Design/Formatervezés

Hotel Park Inn Sárvár

1/11

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/11

Hotel Park Inn Sárvár
Design/Formatervezés

Hotel Park Inn Sárvár

2007.04.13. 12:23

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Czigány István, Medveczky Kazimir

Az építtető bizalma az elvont tervezésnél szélesebb hatásköröket biztosított nekem, ami az anyagok és mobíliák kiválasztásánál, valamint a szakágakhoz kapcsolódó belsőépítészeti megoldások koordinálásánál hatékonynak bizonyult. Belsőépítész: Medveczky Kazimir Építész tervező: Czigány István

Egy belsőépítészeti projekt előkészítéssel gondosan egybekötött tervezése lehetővé teszi, hogy a kivitelezés során felmerülő, szükséges változtatásokat szakszerűen vigyék keresztül. Az építtető bizalma az elvont tervezésnél szélesebb hatásköröket biztosított nekem, ami az anyagok és mobíliák kiválasztásánál, valamint a szakágakhoz kapcsolódó belsőépítészeti megoldások koordinálásánál hatékonynak bizonyult.

 

 

A szálloda 203 kétágyas szobával, valamint 4+16 lakosztállyal rendelkezik, ezek egy része összenyitható. Szintenként egy-egy, mozgáskorlátozottak által is használható szobaegység készült. A legtöbb szoba „zip&link" illetve „king size" ágyakkal készült. Minden beépített szobabútor és bútorelem (ágy fejrész, íróasztal, szekrény, lámpatestek, mosdópult stb.) valamint a szőnyegek mintája egyedileg tervezettek.
 
A szállodalánc arculatának megfelelően szintenként a négy Park Inn szín egyike határozta meg a szobák és közlekedők - komplementer színpárosítás szerinti -  színdinamikáját. Az egységes alapot a fabútorok sötétbarna wenge pácolása adta.

 

 

A közösségi területek kialakításánál követtem a négy arculati alapszínre épített hangulatváltást. A recepciót a fölötte megnyíló átriummal, a fehér színű gipszkarton álmennyezet plaszticitása és a fehér színnek a különböző anyagminőségek (festett üveg, relief vinyltapéták) szerinti nüanszai jellemzik. Az erőteljes bútorszínek elővetítik a különböző helyiségcsoportok színességét. Ez az intenzív színhasználat a természetes világítás hiánya miatt feltétlenül indokolt volt. Ezért a konferenciateremnél sárga-narancssárga, a konferencia előtérnél kék, a bár-söröző esetében vörös színek alkalmazásával igyekeztem létrehozni a nagy terek önálló karakterét.

 

 


A különböző módozatokban működtethető mesterséges világítás, a színek keverésével lehetővé teszi a hangulatváltást. Különösen a konferenciaterem esetében a különféle direkt-indirekt, továbbá a kék színű világítás alkalmazásával változtatható a helyiség színhőmérséklete, a rendezvény jellegétől függően az erőteljes meleg vagy hideg színhatástól a semleges harmonikus munkakörnyezetig.

 

 

 

Többféle egyedi lámpatestet terveztem, az étterem mennyezeti világításaként üvegprizmába helyezett üres palackok halmazából épített diffúzorokkal, illetve perforált „onyx" előtéttel működő álmennyezeti lámpákkal. A felületeket alkotó anyagok minőségének és jellegének kiválasztásakor arra törekedtem, hogy kevés eszközzel, nagy felületeken létrehozhatóak legyenek grafikus rajzolatok, fény-árnyék hatások, a tér a nap különböző szakában a megvilágítástól függően új élményt nyújtson.

 

 

Egy nyaktag összeköti a szállodát a Sárvári termálfürdővel. A fürdőhöz vezető részek bútorozása fesztelenebb világot képvisel, ahol a vendégek a szálloda területén fürdőköpenyben közlekednek, ezért nincs merev határ a pihenő-lounge és a söröző-bár között. Meleg időben az étterem és a söröző üveg tolófalai nyitva állnak, így a terasz is az összefüggő tér részévé válik. Itt olyan kárpitozást és felületképzéseket alkalmaztam, melyek higiénikus felületté, de ugyanakkor önálló tartalommal bíró tárgyakká is alakítják a bútorokat és falakat. Néhány új anyag és technológia, mint a digitprint vagy a különböző műanyagok alkalmazásával költségkímélő, de látványos megoldások születhettek.

 

 

 

A tervezést 2004 és 2005 között, az üzemeltető által meghatározott, a Park Inn szállodalánc számára kidolgozott grafikai, színdinamikai és formai arculati irányelvek alapján végeztem. A hosszas belső egyeztetések, stiláris és funkcionális módosítások során létrejött tervek és a megvalósult mintaszobák egy új, a Rezidor SAS számára is elfogadható megváltozott arculat rendszert eredményezett. Ennek irányelvei a később létesítendő szállodáknál már ajánlásként szerepelnek.

Medveczky Kazimir
belsőépítész


 

A beruházás fontosabb résztvevői:
Építész tervező: Czigány István (ZalaArt Építész Stúdió)
Belsőépítész: Medveczky Kazimir
Generálkivitelező : Proform Zrt
Üzemeltető: Rezidor SAS
Hotel Park Inn Sárvár

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.