Közélet, hírek

Győztest hirdettek az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére kiírt tervpályázaton

1/3

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

?>
A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook
?>
A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook
?>
A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook
1/3

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook

Győztest hirdettek az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére kiírt tervpályázaton
Közélet, hírek

Győztest hirdettek az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére kiírt tervpályázaton

2022.09.06. 12:14

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Építészek, alkotók:
Garten Studio, LAB5

Címkék:
tervpályázat

A bírálók a Garten Studio és a LAB5 közös munkáját ítélték legjobbnak. A felszínrendezés, amely régi tartozása a kerületnek a térhasználók felé, várhatóan 2023 tavaszán kezdődik majd.

Eredményt hirdetett a IX. kerületi önkormányzat az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére kiírt pályázat kapcsán. Közösségi oldalukról kiderül: a győztes a közelmúltban felújított Bakáts tér terveit is jegyző Garten Studio munkája lett, amelyben építészként a LAB5 csapata működött közre. 

Árva Péter ferencvárosi önkormányzati képviselő, a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a Kilencben az élet blogon részletesen beszámol a tervpályázat előzményeiről, lebonyolításáról és tanulságairól. Mint írja, az Ecseri úti metrómegálló felszínrendezése régi tartozása a kerületnek a tér használói felé. A tér jelenlegi formáját 1980-ban a metró átadásával nyerte el, és mivel a jelenlegi metrófelújítás keretében nem valósult meg a metrófelszín rendezése, az önkormányzatra maradt ez a feladat.

Az elmúlt évtizedekben nem történt sok változás a területen: "a ferencvárosi oldalon a parkoló már akkor is telve volt, a növénykazetták ugyanolyanok ma is, csak a pavilonok száma nőtt meg, néhol a zöldterület rovására". Sok vita után a képviselőtestület 2021 szeptemberében úgy döntött, hogy a területen lecsökkenti a pavilonok számát, és egy, a lakosság bevonását biztosító kutatást végeztet el a területre. A kutatás lefolytatására az Urban Dialog munkatársait kérték fel, akik 1625 fő véleményét tudták becsatornázni (ennek eredménye itt olvasható). 

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook
2/3
A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook



"A közvéleménykutatás alapján a tér használói elsősorban pékség, zöldség-gyümölcs, papír-írószer, bisztró, kulcsmásoló funkciókat szeretnének a kérdéses területen. Az is egyértelművé vált, hogy a többség, 42%, sokkal kevesebb, csak 4-5 pavilont szeretne a területre, 10,5% mondta, hogy egyáltalán nem kell pavilon, 16%, hogy 9-10 pavilonra van szükség, és 31,5% mondta, hogy maradjon meg az összes pavilon" - foglalja össze az eredményeket Árva Péter, aki egyébként a bíráló bizottság munkájában is részt vett Erő Zoltán (Budapest főépítésze), Grabner Balázs (Korzó Tervező Stúdió), Nemes Zoltán (Vár-Kert), Baranyi Krisztina (polgármester) és Hidasi Gyula (JALT Részönkormányzat elnöke) mellett.

A kutatás elkészülte után hozott döntést a testület a pavilonok számának jelentős csökkentéséről, valamint kiírták a terület fejlesztésére vonatkozó nyílt tervpályázatot. "A zsűri munkája a tervek csekély száma miatt sajnos könnyű volt", jegyezte meg a képviselő, ugyanis a felhívásra végül összesen 6 anonim pályamű érkezett. A nyertes terv a többivel, így a harmadik díjas UNITEF’83, a megvételt nyert au.room, Kőműves MártonBaki Áron, Takács Ákos, Gadolla Máté és Pápai Veronika, valamint a Beöthy & Kiss Építésztervező és Geodéta Mérnökiroda és az S-TÉR Kft. munkájával együtt itt tekinthető meg.

A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook
3/3
A Garten Studio terve az Ecseri út metrómegálló felszíni rendezésére. Forrás: Ferencváros Facebook



Az önkormányzat tájékoztatása szerint a metrómegálló felszíni rendezése, felújítása várhatóan 2023 tavaszán kezdődik majd.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.