/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Közélet, hírek

Elbonthatják a Nyugati téri felüljárót

1/4

Nyugati tér régen. Építészfórum archívum

Nyugati téri felüljáró. Építészfórum archívum

Forrás: BKK

Forrás: BKK

?>
Nyugati tér régen. Építészfórum archívum
?>
Nyugati téri felüljáró. Építészfórum archívum
?>
Forrás: BKK
?>
Forrás: BKK
1/4

Nyugati tér régen. Építészfórum archívum

Nyugati téri felüljáró. Építészfórum archívum

Forrás: BKK

Forrás: BKK

Elbonthatják a Nyugati téri felüljárót
Közélet, hírek

Elbonthatják a Nyugati téri felüljárót

2024.03.21. 10:30

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Vélemények:
1

Hamarosan elkezdődhetnek a pesti fonódó villamosprojekt II. ütemének előkészítési és tervezési folyamatai. Amennyiben az Újbuda-Újpest villamostengely megvalósul, Budafoktól akár Káposztásmegyerig is eljuthatunk átszállás nélkül, ennek érdekében pedig el kell bontani a Nyugati téri felüljárót.

Ahogy korábban írtuk, az 1981-ben átadott felüljáró még a XX. század harmadik negyedének motorizációt kiszolgáló városfejlesztési elképzeléseit képviseli. Mára azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a gépkocsik akadálytalan haladását szolgáló alul- és felüljárók, a belvárosi autópályák zajos és szennyezett levegőjű, egészségtelen városokat eredményeztek. Ezért is örömteli a BKK által közzétett hír, amely szerint a korábban már többször is felvetődött elbontás most ismét a terítékre kerülhet.

A tervezett villamosvonallal átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Észak-Pest és Dél-Buda között a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő vágányoknak köszönhetően. Ennek előfeltétele a BKK által benyújtott, ezt a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. A projekt előkészítése és tervezése uniós támogatásból valósulhat meg.

Nyugati tér régen. Építészfórum archívum
1/4
Nyugati tér régen. Építészfórum archívum

Nemcsak vágányok épülhetnek, hanem az érintett közterületek is új külsőt kaphatnak, újjáéledhetnek a városközpontba bevezető sugárutak, írja a közlemény, amely szerint a projektben nemcsak a leendő villamosvágányok műszaki kialakítását tervezik meg, hanem azok környezete, valamint az útpálya is megújulhat, emellett a projekt kivitelezése során a jelenleg már meglévő szakaszokon is megújulhat az infrastruktúra: többek között akadálymentesíthetik és felújíthatják a megállókat is. Új külsőt kaphat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakasza, és teljesen átépülhet a Nyugati tér is az Újjáéledő sugárutak programban foglaltak alapján.

A tervek szerint elbontanák a jelenlegi felüljárót, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet. A tér áteresztőkapacitása nem csökkenne, a jelenlegi műtárgyon áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat.

Forrás: BKK
3/4
Forrás: BKK

“A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér nemcsak mint kereszteződés, hanem egy létező és funkcionáló városi köztérként is szerepelhetne a budapestiek életében." - írja a közlemény.

A BKK az érintett területeken lakók és dolgozók, valamint a környékbeli vállalkozások véleményét is kikérné a tervezett fejlesztésről. Ennek érdekében több fórumon is kifejthetik majd álláspontjukat és a javaslataikat a beruházásban érintettek, valamint a témában kompetens civil szervezetekkel is egyeztetnek a szakemberek az elkövetkezendő időszakban.

A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg.

Forrás: sajtóközlemény

 

Vélemények (1)
Prof. Emeritus
2024.03.21.
18:12

Ámen! Kiváló döntés - bár remélem nem azért halogatják az összes budapesti felüljáró karbantartását, mert mindegyiknél azt remélik, hogy lesz majd rá egy ilyen projekt. Ahogy a főváros bánik a felüljáróival az méltatlan, s csak súlyosbítja a helyzetet az urbanista és útépítő szakma közötti ellenségeskedés. Ahol nem takar ki történelmi tereket ott igazán megérdemelne a város pár szép felüljárót is.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.