Közélet, hírek

A szakma álláspontja alapján dönt a nyomvonalról a Fővárosi Közgyűlés

1/1

egy korábbi kép Tarlós Istvánról, amint 2017. február 24-én sajtótájékoztatót tart - fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

?>
egy korábbi kép Tarlós Istvánról, amint 2017. február 24-én sajtótájékoztatót tart - fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
1/1

egy korábbi kép Tarlós Istvánról, amint 2017. február 24-én sajtótájékoztatót tart - fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A szakma álláspontja alapján dönt a nyomvonalról a Fővárosi Közgyűlés
Közélet, hírek

A szakma álláspontja alapján dönt a nyomvonalról a Fővárosi Közgyűlés

2017.03.08. 10:11

A szakma álláspontja alapján dönt majd a római-parti védmű nyomvonaláról a Fővárosi Közgyűlés - mondta Tarlós István főpolgármester szerdán a Karc FM Hangoló című műsorában. Az elmondottak alapján úgy tűnik, a döntésnél a helyiek tiltakozása nem sokat fog nyomni a latban.

Tarlós István úgy fogalmazott: "csak a szakma legavatottabb és legautentikusabb képviselőinek a véleményére alapozva fog a közgyűlés megrendelőként döntést hozni a nyomvonalról, nem pedig más megfontolások alapján". A városvezetés megszólal majd a kérdésben - közölte. A főpolgármester elmondta, hogy az első egy vagy két igazán komoly árvíznél evakuálni kell majd a hullámtérben lakókat, amíg ki nem próbálják a mobil védművet. A védmű állékonysága nem a megrendelő felelőssége, hanem a tervezőké és az engedélyezőké, de az első alkalommal így készülnének fel - tette hozzá.

Az ügyben Békásmegyeren hétfőn tartott lakossági fórumon elhangzott vélemények kapcsán Tarlós István hangsúlyozta: "olyan, hogy főváros által erőltett nyomvonal, nem létezik". Ezt "egy nagyon szűk mag" kezdte el erőszakosan mondani, ők "mindig mindent hivatalból elleneztek" - mondta.
A főpolgármester veszedelmes jelenségnek nevezte azt, ami a római-parti védmű ügyében történik, és rámutatott, hogy ez a fővárosi Duna-szakasz egyetlen védtelen partszakasza. Azt mondta, a "szűk mag" azon kívül, hogy fenyegetőző, követelőző magatartást tanúsít, még soha egyetlen olyan számításon, tervezésen alapuló alternatívát nem tett le az asztalra, ami alátámasztaná az általuk elmondottakat.

Tarlós István nevetségesnek és nehezen komolyan vehetőnek nevezte azt, hogy "valakik" a tervezők és az engedélyezők munkáját vagy hozzáállását előre teljesen felelőtlennek nyilvánítsák. A hangulatkeltéseket abba kellene hagyni - jelentette ki. Nagyon ronda érvnek nevezte "az ügyeskedők" kapcsán a "kemény mag" részéről megfogalmazott véleményeket, és elmondta: a hullámtérben lévő sportlétesítmények és a háború előtt épült családi házak érdeklik őket. Mint megjegyezte, voltak, akik kihasználták a jogi kiskapukat, de nem azokat a házakat kell megvédeni, amelyeket magas feltöltésre építették.

Tarlós István közölte azt is, hogy a hétfői lakossági fórumra azért nem ment el, mert "nehogy a keménymag azt mondja", hogy ott befolyásolni igyekszik az eseményeket. Ilyenről szó nincs, most már a szakmával kell vitatkozniuk - szögezte le, megjegyezve: az az érzése, hogy azoknak, akik az egész ellenkezést generálják, az a céljuk, hogy ne épüljön meg ez a védmű.

forrás: MTI

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk