// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Épülettervek/Hallgatói terv

Hajóállomás és csónakház terve — Győr

1/5

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hirdetés
?>
Hajóállomás és csónakház Győrben
?>
Hajóállomás és csónakház Győrben
?>
Hajóállomás és csónakház Győrben
?>
Hajóállomás és csónakház Győrben
?>
1/5

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház terve — Győr
Épülettervek/Hallgatói terv

Hajóállomás és csónakház terve — Győr

2008.08.27. 10:15

Román László diplomamunkája, 2008. Széchenyi István Egyetem (Győr), Műszaki Tudományi kar Baross Gábor Építési és Közlekedési Intézet Építészmérnök egyetemi szak

Magyarország, de annak is az észak-dunántúli része vizekben gazdag. Számtalan folyó szeli át a vidéket, míg leér a kisalföldi síkságra, és annak a legmélyebb pontjába, Győr városába. Itt találkozik a Mosoni-Dunával a Rábca, a Rába. A kedvező fekvésű, régen gazdag vízi életű város ma arra törekszik, hogy visszahozza medrébe és polgárai tudatába a folyókat. A hajóállomás terve a már elkészült folyószabályozással és annak hatásaival számol.

 

Hajóállomás és csónakház Győrben
1/5
Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben
2/5
Hajóállomás és csónakház Győrben

 

Telepítési koncepció
A víz felől érkezve legyen messziről észrevehető. A partról érkezve – akár a sétányról, akár a belvárosból – legyen az épület izgalmas. A hajóforgalom Győrben újjászülető közlekedési eszköz, mind ennek, mind pedig a rendbehozott vízi életnek az állomása kell legyen az épület. Az épületből jól látható legyen a víz, az érkező és induló hajók. A várakozással töltött idő legyen felkészülési idő a vízi útra. Az értékes, patinás óváros közelsége és a terület rejtőzködő park jellege, hamar megértette velem, hogy az épület telepítésének a legfontosabb eleme a meglévő helyszín hangulatának megtartása. Rálátás a Káptalandombra, onnan a folyóra.

A másik szempont, mely a funkcióból ered, az volt, hogy amennyire lehet, a vízhez közel helyezzem el az épületet. Ez utóbbi kijelölt egy vonalat, amelyen „csúszkálhat" az épület a megfelelő helyet keresve. Tudatos építészeti döntés volt, hogy az épületnek nem kell épületnek látszódnia. Ebben a parkban az épület a Hittudományi Főiskola és a várfal, a háttér Győr legjellegzetesebb sziluettje a székesegyházzal és a csonka toronnyal. Az ezeken kívüli ember alkotta tárgyak, tereptárgyak, melyek közül a legmarkánsabb a folyópart terméskőből kirakott partfala. E két felismerés eredőjéből következett az épület tömege, mely ebből a jelenlévő, de nem harsogó folytonos partfalból nől ki, gyűrődik, hajlik, mint egy szalag.

 

Hajóállomás és csónakház Győrben
3/5
Hajóállomás és csónakház Győrben

Hajóállomás és csónakház Győrben
4/5
Hajóállomás és csónakház Győrben

 

Működés
A vízszinti csónakház elárasztható, szerepe fontos az épület felúszás elleni védelmében. A földszinti váró- és fogyasztó teret árvíz idején víznyomás álló ajtó védi. A bejárat, amely mind az alsó, mind pedig a felső sétányról elérhető, összeköti őket. Az épület, beleértve a tetőteraszt is, használatban is szervesen a parkoz, sétányokhoz kapcsolódik. Az épület helyszíne, állomása a vízi túráknak, hajóutaknak.

Megjelenés
A külső és belső anyaghasználatot egyaránt az egyszerű anyaghasználat és részletmegoldások jellemzik. A terek tiszták, a változatosságot a beáramló fény játéka, a folyó látványa biztosítja.



Román László diplomamunkája, 2008.
Széchenyi István Egyetem (Győr), Műszaki Tudományi kar
Baross Gábor Építési és Közlekedési Intézet
Építészmérnök egyetemi szak

Konzulens: Zsuffa Zsolt
Opponens: Bach Péter

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.