//// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS
Emberek/Interjú

Auditórium Podcast – Vitézy Dávid: A fenntartható városok alapja a vasút

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Auditórium Podcast – Vitézy Dávid: A fenntartható városok alapja a vasút
Emberek/Interjú

Auditórium Podcast – Vitézy Dávid: A fenntartható városok alapja a vasút

2022.04.26. 07:53

Cikkinfó

Szerzők:
Zubreczki Dávid

Építészek, alkotók:
Vitézy Dávid

Cég, szervezet:
Magyar Építőművészek Szövetsége

Dosszié:

Folytatódik az Auditórium podcastsorozat! A harmadik évad első epizódjának vendége Vitézy Dávid, aki szerint "a közlekedésfejlesztés olyan, mint amikor jön az FKF a fesztivál után és kitakarítja az utcát. Semmi mást nem csinál, mint megpróbálja megoldani azokat a problémákat, amelyek a várostervezés hiányából fakadnak."

Vitézy Dávid a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végzett közgazdászként, regionális település- és területfejlesztési szakirányon, de már gyermekkora óta közlekedésrajongó. 15 évesen a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítója volt, később a szervezet elnökségi tagja, majd szóvivője lett. Legtöbben a Budapesti Közlekedési Központ első vezérigazgatójaként ismerték meg. Vezetése alatt született meg a Balázs Mór Terv, a főváros hosszútávú, fenntartható mobilitási koncepciója. Többek közt ennek részeként indulhatott el a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, illetve a MOL Bubi kerékpármegosztó rendszer.

Jelenleg a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. Az Északi Járműjavító területén épülő új Közlekedési Múzeum helyzetéről az Építészfórum is rendszeresen beszámol, az Auditórium egyik tavalyi adásában pedig Golda János mesélt az ún. Diesel-csarnok izgalmas újjászületéséről.

Vitézy Dávidot ezúttal a fenntartható közlekedésről kérdeztük. Szerinte a legnagyobb baj ezen a területen az aránytévesztés. Amikor el kell dönteni, hogy fák kivágása árán bővítsék-e a városi vasutat, amely talán egy évszázadra meghatározhatja a környezetkímélő tömegközlekedés jövőjét. Vagy hogy egy pályaudvar átépítésekor tényleg az anyagtakarékos megoldás-e a fenntarthatóbb, vagy az, amelyik vonzóbbá teszi a kötöttpályás közlekedést az autózással szemben.

A beszélgetés során szóba kerülnek a (legalábbis elemeikben) követendő példák Szingapúrtól Hollandiáig, az, hogy miként illeszthető be az agglomerációs ingázásba a kerékpár és a körvasút, és az is, hogy miért és hogyan kellene összekötni a Duna alatt a HÉV-eket és a vasutakat.

Az Auditórium a Magyar Építőművészek Szövetségének keddenként jelentkező podcastsorozata, melyben Zubreczki Dávid szakíró, építészeti mesemondó beszélget ismert építészekkel a fenntarthatóságról. A műsor médiapartnere az Építészfórum: a hanghoz képeket, terveket, linkeket és sok más információt találnak nálunk az érdeklődők. A podcast a Madaz kiadó gondozásában jelenik meg.

A korábbi adások vendége volt Csillag Katalin, Erő Zoltán, Fajcsák Dénes, Golda János, Kovács Csaba, Nagy Csaba, Smiló Dávid, Szabó Levente, Tihanyi Dominika és Zoboki Gábor is. A podcast megtalálható az ismert lejátszókban (AppleSpotifyGoogle), az egyes adásokhoz pedig mindig itt, az Építészfórumon találnak hasznos háttéranyagokat a hallgatók.

A következő kedden Bardóczi Sándorral, Budapest főtájépítészével hallhatnak majd beszélgetést itt, az Építészfórumon.

Zubreczki Dávid

Szerk.: Hulesch Máté

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.