Közélet, hírek

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró

1/6

4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor

?>
4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Móricz Zsigmon körtér állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Szent Gellért téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
1/6

4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró
Közélet, hírek

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró

2014.03.28. 08:21

A mai napon 9 órakor Magyarország miniszterelnöke és Budapest főpolgármestere átadja az utazóközönségnek az M4-es metrót.

Március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt, utasok nélküli próbaüzem. Az engedélyezési eljárás főszereplői a próbaüzem tapasztalatait összegezve utasforgalmi próbaüzemre alkalmasnak nyilvánították a rendszert. A legfontosabb engedélyek készülnek, szabályszerűen végzik az adminisztrációt; a 10 állomás, a vasúti pálya, a szerelvények típusengedélye, az üzembe helyezési engedély, az automata biztonsági berendezések és a vonatvezérlés engedélyeit – mondta a főpolgármester.

4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
3/6
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor

Tarlós István kitért rá: az utasforgalmi próbaüzemnek nem véletlenül ez a hivatalos megnevezése. A hatósági felügyelet ennek során is folytatódik, a végleges használatbavételi engedély csak 6 hónap üzemszerű, hibamentes működés után adható ki. Ez nem hiányosságot jelent, hanem mindenütt a világon így van – hangsúlyozta a főpolgármester. Emlékeztetett rá: „az általunk kitűzött, egyetlen határidőre sikerült ezzel a feladattal megbirkózni".

Ingyen vehetik igénybe az utasok az M4-es metrót az átadó ünnepség napján és az azt követő két napon, azaz 2014. március 30-án üzemzárásig – döntött a Főváros felhatalmazására a BKK Igazgatósága. A döntést azzal indokolták: a Fővárosnak elemi érdeke, hogy az új vonalat az utazóközönség minél hamarabb megismerje és használatba vegye.

4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
6/6
4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor

Az új metró a mai napon is késő esti üzemzárásáig közlekedik, a felszíni hálózat ugyanakkor pénteken még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adjuk át a forgalomnak – egészen másnapig.

forrás: sajtóközlemény

Minden ami 4-es metró

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk