építészet : környezet : innováció

Szétszabdalt konténer: 2K pop-up közösségi tér

A Nanavízió által tervezett vagány közösségi tér egy meghívásos pályázat eredménye. A 2K névre keresztelt dinamikus, kreatív, friss és pirosló pop-up installációban tanulhatnak, előadásokon és workshopokon vehetnek részt a hallgatók, vagy ha épp úgy tartja kedvük akár filmeket is nézhetnek itt. 

2K - Vodafone pop-up store és közösségi tér

Egy meghívásos pályázaton nyertük el a megbízást tavasszal egy vagány, urbánus közösségitér megtervezésére, amely inspiráló, kreatív energiákat katalizáló helyszín, ahova a diákok beülhetnek beszélgetni, tanulni, együtt dolgozni. Nem ez az első közös pop-up installációnk a céggel, korábban terveztünk és kiviteleztünk Felhő-ikozaédert születésnapi kiállításhoz és Poligon blogbárt a Central European Fashion Weekre.


2K pop-up store - építész: Nanavízió - fotó: Jaksa Bálint


A tömeget két, elforgatva egymásra pakolt 20 lábas hajókonténer alkotja. Az alsó konténert háromszögekre szabdaltuk és minden irányba megnyitottuk: oldalra, felfelé, lefelé, hogy a lehető legjobban kitárulkozzon ez a két zárt, ipari hasáb. Izgalmas, játékos geometriai formák jöttek így létre, melyek segítségével megjelenítettük a cég fő arculati elemét, a piros háromszöget is. Az installációhoz kitalált bútorok tökéletesen illeszkednek ebbe az izgága, szúrós, háromszöges formavilágba.


2K pop-up store - építész: Nanavízió


A külső felületeken megjelenő street art a kampány grafikai arculatának szerves részét képezi. A nyitott állapotban teljesen átjárható és átlátható belsőtér meghatározó eleme Ungár Fanni geometrikus Peak csillárja, amely a két konténer találkozását kijelölő rombusz alakú kivágásban, az ez által kijelölt dupla magasságú piros tér középpontjában lóg.


2K pop-up store - építész: Nanavízió - fotó: Jaksa Bálint


Egy olyan dinamikus formát és teret hoztunk létre, amely minden elemében azt a frissességet és lendületet hordozza, ami köré a kampány felépült, és erős vizuális jelként áll az ELTE Lágymányosi Campusának vérkeringésében másfél hónapon keresztül. Az installáció sokféleképpen lehet nyitva és zárva, az időjárásnak, programnak megfelelően: működhet találkozóhelyként, tanulósarokként, sőt előadások, workshopok és filmvetítések tökéletes helyszíne is lehet.


2K pop-up store - építész: Nanavízió - fotó: Jaksa Bálint



A látványos megnyitót az egyetemi év kezdetére időzítette a Vodafone, és gondoskodott arról, hogy nagyot szóljon: a konténerekből Saiid és Závada Péter lépett elő, majd Akkezdet Phiai egy koncerttel felavatta a négyhónapos munka eredményét.

Nanavízió

 

vélemény írásához jelentkezzen be »