Épülettervek/Középület

Beltéri műtárgy megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva - pályázati eredmény

1/4

Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...

Hirdetés
?>
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
?>
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
?>
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
?>
1/4

Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...

Beltéri műtárgy megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva - pályázati eredmény
Épülettervek/Középület

Beltéri műtárgy megalkotása a Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva - pályázati eredmény

2008.09.01. 08:04

A pályázat nyertese: Helényi Tibor -Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ... c. pályaműve

A Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi beruházásához kapcsolódva, a Dunaújvárosi Főiskola és a STRABAG Oktatási PPP Kft. megbízásából, a Kortárs Művészeti Zsűri nyilvános, egyfordulós, névaláírásos pályázatot hirdetett a Magyar Universitas Program keretén belül.

A pályázat nyertese: Helényi Tibor -Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ... c. pályaműve

 

Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
1/4
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...

Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
2/4
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...

Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...
3/4
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása ...

 

A nyertes pályamű méltatása:

A Kortárs Művészeti Zsűri Helényi Tibor – Gálócsi Ágnes: A madár röpte, az ember ugrása… című relieftervét tartotta a legjobbnak a pályázati tervek közül.

A Dunaújvárosi Főiskola sportcsarnokába tervezett két részes műalkotás Helényi Tibor munkásságába rendkívül jól illeszkedő, konzekvens mű. Az ideát a helyszín indikálta, fő motívuma a mozgás. A fotótörténeti klasszikus, Muybridge, mozgás fázisfotói jelentették a kiindulópontot. A két nagyméretű, reliefszerű táblakép a madár repülését, és az emberi test ugrás közbeni mozgását ábrázolja. A madár repülése a keskeny képtábla bal alsó részéről a jobb felső sarok felé tartó, átlóst mozgást ír le, míg a csarnok túlfelén elhelyezett ugró figura mozgása előbb felfelé ível, majd a képsík közepétől lefelé tölti ki a képmezőt, ahogy az emberi test elrugaszkodik, majd földetér. A Muybridge idézet jellegét felerősíti az épület erőteljes tégla tagolása mellett, hogy a képmezők háttere is raszterszerűen tagolt, mint ahogy a fotográfus a fázisfotók tudományos rögzítéséhez sávokkal tagolta hátterét. A festmény modelljei is fotóalapúak, majd fatáblán, olajfestményként kerülnek megvalósításra. Ismerve Helényi Tibor korábbi munkásságát, nagyfokú anatómiai tudását, a tervezett festménypár minden bizonnyal éke lesz a Dunaújvárosi Főiskola játékcsarnokának.


További szerzők és alkotásaik (a nyilvánosságrahozatalhoz való hozzájárulás alapján):

Gábor Imre: "A sport magáért beszél"
Hartung Sándor, Balázs Miklós Ernő: "Citius, altius, fortius"
Ocztos István, Galambos István: "... mint a labda"
Orgoványi Gábor, Selmeczi Zsuzsanna, Pokorádi Árpád: "Mese '66"
Páthi Diána: "Folyamatok 1-2."
Ráth Géber Attila: "Ardoise"
Varga Eszter, Hadházy Gergely: "Hosszú utazás"

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk