/ MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet / MÉD 2021 Közönségszavazás / Épület, Terv, Épített környezet
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Stabil háttér - BUD CARGO CITY

1/15

BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán

?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
?>
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
1/15

BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán

Stabil háttér -  BUD CARGO CITY
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Stabil háttér - BUD CARGO CITY

2020.07.17. 15:32

Projektinfó

Térkép:
BUD Cargo City

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Bánáti Béla, Nyirati Zoltán, Csordás Mónika, Szloboda Gergő

BUD CARGO CITY

URL:
Bánáti + Hartvig Építész Iroda

Építés éve:
2018-2020

Stáblista

GENERÁL + ÉPÍTÉSZET:  BÁNÁTI + HARTVIG ÉPÍTÉSZ IRODA KFT.

Felelős építész tervező: Bánáti Béla

Projektvezető építész:  Nyirati Zoltán

Építész tervezők: Csordás Mónika, Szloboda Gergő

TARTÓSZERKEZET:  Gyuris Zsolt

ÉPÜLETGÉPÉSZET:  Farkas Tamás

ÉPÜLETVILLAMOSSÁG: Ivanics Zoltán

KÜLSŐ ELEKTROMOSSÁG:  Csikós István

KÖZMŰTERV:  Geiszt László

KÖRNYEZETRENDEZÉS: Steffler István

TŰZVÉDELEM: Csuba Bendegúz

SPRINKLER: Hucker Csaba, Gáspár Zsolt

AKUSZTIKA: Csott Róbert

ÚTTERV:  Geiszt László

GEODÉTA: Cser-Palkovics József

GEOTECHNIKA: Dr. Móczár Balázs

KÖRNYEZETVÉDELEM:  Péter Gábor

KÖLTSÉGKIÍRÓ:  Schneider József

Budapest legújabb légiáru-logisztikai központja,a Bánáti + Hartvig Építész Iroda tervei alapján épült meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A létesítmény nemzetközi összehasonlításban is korszerű logisztikai bázisának számít, nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy Budapest a régió légiáru-szállításában vezető szerepre tegyen szert. A fejlesztés erősíti a hatékony együttműködést a speditőr cégek között, illetve a légi szállítmányozásban érdekelt magyar vállalatok gazdasági és üzleti fejlődését is támogatja.

Az elmúlt hónapokban a koronavírus okozta globális hatások miatt drasztikus csökkenés volt tapasztalható a légiforgalomban, elsősorban az utasszállító járatok terén. Az áruszállító járatok túlnyomó része azonban viszonylag zavartalanul közlekedik, és megszokott tevékenysége mellett az egészségügyi eszközök utaztatását is biztosítja. Ezt a folyamatot nagyban támogatja a működését idén megkezdő BUD Cargo City is.

"A cargo épület az ipari építészet esszenciája" – vallja Bánáti Béla vezető tervező, aki építészirodájával már számos ipari épületek tervezésében részt vett. A Bánáti + Hartvig Építész Iroda nevéhez olyan ipari épületek tervezése kötődik, mint a szintén a Budapest Airport megbízásából készült DHL és DHL Express Logisztikai Elosztó Központok, a biatorbágyi Bautrans – Transporta Műszaki Forgalmi Bázis vagy az ASA gyáli irodaépülete. Ezen épületek közös jellemzője a speciális funkció és az ennek optimális keretet biztosító tömeg.

A BUD Cargo City épülete az államok közötti vámhatár működtetéséhez szükséges biztonságtechnikai felügyeleti rendszer üzemeltetésével és fenntartásával komplex ipari, logisztikai és kereskedelmi fejlesztések számára biztosít helyszínt. Az épület logisztikai rendeltetésének sajátossága abban is rejlik, hogy aktívan kapcsolódnia kell a légi és szárazföldi közlekedési útvonalakhoz. Elhelyezkedése lehetővé teszi, hogy közvetlen összeköttetésben álljon az autópályahálózattal, mely az export és import lebonyolításához ideális körülményeket teremt.

BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
13/15
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán

Az épület kialakítása ezen funkcióknak megfelelően formálódott, a nemzetközi áruszállítás gördülékenységét tartva szem előtt. Ehhez idomul az épületszerkezet rendszere, az épületen belüli közlekedésirendszer, a tűzvédelmi technológia, illetve a korszerű raktártechnológia is. A racionális formaképzés, a takarékos felülethasználat és a gazdaságos anyaghasználat szintén az említett célt szolgálja.

BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán
7/15
BUD CARGO CITY, Tervező: Bánáti + Hartvig Építész Iroda, 2020, Fotó: Vass Zoltán

A létesítmény lehetővé teszi, hogy Budapest megerősítse régiós vezető szerepét a globális áruszállításban a szakma leghatékonyabb és legkorszerűbb logisztikai bázisaként. A BUD Cargo City felépültével olyan tér jött létre, mely támogatja a légiáru-forgalomban részt vevő nemzetközi szereplők hatékony együttműködését, miközben a magyar vállalatok gazdasági és üzleti fejlődését is erősíti a piacon.

Bánáti + Hartvig Építész Iroda

 

Szerk.: Pleskovics Viola

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PALATINUS // Egy hely + Építészfórum

2021.10.13. 10:43
00:06:31

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Nézőpontok/Történet

A PÁCINI MÁGOCSY-KASTÉLY // Egy hely + Építészfórum

2021.09.08. 16:03
00:06:34

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk