Japán építészeti performansz Budapesten
Mi születhet a színház és az építészet találkozásából? A Carry In japán művészeti projekt nemsokára Budapesten!
Noriyuki Kiguchi kortárs színházi rendező és Takuma Ishikawa építész (Akumanoshirushi művészcsoport) 2008-ban, Tokióban gondolt először arra, hogy egy épülethez tervezzen egy olyan tárgyat, ami méreténél és fura alakjánál fogva oda éppenhogy befér, majd egy performansz keretében, a közösséggel együttműködve bevigye oda. A projekt azóta Japánban és másutt 15 különböző helyen valósult meg, a tokiói felhőkarcolótól a kis falusi művházig. Minden helyszínen a helyieket bevonva, a hely (fizikai és kulturális) adottságaihoz igazodva alakítják ki a koncepciót, és magát a tárgyat.
Ezúttal a Müszi hívta meg a japán művészeket, hogy budapesti művészekkel, építészekkel, diákokkal és cigányzenészekkel dolgozzanak május 23-tól bő egy hétig, a közös munka eredménye lesz a május 31-i performansz a Müsziben.
A projekt első ránézésre az épület és ember közötti kapcsolat témája körül forog, de a művészet szerepéről, a közösségi együttműködés fontosságáról, a fogyasztói társadalom problémáiról is elgondolkodtat, miközben látványos és újszerű művészeti kísérlet: az ember csak ámul, hogy az a nagy kígyó tényleg be fog-e férni az ablakon.
A budapesti műhelymunkát záró performansz május 31-én, szombaton 17 órától lesz a Müsziben.