Az óbudai tévészékház
Az új épület nem akar vetekedni a Szabadság téri székház impozáns megjelenésével, de azzal szemben tiszta, világos, átlátható s a sok zöldterület által is humánus munkahelyi környezetet hoz létre. Tervező: Finta és Társai Építész Stúdió, felelős építész tervező: Fekete Antal
Előzmények
A 2007 márciusában az MTV és a Millenniumi Média Kft. között megkötött hosszú távú bérleti és üzemeltetői szerződés az új székház és gyártóbázis felépítésén túl tartalmazta a 80-as évek második felében az óbudai helyszínen épült 8-9. stúdióépület, a mikrotorony és egy elektronikus szervizépület felújítását, 500 gépkocsi részére nyitott parkoló, energiaközpont, valamint szerviz-raktár-kiszolgáló épület megépítését (ez utóbbiakat a Wing Tervező Zrt. Tervezésében). Az építkezés 2007 őszén kezdődött. 2008 nyarára befejeződött a 8-9. stúdió felújítása ill. átadták az új hőközpontot. 2008 novemberében átadták az új díszlet-, jelmez-, és bútorraktárakat, 2009 elején megtörtént az új székház hatósági átadása.
Koncepció
A Magyar Televízió Rt. új központjának tervezésénél az épületek elhelyezését a kijelölt építési helyszín adottságainak (tájolás, közlekedés, kapcsolatok, a budai hegyek látványa), valamint a Kerületi Szabályozási Terv előírásainak a figyelembe vételével oldottuk meg.
Az új stúdió blokkot a Virág Csaba által tervezett stúdióépület funkcionális erényeit elismerve, annak folytatásaként terveztük meg. Az irodaház tömege párhuzamosan követi a stúdiókat, 4 emeletes, a Kunigunda utcára merőleges „főszárnya" kapcsolatot teremt az utca és a telek belseje, illetve az irodaház és a stúdiók között. Az irodaház és a stúdiók tömbjei között 12 méter széles „zöld folyó" húzódik, az utca felőli végén vízfelülettel.
Az épület főszárnyát a kötelező beépítési vonalig futtattuk, így a Bojtár utca felől közelítve sem takarja el a meglévő stúdió az új épületet. A kerítésen belüli gyepsávos parkolóban a belső ellenőrző sorompóig 103 db parkolót helyeztünk el részben közvetlenül a főbejárat mellett, részben a szomszéd telek felőli oldalon. Az ellenőrző sorompón belül további 23 parkolóhely, „zöld domb" alá rejtett 52 férőhelyes VIP parkoló, és a főépület felől vizuálisan árnyékoló lamellákkal takart 14 férőhelyes tehergépkocsi parkoló található.
Mivel az építési helyszín a maga ipari építészeti környezetével túlzott reprezentativitásra nem adott lehetőséget, illetve figyelembe véve, hogy 2000-ben az egész komplexum megvalósítására max. 5.5 milliárd forint állt volna rendelkezésre, olyan racionális, egyben gazdaságos épületegyüttest terveztünk, ami nem akar vetekedni a Szabadság téri székház impozáns megjelenésével, de azzal szemben tiszta, világos, átlátható s a sok zöldterület által is humánus munkahelyi környezetet hoz létre.