Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Nézőpontok/Kritika

Ismét veszélyben a világörökség?

1/1

Világörökségünk fotó: Bardóczi Sándor

Hirdetés
?>
Világörökségünk fotó: Bardóczi Sándor
1/1

Világörökségünk fotó: Bardóczi Sándor

Ismét veszélyben a világörökség?
Nézőpontok/Kritika

Ismét veszélyben a világörökség?

2009.04.21. 12:29

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Vélemények:
2

Civil szervezetek aggódva szemlélik, hogy a korábbi tájékoztatásoktól eltérően, nemcsak a Margit-híd közvetlen környezetében, de a világörökség részét képező Bem rakparton is jelentős rakpart-kiszélesítés folyik. Közöljük a civilek nyílt levelét.

Nyílt levél Demszky Gábor főpolgármester úrnak

Tisztelt Demszky Gábor Főpolgármester Úr!

Civil szervezetek aggódva szemlélik, hogy a korábbi tájékoztatásoktól eltérően, nemcsak a Margit-híd közvetlen környezetében, de a világörökség részét képező Bem rakparton és a Zsigmond tér irányában is jelentős rakpart kiszélesítés folyik. Tudomásunk szerint az UNESCO szakértőinek 2005-ben történt látogatását követően a főváros elállt a budai alsó rakpart világörökségi szakaszának tervezett bővítésétől, a közúti forgalom megnövelésétől. Ezért nyílt levélben fordulunk Önhöz, hogy választ kapjunk kérdéseinkre.

Világörökségünk fotó: Bardóczi Sándor
1/1
Világörökségünk fotó: Bardóczi Sándor



Kérjük, hogy nyilvános fórumon tájékoztassa a civil szervezeteket, hogy a világörökség részét képező rakpartnak milyen lesz a védelme? Milyen lesz a forgalmi rend a Szabadság hídtól a Zsigmond térig terjedő szakaszon, beleértve az alsó és a felső rakpartok környezetét is? A korábban történt egyeztetésekhez képest mi indokolta az eltéréseket, az alsórakpart jelentős bővítését? Milyen cél érdekében folyik jelenleg az építkezés?

A civilek aggódnak, mert attól tartanak, hogy a jelenlegi munkák csak a teherautók zavartalanabb elhaladását szolgálják. Méginkább távoli ködbe tűnik el a Dunapart humanizálása, a közvetlen kapcsolat helyreállítása a Duna és a város között.

Aláírók:
Levegő Munkacsoport
Magyar Kerékpárosklub
Szindikátus Egyesület
Védegylet

Vélemények (2)
gaspar_bonta
2009.04.21.
12:36

max. támogatás

csipoficam
2009.04.21.
20:26

@gaspar_bonta:  Bonta, na, nemá? max. támogatás...biztos vagy valaki

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.