Közélet, hírek

A debreceni nemzetközi iskola és a Párisi Udvar is az A+Awards finalistái között

1/6

Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György

?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György
?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György
?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György
?>
A budapesti Párisi Udvar rekonstrukciója és bővítése, tervező: ARCHIKON. Fotó: Bódis Krisztián
?>
A budapesti Párisi Udvar rekonstrukciója és bővítése, tervező: ARCHIKON. Fotó: Bódis Krisztián
?>
A budapesti Párisi Udvar rekonstrukciója és bővítése, tervező: ARCHIKON. Fotó: Bódis Krisztián
1/6

Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György

A debreceni nemzetközi iskola és a Párisi Udvar is az A+Awards finalistái között
Közélet, hírek

A debreceni nemzetközi iskola és a Párisi Udvar is az A+Awards finalistái között

2020.07.23. 09:28

Még két épület: a BORD Építész Stúdió tervei szerint megvalósult Debreceni Nemzetközi Iskola, valamint az ARCHIKON tervezésében felújított és bővített budapesti Párisi Udvar is szerepel a 2020-as A+Awards finalistái között. Gratulálunk! Az épületekre szavazni is lehet, hiszen az A+Awards közönségdíja is komoly elismerés.

A BORD Építész Stúdió tervezésében megvalósult Debreceni Nemzetközi Iskola (amely nemrég az A’Design Awards-on is Arany minősítést nyert) az Építészet + Tanulás kategóriában szerepel, vetélytársai a Toshiko Mori Architects szenegáli iskolája (2019), egy dél-koreai gyerekfoglalkoztató pavilon (2018, UNITEDLAB Associates LLC), illetve két kínai projekt, egy közösségi központ Zhejiangban (2018, Shulin Architectural Design) és az East China Normal University könyvtárépülete Sanghajból (2019, Lacime Architects). A kategóriában itt lehet leadni szavazatot.

Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György
1/6
Debreceni Nemzetközi Iskola, tervező: BORD Építész Stúdió. Fotó: Palkó György

A Párisi Udvar felújítása, amely az ARCHIKON munkájaként készült el, az Építészet + Megőrzés kategóriában jutott a finalisták közé. Mellette az amerikai Dreyfuss + Blackford Architecture tervei alapján megújított Santa Cruz-i Upper Quarry Amphitheater (2017), a dhk tervezte 32 on Kloof (2020, Fokváros, Dél-Afrika), valamint a német caspar. építésziroda két projektje, a hamburgi Görttwiete iroda- és kereskedelmi központ (2018), illetve a siegburgi Michaelsberg-apátság felújítása (2017) szerepel a kategória legjobbjai között. Ebben a kategóriában itt lehet szavazni.

A budapesti Párisi Udvar rekonstrukciója és bővítése, tervező: ARCHIKON. Fotó: Bódis Krisztián
5/6
A budapesti Párisi Udvar rekonstrukciója és bővítése, tervező: ARCHIKON. Fotó: Bódis Krisztián

A 2020-as A+Awards-ról szóló hírünkben korábban az szerepelt, hogy a Robert Gutowski Architects pátyi temploma az egyetlen magyar finalista épület idén (mellette a VPI Beton egy terméke is a finalisták között szerepel). Mi tévedtünk, ezért elnézést kérünk az érintett irodáktól – és drukkolunk a helyezésekért.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk