Pandúr-szigetre vezető többi híd formájához igazodik. Felépítését tekintve egynyílású kerethíd, a januári képgalériában bemutatott helembai Ipoly-híd közeli rokona. Műszaki kialakítása a Pont-tervnél, építészeti terve az A.D.U. Építészirodában készült.
?>
Szarvas város központjában 2010-re épült fel az új Erzsébet híd, egy korábban ugyanitt álló, egyszerűbb fahíd helyén, Hankó György hídmérnök és Janurik György építész tervei alapján.


 
?>
A hetven méter hosszú híd főtartói tölgyfából épültek, középső nyílása pedig az első kosárfül formájú fa ívhíd hazánkban, amelynek befelé döntött főtartói egymást merevítik. A hídba épített vízesés automatikusan megnyílik az érkező hajók előtt.

 
?>
Az alföldi Gyomaendrőd város egyik dísze a 131 éves téglaboltozatos Erzsébet híd, ami ma is a Dévaványára vezető út fontos műtárgya.
?>
A híd 1993-as felújítása során a békéscsabai Mike
?>
A híd korlátját 1994 óta díszíti Kiss György szobrászművész Nepomuki Szent Jánost ábrázoló szobra.
?>
Érdemes még megemlékezni az 1903 és 1945 között állt budapesti Erzsébet hídról is. Ez még nem csak a maival, de a szomszédos Lánchíddal is közeli rokonságban állt, hiszen főtartóit drótkötelek helyett még láncok alkották, azonban pilonjai már csuklókon álltak…
?>
…méghozzá ugyanazokon a csuklókon, amiken a mai híd is. 1964-ben azért épülhetett négy helyett hatsávos híd, mert a két járda már hagyományos módon, a főtartók és pilonok külső oldalára került. Azonban ennél kézzelfoghatóbb formában is megmaradt a régi híd részlete…

 
?>
A Győr-Moson-Sopron vármegyei Kapuváron, a Kis-Rába hídjának háborút követő újjáépítésén bukkantak fel az Erzsébet híd eredeti, díszes korlátjai. Bár nem áll védelem alatt, az üzemeltető a 2011-es felújítás során is vigyázott a különleges örökségre, ami ma is jó állapotban látja el eredeti funkcióját.
1/22

A budapesti Erzsébet híd nem csak hazánk legnagyobb függőhídja, de a világörökségi városkép meghatározó eleme is. A hófehér hídszerkezet ősszel ünnepli 60. születésnapját.

A 290 méteres középső nyílását 2007 óta már húsz méterrel meghaladja a dunaújvárosi Pentele híd acélíve, mint hazánk legnagyobb fesztávú hídja. A hivatalos terminológia szerint a napokban átadott sátoraljaújhelyi gyalogos völgyhíd közvetlenül nem versenyez vele, mert a fő függesztőkábelekkel együtt, ívesen futó pályája okán az nem a függő-, hanem a kötélhidak közé tartozik.

A második világháborúban nagyrészt összeomlott régi híd kapcsán 1956-ig konszenzus volt az eredeti formában történő újjáépítéséről. A forradalom után azonban már magánszemélyek is újra vásárolhattak személyautót, illetve a nyugatról keletre tartó 1-es és 3-as főutak összekötését is a városközponton át képzelték el a szakemberek, létrehozva a mai BAH-csomópont – Kerepesi út tengelyt 4-6 forgalmi sávval.  

Japántól kapott ajándékként 2009 őszén, a főváros napja alkalmából a híd díszkivilágítást kapott. Az adomány a költségek fele mellett a tervezésre is kiterjedt, ami Isii Motoko, a díszkivilágítás jeles mesterének munkája.

Bár az építés idején már általánosan elterjedt volt a hegesztés, a pillérek még részben szegecseléssel készültek, amihez ekkor még kipróbált, olcsó technológia és munkaerő állt rendelkezésre. A szerkezet építészeti terveit Sávoly Pál készítette.

Komárom és Révkomárom között áll a Duna egyik legszebb rácstartós hídja, az 1893-ban épült négynyílású Erzsébet híd. Tervezője a 19. századi acélszerkezetek egyik legnagyobb mestere, a budapesti Szabadság hidat is jegyző Feketeházy János.

Míg az 1945-ben felrobbantott két középső nyílása nagyrészt 78 éves, a szélső, 131 éves nyílások a Duna legrégibb, eredeti formában álló hídszerkezetei. A 2006-os felújítás, majd a szomszédos Monostori híd 2021-es elkészülte óta már kisebb forgalmú, jó állapotú hídként akár még ugyanennyi év is állhat előtte.

A sarló alakú nyílások nem tengelyirányban nyomott ívek, csupán kéttámaszú, hajlított rácsos tartók, ívelt formában, mint a hídépítés egyik hungarikuma. A határon álló híd ma Magyarország és Szlovákia osztatlan közös tulajdona, a nagyobb felújítási munkákat a két fél felváltva végzi.

Békéscsaba vasútállomásának nagyszabású felújítása idején, a vágányhálózat átrendezése miatt csupán egyetlen hídpillér számára maradt olyan hely, ami a későbbi bővítésnek sem áll az útjába. A 15 vágány fölött így két 59 méteres nyílás épült.

A híd fő hossztartói nem az út, hanem a járdák alatt vannak. Így ugyan teljes négy sáv széles kereszttartókra volt szükség, viszont az útpálya 30 centiméterrel alacsonyabbra kerülhetett, ami a felhajtó rámpák hosszában már közel négy-négy méter nyereség, amire nagy szükség volt a városközpontban.  

A különleges hídszerkezetet az alsó vörös festés teszi még látványosabbá, ahonnan jól látható a széles kereszttartókból, és két fő hossztartóból álló szerkezet.  

A 2016-ra elkészült ferdekábeles híd negyven méter magas pilonjai a város nagy részéről láthatók. Tervei a Főmterv Zrt-nél készültek.  

A sorban kissé talán kakukktojás az esztergomi Kis-Duna 2005-ben épült hídja, ami nem Erzsébet királynéról, hanem a 13. században élt Árpád-házi Szent Erzsébetről kapta a nevét.  

Az íves szerkezet a Pandúr-szigetre vezető többi híd formájához igazodik. Felépítését tekintve egynyílású kerethíd, a januári képgalériában bemutatott helembai Ipoly-híd közeli rokona. Műszaki kialakítása a Pont-tervnél, építészeti terve az A.D.U. Építészirodában készült.

Szarvas város központjában 2010-re épült fel az új Erzsébet híd, egy korábban ugyanitt álló, egyszerűbb fahíd helyén, Hankó György hídmérnök és Janurik György építész tervei alapján.  

A hetven méter hosszú híd főtartói tölgyfából épültek, középső nyílása pedig az első kosárfül formájú fa ívhíd hazánkban, amelynek befelé döntött főtartói egymást merevítik. A hídba épített vízesés automatikusan megnyílik az érkező hajók előtt.  

Az alföldi Gyomaendrőd város egyik dísze a 131 éves téglaboltozatos Erzsébet híd, ami ma is a Dévaványára vezető út fontos műtárgya.

A híd 1993-as felújítása során a békéscsabai Mike's mérnökiroda tervei alapján egy vasbeton lemezzel jelentősen kiszélesítették, hogy útszűkület nélkül vezethessen át két sávot, járdával.  

A híd korlátját 1994 óta díszíti Kiss György szobrászművész Nepomuki Szent Jánost ábrázoló szobra.

Érdemes még megemlékezni az 1903 és 1945 között állt budapesti Erzsébet hídról is. Ez még nem csak a maival, de a szomszédos Lánchíddal is közeli rokonságban állt, hiszen főtartóit drótkötelek helyett még láncok alkották, azonban pilonjai már csuklókon álltak…

…méghozzá ugyanazokon a csuklókon, amiken a mai híd is. 1964-ben azért épülhetett négy helyett hatsávos híd, mert a két járda már hagyományos módon, a főtartók és pilonok külső oldalára került. Azonban ennél kézzelfoghatóbb formában is megmaradt a régi híd részlete…  

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Kapuváron, a Kis-Rába hídjának háborút követő újjáépítésén bukkantak fel az Erzsébet híd eredeti, díszes korlátjai. Bár nem áll védelem alatt, az üzemeltető a 2011-es felújítás során is vigyázott a különleges örökségre, ami ma is jó állapotban látja el eredeti funkcióját.

Nézőpontok/Vélemény

6+1 különleges Erzsébet híd Komáromtól Békéscsabáig

2024.06.09. 17:28
1/22

A budapesti Erzsébet híd nem csak hazánk legnagyobb függőhídja, de a világörökségi városkép meghatározó eleme is. A hófehér hídszerkezet ősszel ünnepli 60. születésnapját.

A 290 méteres középső nyílását 2007 óta már húsz méterrel meghaladja a dunaújvárosi Pentele híd acélíve, mint hazánk legnagyobb fesztávú hídja. A hivatalos terminológia szerint a napokban átadott sátoraljaújhelyi gyalogos völgyhíd közvetlenül nem versenyez vele, mert a fő függesztőkábelekkel együtt, ívesen futó pályája okán az nem a függő-, hanem a kötélhidak közé tartozik.

A második világháborúban nagyrészt összeomlott régi híd kapcsán 1956-ig konszenzus volt az eredeti formában történő újjáépítéséről. A forradalom után azonban már magánszemélyek is újra vásárolhattak személyautót, illetve a nyugatról keletre tartó 1-es és 3-as főutak összekötését is a városközponton át képzelték el a szakemberek, létrehozva a mai BAH-csomópont – Kerepesi út tengelyt 4-6 forgalmi sávval.  

Japántól kapott ajándékként 2009 őszén, a főváros napja alkalmából a híd díszkivilágítást kapott. Az adomány a költségek fele mellett a tervezésre is kiterjedt, ami Isii Motoko, a díszkivilágítás jeles mesterének munkája.

Bár az építés idején már általánosan elterjedt volt a hegesztés, a pillérek még részben szegecseléssel készültek, amihez ekkor még kipróbált, olcsó technológia és munkaerő állt rendelkezésre. A szerkezet építészeti terveit Sávoly Pál készítette.

Komárom és Révkomárom között áll a Duna egyik legszebb rácstartós hídja, az 1893-ban épült négynyílású Erzsébet híd. Tervezője a 19. századi acélszerkezetek egyik legnagyobb mestere, a budapesti Szabadság hidat is jegyző Feketeházy János.

Míg az 1945-ben felrobbantott két középső nyílása nagyrészt 78 éves, a szélső, 131 éves nyílások a Duna legrégibb, eredeti formában álló hídszerkezetei. A 2006-os felújítás, majd a szomszédos Monostori híd 2021-es elkészülte óta már kisebb forgalmú, jó állapotú hídként akár még ugyanennyi év is állhat előtte.

A sarló alakú nyílások nem tengelyirányban nyomott ívek, csupán kéttámaszú, hajlított rácsos tartók, ívelt formában, mint a hídépítés egyik hungarikuma. A határon álló híd ma Magyarország és Szlovákia osztatlan közös tulajdona, a nagyobb felújítási munkákat a két fél felváltva végzi.

Békéscsaba vasútállomásának nagyszabású felújítása idején, a vágányhálózat átrendezése miatt csupán egyetlen hídpillér számára maradt olyan hely, ami a későbbi bővítésnek sem áll az útjába. A 15 vágány fölött így két 59 méteres nyílás épült.

A híd fő hossztartói nem az út, hanem a járdák alatt vannak. Így ugyan teljes négy sáv széles kereszttartókra volt szükség, viszont az útpálya 30 centiméterrel alacsonyabbra kerülhetett, ami a felhajtó rámpák hosszában már közel négy-négy méter nyereség, amire nagy szükség volt a városközpontban.  

A különleges hídszerkezetet az alsó vörös festés teszi még látványosabbá, ahonnan jól látható a széles kereszttartókból, és két fő hossztartóból álló szerkezet.  

A 2016-ra elkészült ferdekábeles híd negyven méter magas pilonjai a város nagy részéről láthatók. Tervei a Főmterv Zrt-nél készültek.  

A sorban kissé talán kakukktojás az esztergomi Kis-Duna 2005-ben épült hídja, ami nem Erzsébet királynéról, hanem a 13. században élt Árpád-házi Szent Erzsébetről kapta a nevét.  

Az íves szerkezet a Pandúr-szigetre vezető többi híd formájához igazodik. Felépítését tekintve egynyílású kerethíd, a januári képgalériában bemutatott helembai Ipoly-híd közeli rokona. Műszaki kialakítása a Pont-tervnél, építészeti terve az A.D.U. Építészirodában készült.

Szarvas város központjában 2010-re épült fel az új Erzsébet híd, egy korábban ugyanitt álló, egyszerűbb fahíd helyén, Hankó György hídmérnök és Janurik György építész tervei alapján.  

A hetven méter hosszú híd főtartói tölgyfából épültek, középső nyílása pedig az első kosárfül formájú fa ívhíd hazánkban, amelynek befelé döntött főtartói egymást merevítik. A hídba épített vízesés automatikusan megnyílik az érkező hajók előtt.  

Az alföldi Gyomaendrőd város egyik dísze a 131 éves téglaboltozatos Erzsébet híd, ami ma is a Dévaványára vezető út fontos műtárgya.

A híd 1993-as felújítása során a békéscsabai Mike's mérnökiroda tervei alapján egy vasbeton lemezzel jelentősen kiszélesítették, hogy útszűkület nélkül vezethessen át két sávot, járdával.  

A híd korlátját 1994 óta díszíti Kiss György szobrászművész Nepomuki Szent Jánost ábrázoló szobra.

Érdemes még megemlékezni az 1903 és 1945 között állt budapesti Erzsébet hídról is. Ez még nem csak a maival, de a szomszédos Lánchíddal is közeli rokonságban állt, hiszen főtartóit drótkötelek helyett még láncok alkották, azonban pilonjai már csuklókon álltak…

…méghozzá ugyanazokon a csuklókon, amiken a mai híd is. 1964-ben azért épülhetett négy helyett hatsávos híd, mert a két járda már hagyományos módon, a főtartók és pilonok külső oldalára került. Azonban ennél kézzelfoghatóbb formában is megmaradt a régi híd részlete…  

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Kapuváron, a Kis-Rába hídjának háborút követő újjáépítésén bukkantak fel az Erzsébet híd eredeti, díszes korlátjai. Bár nem áll védelem alatt, az üzemeltető a 2011-es felújítás során is vigyázott a különleges örökségre, ami ma is jó állapotban látja el eredeti funkcióját.

Cikkinfó

Szerzők:
Fotók: Gulyás Attila

Projektinfó

Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.