Eredményes első félévet zárt a GRAPHISOFT
A magyar alapítású, budapesti központú GRAPHISOFT globális árbevétele közel 20 százalékkal nőtt az elmúlt év hasonló időszakához képest. A magyarországi bővülés meghaladta a 30 százalékot. Az épületinformációs modellezéssel foglalkozó vállalat a világ több mint 100 országában van jelen, termékei több országban piacvezetők.
Közel 20 százalékkal növelte globális értékesítését 2015 első hat hónapjában a GRAPHISOFT. A legnagyobb fejlődést az amerikai piacokon érte el, amely többek között az elmúlt években végrehajtott stratégiai átszervezésnek köszönhető.
Mind az észak-amerikai, mind a dél-amerikai tevékenység saját leányvállalatokon keresztül történik. A GRAPHISOFT és terméke piaci eredményességét jelzi, hogy két meghatározó dél-amerikai – ecuadori – építőipari óriásvállalat a magyar külügyminiszter 2015. májusi dél-amerikai látogatásához időzítve írt alá stratégiai együttműködést a GRAPHISOFT-tal. Az amerikai piacokon a bővülés meghaladta a 30 százalékot.
A szintén közel 30 százalékos - csoportátlag feletti - magyarországi növekedés részben továbbra is a kormányzati nagyberuházásoknak köszönhető, azonban idén már a lakossági építőipar is észrevehetően erősödésnek indult. „Örömmel tapasztaltuk, hogy már nem csak a kiemelt beruházásokat kezelő építészirodák, hanem a kisebb, elsősorban a magánerős megrendelésekre dolgozó építészek is piaci növekedésről számoltak be." – mondta Reicher Péter, a GRAPHISOFT magyarországi tevékenységéért felelős vezető.
A GRAPHISOFT budapesti központjában közel 280 szakember dolgozik, Budapesten működik a teljes cégvezetés, ahol az egész cégcsoportra vonatkozó stratégiai döntéseket hozzák, és változatlanul itt végzik a cégcsoport teljes kutatás-fejlesztési tevékenységét. A Nemetschek-csoporthoz tartozó magyarországi vállalat az elmúlt évben több mint 10 százalékos létszámbővítést hajtott végre.
forrás: sajtóközlemény