Épületek/Középület

Egy hatalmas vasútállomás és egy közpark kombinációját hozzák létre Kínában

1/6

Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com

?>
Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com
?>
Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com
?>
 A kép forrása: www.i-mad.com
?>
A régi állomás 1914-ben,  A kép forrása: www.i-mad.com
?>
Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com
?>
Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com
1/6

Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com

Egy hatalmas vasútállomás és egy közpark kombinációját hozzák létre Kínában
Épületek/Középület

Egy hatalmas vasútállomás és egy közpark kombinációját hozzák létre Kínában

2021.01.13. 11:33

Cikkinfó

Szerzők:
Pleskovics Viola

Földrajzi hely:
Jiaxing, Kína

Építészek, alkotók:
MAD Architects

Címkék:
örökség, zöld

A kínai MAD egy egészen látványos beruházás terveit fedte fel pár nappal ezelőtt. Első ránézésre meghökkentő, hogy egy erdő közepére építenek ilyen nagy közlekedési csomópontot, azonban itt egy régi vonatállomás teljes rehabilitációjáról van szó, ahol a műemléki helyreállítás, egy infrastrukturális beruházás és egy új közpark létesítésének problematikus összekomponálása jelent kihívást. Egy ötlet, amely – persze szerényebb volumenekben, fakivágások nélkül – hazánk vasúti megálló beruházásainak is jó példát jelenthet.

A Kína délkeleti részén fekvő Jiaxing fontos kereskedelmi központnak számít, melynek „Népligetét" és annak régi vasútállomását még 1907-ben kezdték kialakítani, ám 1937-ben, a második kínai-japán háború következtében súlyosan megromlott a hely állapota, melynek sebeit azóta se sikerült begyógyítani, és a terület gondatlan állapotával végül elszerparálódott a környező kihasználtabb csomópontoktól.

A koncepció szerint jelentős faállománnyal számolnának, rengeteg új fát telepítenének a több mint 35 hektárra, valamint az új architektúrák tetejét és beltereit is zöldesítenék. Az építkezésről készült képeket látva azonban felmerül a kérdés, hogy valójában mennyi fát kellett kivágni ehhez a hatalmas vállalkozáshoz, ám erről pontos adatokat sajnos nem közölt a tervezői iroda. A cél az, hogy a mintegy 5 millió fős évi utasforgalommal számoló létesítmény forgataga és a kereskedelmi egységek legnagyobb része a földfelszín alatt helyezkedjenek el. Az alagsori szint felett is kialakítanak majd fenntartható energiával operáló épületeket, rekreációs funkciókat, de a cél az, hogy egy közpark jöjjön létre a metropolisz közepén, ahol akár különböző eseményeket, fesztiválokat is lehet tartani.

Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com
5/6
Jiaxing új pályaudvara, Kína, MAD Architects, A kép forrása: www.i-mad.com

Mindeközben a kortárs struktúrák között rekonstruálni fogják a háborúban elpusztult történeti architektúrákat is, látványukat igyekeztek a felszín alatti bevilágítók legreprezentatívabb pontjaiba megkomponálni. A régi központi épületben a Park történeti múzeuma kap majd helyet. A kivitelezés már 2019-ben megindult, és a most felfedett tervek a tervezők szerint még idén nyáron meg is valósulnak. 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk