Gazdaság

Üzleti etikai díjjal ismerték el a Királyegyházi Cementgyárat

1/3

Forrás: Építészfórum

Forrás: Építészfórum
A királyegyházi cementgyár szigorú üzleti etikai szabályokat követ. Forrás: Lafarge
Forrás: Archdaily, Kurt Hörbst
Forrás: Építészfórum
A királyegyházi cementgyár szigorú üzleti etikai szabályokat követ. Forrás: Lafarge
Forrás: Archdaily, Kurt Hörbst
1/3

Forrás: Építészfórum

Üzleti etikai díjjal ismerték el a Királyegyházi Cementgyárat
Gazdaság

Üzleti etikai díjjal ismerték el a Királyegyházi Cementgyárat

2018.11.23. 13:00

19. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjat Budapesten. Az 54 jelölt közül idén tíz új díjazottat ismertek el, köztük a LAFARGE Cement Magyarország Kft-t, a fenntartható körkörös gazdaságért és a helyi közösségekért tett erőfeszítéseiért.

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub alapító elnöke, világhírű filozófus, író, számos akadémia tagja, és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője hozták létre. Céljuk az volt, hogy a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, melyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt fejlesztéseikkel példát mutatnak. Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítékul szolgálnak, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a bolygó, az emberiség, a fenntartható fejlődés érdekeivel.

2018-ban a zsűri 4 kisvállalatnak, 2 középvállalatnak, 2 nagyvállalatnak és 2 multinacionális vállalatnak ítélte oda az elismerést, amelyet ünnepélyes díjátadó gálán vehettek át a díjazottak Budapesten. A zsűri a díjjal a LafargeHolcim Cégcsoport globális célrendszerével összhangban álló körkörös gazdaság helyi megvalósítását, ezen belül a zéró szén-dioxid kibocsátásra irányuló törekvését, a helyi közösségekért tett erőfeszítéseit értékelte.

„A Királyegyházi Cementgyár napi működésében ugyanolyan meghatározó szerepe van az etikus üzleti magatartási kódexünknek, mint bármely más iparági szabványnak. Ezért különösen értékes számunkra ez a díj, hiszen magas minőségű termékeink mellett üzleti magatartásunkat is elismerték, ami mindennapjaink szerves részét képezi.” — mondta a díjátadón Hoffmann Tamás, a LAFARGE Cement Magyarország Kft. Ügyvezető igazgatója.

A királyegyházi cementgyár szigorú üzleti etikai szabályokat követ. Forrás: Lafarge
2/3
A királyegyházi cementgyár szigorú üzleti etikai szabályokat követ. Forrás: Lafarge

A multinacionális kategóriában díjazott Királyegyházi Cementgyár a nemzetközi LafargeHolcim Csoport tagjaként saját szigorú előírásokat követ az üzleti etika területén. Ez nemcsak a partnerei felé történő szabályozott és etikus magatartást jelenti, de a környezet megóvása, a helyi közösség fejlesztése érdekében tett erőfeszítést is.

A világszerte és Királyegyházán is elérhető felelős hulladékgazdálkodási kezdeményezés, a Geocycle a körkörös gazdaság egyik kiváló gyakorlati példája. A másodlagos tüzelőanyagok 2014 évi bevezetése óta több mint húsz százalékkal csökkent a Királyegyházi Cementgyár szén-dioxid kibocsátása és energiafogyasztása.

Az elérhető legmodernebb technológia melletti elköteleződés, a folyamatos fejlesztések mellett olyan projekteket is megvalósítanak, amelyekkel a helyben élő közösségek életében válnak aktív szereplővé. A cementgyár körkörös gazdasághoz kapcsolódó egyik nagyszabású önkéntes projektje volt az elmúlt évben a 200 őshonos fa telepítése, melyek élettartamuk során akár 550 tonna szén-dioxidot is megköthetnek.


Forrás: Archdaily, Kurt Hörbst
3/3
Forrás: Archdaily, Kurt Hörbst

„A cementgyártás, a magas minőségű szolgáltatásnyújtás mellett kiemelt figyelmet fordítunk a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására. Ennek érdekében indítottuk el az idei évben a LAFARGE Közösségi Érték Programunkat, amely lehetőséget teremt a helyi civil szervezetek saját fenntarthatósági programjainak megvalósítására. Kiemelendő idei önkéntes tevékenységeink közül még az „Ami neked természetes, az másnak ajándék” programunk, amelynek keretében a dolgozói juttatásként biztosított napi gyümölcs adagot szeptemberben munkavállalóink a helyi óvodásoknak, iskolásoknak ajánlották fel. A program keretében közel 350.000 Ft értékben több mint ezer gyerek jutott gyümölcshöz. A kampány folytatásaként novemberben a kávéról mondtak le munkavállalóink, amelynek beszerzési értékét jótékonysági főzésre, valamint a helyi közösség megsegítésére fordítunk.” — számol be társadalmi felelősségvállalási programjukról Hoffmann Tamás.   

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk