Közélet, hírek

Együttműködést kezdeményeznek a 2021-es Biennále nemzeti kurátorai

1/2

A Magyar Pavilon részlete 2012-ben a pavilon előtt felállított installációval. Fotó: Jean-Pierre Dalbéra, Wikimedia Commons

?>
A Magyar Pavilon részlete 2012-ben a pavilon előtt felállított installációval. Fotó: Jean-Pierre Dalbéra, Wikimedia Commons
?>
1/2

A Magyar Pavilon részlete 2012-ben a pavilon előtt felállított installációval. Fotó: Jean-Pierre Dalbéra, Wikimedia Commons

Együttműködést kezdeményeznek a 2021-es Biennále nemzeti kurátorai
Közélet, hírek

Együttműködést kezdeményeznek a 2021-es Biennále nemzeti kurátorai

2020.09.01. 11:23

A Velencei Építészeti Biennále negyvenéves történetében első alkalommal kezdtek párbeszédet a nemzeti pavilonok kurátorai, kihasználva a Biennále elhalasztásából fakadó időnyereséget. A közös cél egy hosszú távon működő platform létrehozása lenne, amely biztosíthatja a nemzetek közötti együttműködések lehetőségét. Alább olvasható a 33 ország részvevői által szignált közlemény.

A nemzeti kurátorok közötti online diskurzust 2020. május 23-án a Koreai Köztársaság kurátora kezdeményezte, és ahhoz több mint harminc ország képviselői, valamint a Biennále főkurátora, Hashim Sarkis is csatlakozott. 

 

A 17. Velencei Építészeti Biennále 33 résztvevő országához tartozó nemzeti kurátorok és munkatársaik közös közleménye

 

A 17. Velencei Építészeti Biennále központi kérdése: „Hogyan fogunk együtt élni?" új értelmet nyert az előre nem látható és fel nem mérhető következményekkel járó COVID-19 világjárvány közepette. Amikor életünk, megélhetésünk forog kockán, újra kell értékelnünk, hogyan gondolkodunk hivatásunkról, a közös munka lehetőségeiről és az épített környezetről. A Biennále új, 2021-es megnyitójának napjáig terjedő idő egyedülálló lehetőséget kínál a résztvevő nemzetek számára a közösségek létrehozására, egymás témáinak és hangjainak felfedezésére, a közös kezdeményezések lehetőségére.

A nemzeti kurátorok növekvő számú csoportjaként első alkalommal indítottunk nyílt, közös diskurzust. A következő hónapokban olyan platformot szeretnénk létrehozni, amely alkalmas a kiállítási tartalmak megosztására és az összefüggések feltárására. Az a szándékunk, hogy ez olyan konkrét együttműködésekhez, közös projektekhez vezet a nemzetek között, amelyek közös szakmánk együttes céljait és ügyeit támogatják. Távlati célunk ennek a független platformnak a hosszú távú megszilárdítása, amely nyitott kommunikációs fórumot jelent a kurátorok és a nemzeti biztosok számára nem csak a közelgő 2021-es Biennálén, de a jövő Biennáléin is. 

Úgy tekintünk erre a kezdeményezésre, mint egy további lépésre a még jobb Architettura Biennale felé, tovább erősítve a határokon útnyúló felfedezés, egymás megértése és a tudás- és tapasztalatcsere szerepét, a jelenlegi, a kiválóságot díjazó nemzetközi versengés kereteit megőrizve. Szeretnénk, ha ez a globális esemény olyan aktív összejövetellé válhatna, ahol az egész több, mint a részek egysége. 

Amikor közzétesszük ezt a nyilatkozatot 2020. augusztus 29-én, azon a napon, amikor az először elhalasztott, jelenles 2021. május 22-i nyitódátummal tervezett Biennále megnyílt volna, még nem tudjuk, hogyan valósulnak meg ezek a megfogalmazott szándékok. De nincs kétségünk afelől, hogy ez a lépés szükséges ennek az új kornak a közösségeiért. 

2/2

 

AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOK / Paul Preissner, Paul Anderson

BELGIUM / Dirk Somers

BRAZÍLIA / Alexandre Brasil, André Luiz Prado, Bruno Santa Cecilia, Carlos Alberto Maciel, Henrique Penha, Paula Zasnicoff

DÁNIA / Marianne Krogh

DOMINIKAI KÖZTÁRSASÁG / Roberta Semeraro, Jesus D´Alessandro, Alex Martinez Suarez, Lidia Leon Cabral

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG / Madeleine Kessler, Manijeh Verghese

ÉSZAKI ORSZÁGOK / Martin Braathen

FÜLÖP-SZIGETEK / Sudarshan V. Khadka Jr., Alexander Eriksson Furunes

GRENADA / Marco Ballarin, Stefano Tornieri, Massimo Triches

HOLLANDIA / Francien van Westrenen

HORVÁTORSZÁG / Morana Matković

ÍRORSZÁG / Annex

IRAK / Rashad Salim

JAPÁN / Kozo Kadowaki

KANADA / Thomas Balaban, David Theodore, Jennifer Thorogood

KOREA / Hae-Won Shin

LENGYELORSZÁG / Mirabela Jurczenko, Bartosz Kowal, Wojciech Mazan, Bartłomiej Poteralski, Rafał Śliwa, Robert Witczak

LIBANON / Hala Wardé

LUXEMBURG / Andrea Rumpf

MAGYARORSZÁG / Csóka Attila Róbert, Kovács Dániel, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid 

MEXIKÓ / Natalia de la Rosa, Isadora Hastings, Mauricio Rocha, Elena Tudela

MONTENEGRÓ / Svetlana K. Perovic

OLASZORSZÁG / Alessandro Melis

ÖRMÉNYORSZÁG / Allen Sayegh

PAKISZTÁN / Sara M. Anwar, Madeeha Yasin Merchant

PERU / Felipe Ferrer

PORTUGÁLIA / depA architects, Carlos Azevedo, João Crisóstomo, Luís Sobral, Miguel Santos

ROMÁNIA / Irina Meliță, Ștefan Simion, Ștefania Hîrleață, Radu Tîrcă, Cristi Bădescu

SPANYOLORSZÁG / Sofía Piñero, Domingo González, Andrzej Gwizdala, Fernando Herrera

SZERBIA / Slobodan Jovic

SZINGAPÚR / Puay-peng Ho, Thomas K. Kong, Simone Shu-Yeng Chung, Tomohisa Miyauchi, Sarah Ichioka, Joella Qingyi Kiu

SZLOVÉNIA / Blaž Babnik Romaniuk, Martina Malešič, Asta Vrečko, Rastko Pečar

TÖRÖKORSZÁG / Neyran Turan


Az eredeti, angol nyelvű közlemény csatolmányként elérhető a jobboldali hasábban – a szerk. 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk