Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Földhasználati jog a Rác fürdő mélygarázs és sikló projektjéhez

1/0
Hirdetés
1/0
Közélet, hírek

Földhasználati jog a Rác fürdő mélygarázs és sikló projektjéhez

2004.02.16. 15:22

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

A Fővárosi Közgyűlés 2002 májusában a városvezetés mellett négy ellenzéki képviselő egyetértésével járult hozzá a 60 szobás szállodaépítést is tartalmazó fürdőrekonstrukcióhoz.

Egyetértett a Főpolgármesteri Kabinet azzal, hogy a Rác fürdő rekonstrukcióhoz kapcsolódó mintegy 1,5 milliárd forintos mélygarázs-építés, valamint a Gellért-hegyre vezető sikló projekt beruházója 50 év alatt 326 millió forintért megszerezhesse a földhasználati jogot - közölték a vezetői értekezlet résztvevői.

Bőhm András, az SZDSZ és Gy. Németh Erzsébet, az MSZP frakcióvezetője elmondta, hogy a múlt havi kabinettárgyalást követő egyeztetések után a beruházó Rác Nosztalgia Kft. vállalta, hogy az első tíz évben havi 300 ezer, a következő 40 évben pedig 605 ezer forintot fizet a földhasználati jogért. A díjat terhelő 81 millió forintos áfát a kft. az első részlettel együtt előre megfizeti a fővárosnak.

A kabinet által a Fővárosi Közgyűlésnek a február végén tárgyalásra javasolt előterjesztés egyebek közt rögzíti, hogy az üzleti terv alapján tíz év alatt megtérülést vár a beruházó cég. A hitelek visszafizetése után az eredményből közvetetten részesülne a fővárosi önkormányzat is, mivel a beruházó kft.-nek 25 százalékos tulajdonosa az önkormányzat gyógyfürdő részvénytársasága. Becslések szerint évente tízmillió forintos nagyságú bevételhez jutna az rt.

A közgyűlés elé kerülő megállapodás-tervezet tartalmazza azt is, hogy a garázs közforgalmú parkolóként, a sikló pedig közforgalmú közlekedési eszközként működne, az év minden napján 24 órán át. A parkolás árát, illetve a sikló használatának díját a beruházó a létesítmények közforgalmi jellegének, a piaci körülményeknek és a gazdasági ésszerűségnek a figyelembevételével határozza majd meg.

A Rác fürdőtől a Gellért-hegyi Citadelláig haladó sikló óránként 672 utast tud majd szállítani. A fürdő mellett 11 busz és 78 személygépkocsi számára létesülnek kétszintes garázs.

Ez az újabb előterjesztés a főpolgármester kabinetirodájának észrevétele szerint a városvezetés által tárgyalt januári javaslatnál előnytelenebb a fővárosnak. A korábbiak alapján korlátlan ideig fizette volna a kft. a földhasználati díjat, amelynek összege is csökkent. A januári javaslatban még az szerepelt, hogy a cég tíz év után korlátlan ideig havi 700 ezer forintot, most pedig csak 605 ezer forintot fizetne.

A kabinetiroda jelzi azt is, hogy a városháza különböző ügyosztályai által esetenként már egy évvel ezelőtt megfogalmazott felvetésekre semmilyen reagálás nincs a közgyűlés elé kerülő anyagban. Így például nincs válasz arra a hivatali álláspontra, miszerint a Gellért-hegy és a Tabán várható környezeti kára miatt környezetvédelmi hatástanulmányra volna szükség. A hivatali szakemberek jelezték azt is, hogy kevésnek tartják a buszférőhelyet. Szorgalmazták egy forgalomtechnikai felmérés elkészítését, és aggályokat fogalmaztak meg amiatt, hogy a mélygarázs benyúlna az Erzsébet híd pilonjai alá.

A Fővárosi Közgyűlés 2002 májusában a városvezetés mellett négy ellenzéki képviselő egyetértésével járult hozzá a 60 szobás szállodaépítést is tartalmazó fürdőrekonstrukcióhoz. Ennek elősegítésére 1,2 milliárd forinttal megemelték a főváros gyógyfürdő társaságának alaptőkéjét úgy, hogy a Rác fürdő térségében lévő földet az rt.-be apportálták. A beruházó által ekkor jelzett ötmilliárd forint körüli rekonstrukciós összeg időközben 7 milliárd forintra nőtt. (MTI)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.