| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Tervpályázat

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája

1/12

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
?>
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
1/12

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája
Épülettervek/Tervpályázat

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája

2023.06.21. 08:16
MÉD

Projektinfó

Érzelmek múzeuma - döntőbe jutott pályamű

Tervezés éve:
2023

Stáblista

Terevző:
Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko

MÉD:

Érzelmek múzeuma címmel hirdette meg 2022-ben éves építészeti ötletpályázatát a Buildner. A döntős tervek közé bejutott Magyarországról egy nemzetközi csapat: pályamunkájukat Valentina Fesenko, a BME Építőművészeti Doktori Iskolájának hallgatója mutatja be.

A Buildner – korábbi nevén BEE BREEDERS, a világ egyik vezető pályázatkiírója, aki felhívásaival több ezer építész figyelmét tudja felhívni. Az Archdaily felületével partnerségben működő szervezet neves építészeket tud megnyerni a zsűrizés folyamatához, így a pályázatok eredményei komoly sikernek számítanak, az induló építészek számára komoly lehetőséget jelentenek.

A tematikus felvetések sorában az Érzelmek múzeuma című kiírás azt a célt tűzte ki célul, hogy a résztvevők vizsgálják meg, hogyan hat az építészet érzelmek kiváltására. A kiírás egy két kiállítóteremből álló múzeum tervezését vetette fel: az egyik teret a negatív érzelmek, a másikat pozitív érzelmek kiváltására kellett megtervezni. A résztvevők szabadon választhattak bármilyen helyszínt, legyen az valós vagy képzeletbeli, valamint megválaszthatták a projekt léptékét is. A „pozitív" és a „negatív" érzelmek definíciója is egyéni interpretációt tett lehetővé: legyen szó félelemről, haragról, szorongásról, szerelemről, boldogságról, a központi kérdés az volt, hogy miként ér el előre meghatározott érzelmi töltetű hatást a terek kialakításával a tervező.

Az Érzelmek Múzeuma a Buildner néma pályázatainak sorába illeszthető, ahol a résztvevőknek szöveget nem tartalmazó képekkel kell közölniük ötleteiket, azaz szöveget semmilyen formában nem szabad megjeleníteni a pályaműben, tehát a címek, feliratok, látványelemeken belül megjelenített szavak, de még a léptékkel kapcsolatos megjegyzések is tiltottak.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
1/12
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A VÁLASZTÁS

A BME Építőművészeti Doktori Iskolájában a pályázás elvárt tevékenység. Tervezőcsapatunk tagjaival (Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova építészek) építészeti koncepcióalkotást fejlesztő online kurzuson ismerkedtem össze. Egymás portfóliójának a megismerése után határoztuk el, hogy keresünk olyan pályázatokat, ahol közösen tudunk dolgozni. A közös koncepcióalkotás kreatív fázisa után mindenki kidolgozta a saját ötletét és 3D modellt is készített rá. A végleges terv a négy felvetés megbeszélésének az eredménye, az általunk legjobbank ítélt felvetést dolgoztuk ki részletesen, azt adtuk be a pályázatra. Gyors, intenzív tervezési folyamat eredménye az elkészült pályázat. Két hét lendületes vállalása, ami eltér a szokásos építészeti munkánktól és az egyetemi feladataimtól, de éppen ezért volt izgalmas vállalás.

Pályamunkánknak A választás címet adtuk. Az építkezés helyének megválasztásában nem voltunk korlátozva, arról teljesen szabadon gondolkodhattunk: csapatunk egy mezőn egy tó mellett találtunk magunknak helyet, a háttérben hegyekkel, tulajdonképpen egy képzeletbeli tér virtuális valóságba helyzetük el alkotásunkat. Felvetésünk lényege, hogy szabad választás elé állítottuk a látogatót: a földszinti bejáratból a semleges érzelmek csarnokába jutunk, ami egy „tiszta" tér, egy átmeneti folyamat, ahol a látogatók megválasztják, hogy lefelé mennek- a negatív érzelmekhez vagy az emeletre a pozitív érzelmekhez.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
3/12
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A látogatók spirális rámpán haladnak végig útjukon, közben a láthatóság mélysége állandóan változik: a Grasshopperben készült sémákban az látható, hogy a láthatóság felfelé haladva egyre nő, lefelé viszont egyre csökken, beszűkül. A térérzet változásával a negatív érzelmek csarnokában reménytelenséget, kétségbeesést, szorongást, feszültséget, bizonytalanságot és gyászt élhetünk át. Asszociációinkat úgy fogalmaztuk meg, hogy a képzelt látogató érzeteit képzeltük el, arra gondoltunk, hogy ebben a térben az ember azt érzni, hogy, „nehéz megtalálni a kijáratot, nehéz menekülni", „könnyen el lehet ott tévedni", „zsákutcákba jut az ember." A Negatív érzelmek tere teljesen be szűkül, a labirintus-hatást fémoszlopok hozzák létre, amelyek különböző méretű térközöket fognak közre. A hatást fokozza, hogy a fényvisszaverő felületek torzítanak, ezért dezorientálnak a térben. A látási viszonyok egyre rosszabbak, egyre kevesebb a fény jut le a belső térrészbe.

A Pozitív érzelmek csarnoka ezzel éppen ellenkezőleg a boldogság, inspiráció, öröm, megkönnyebbülés, nyugalom és béke tere kíván lenni. Mi ezt úgy próbáltuk kifejezni, hogy olyan vizuálisan nyitott, jól átlátható téri szituációt hoztunk létre, ahol a látogató a tudatában össze tud kapcsolódni a természettel, a lenyűgöző kilátással. A felfelé haladó út során a láthatóság egyre jobban kinyílik, mert a látogató az útján egyre nagyobb szögben lát rá az üvegfelületekre, amelyeknek az aránya is egyre nő a falakhoz képest. A tér végül teljesen kitágul, a fény árad.  A tér végpontja egy üvegfallal, ahonnan a tóra és a hegyre nyílik kilátás.

A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.
8/12
A választás – az Érzelmek múzeuma című építészeti pályázat döntőbe jutott pályamunkája. Tervezők: Anna Nakhshkaryan, Marina Politova, Anna Neroslova, Valentina Fesenko. 2023.

A döntőbe való jutást komoly sikernek ítéltük meg, egy ilyen könnyed, gyors lefutású pályázat a gondolkodásom fejlődésében volt fontos állomás. Manapság nagyon sok nemzetközi pályázat van, azért ezt választottam, mivel engem a percepció folyamata, a terek érzékelése és a különböző terek hatásai különösen érdekelnek, a kutatásom is ehhez kapcsolódik.  A pályázat kiváló lehetőség volt arra, hogy építészeti tervként is gondolkodjak a témáról kollégáimmal.

Valentina Fesenko

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.