Egyéb cikkek

A Szegedi Tudományegyetem 255 ágyas klinika új épületének építészeti tervezése

1/4

Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája

?>
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
?>
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
?>
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
?>
1/4

Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája

A Szegedi Tudományegyetem 255 ágyas klinika új épületének építészeti tervezése
Egyéb cikkek

A Szegedi Tudományegyetem 255 ágyas klinika új épületének építészeti tervezése

2009.01.11. 16:01

költségtérítésben részesült:a 11. sz. pályamű: Puhl Antal Építész Irodája Kft. vezető építész tervezők: Puhl Antal DLA, Dajka Péter tervezőtárs: Huszár Tamás

költségtérítésben részesült:
a 11. sz. pályamű: Puhl Antal Építész Irodája Kft.
vezető építész tervezők: Puhl Antal DLA, Dajka Péter
tervezőtárs: Huszár Tamás
építész munkatársak: Drabant Ágnes, Fehér Marianna, Füzesi Katalin, Jesch Judit, Mészáros Réka
statika: Kalmár Zsolt
gépészet: Oltvai András
elektromosság: Kovács György
orvostechnológia: Bondor Gabriella, Kanosik Ilona

 

Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
1/4
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája

Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
2/4
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája

Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája
3/4
Szegedi Klinika - Puhl Antal Építész Irodája

 

 

 


Részletes bírálat:

 

A tervezett bővítés alkalmazkodik a meglévő utcaszerkezethez, a környező tömegekhez. A Semmelweis utca mentén elnyújtott tömeg a későbbi bővítés számára fenntartott területbe belenyúlik.

Az udvar felé fogazott „E" elrendezés az utca felé kompakt, az udvar felé több nyugodt, csendes homlokzatot jelent.

Tömegalakítása tiszta rendszerű, arányos. Kevésbé előnyös a szárnyak közötti részben nyitott udvarok lezárása két szinten, valamint a régi épülethez csatlakozó hosszú, nyúlványszerű folyosó kialakítása.

Az épület homlokzatai arányos ritmusúak, előnyös anyaghasználatúak. A déli tájolású betegszobák árnyékolásáról nem gondoskodik a terv.

Az épület közlekedési rendszere jól áttekinthető, célszerű, azonban az épületszárnyak végébe telepített vertikális közlekedők csak a belső forgalmat szolgálják, ezért gazdaságtalanok. A két épület funkcionális kapcsolata jó.

A betegforgalmi bejárat elhelyezése és építészeti megjelenése, az előcsarnok kialakítása kiérleletlen.

A meglévő épület gépkocsi forgalmának kialakítása jó, azonban feleslegesen terheli az új épület fedett parkolójának közlekedő rendszere, így az áruszállítás is bonyolultabb.
Az orvosi szobák a nagyobb forgalmú szinteken (földszint, I. emelet) helyezkednek el, nem kapcsolódnak az osztályokhoz.

A központi műtőblokk egy igen hosszú folyosóra szervezett.

Irreálisan magas költségvonzatú termál kutak építése szerepel a tervben.

A terv kielégíti a TIOP-2.2.7 pályázati felhívásban foglaltakat, azzal a kiegészítéssel, hogy minden betegszobához önálló vizesblokkot kellett volna biztosítani.

A pályaművet a Bíráló Bizottság 1 200 000 Ft-os költségtérítésben részesítette.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk